Pioneer PDP-43x og bilde kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP-43x og bilde kabel

Pioneer PDP plasma modellene har jo egen ekstern tuner boks, mellom denne boksen og selve skjermen går det 2 kabler. Det er en "kontroll" kabel og en DVI kabel, kan det være noe gevinst i å bytte ut medfølgende DVI kabel med en som skal være bedre? Er det mulig å bytte den ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min påstand er at kabler som overfører digitale signaler enten klarer jobben, eller klarer den ikke. Altså er det ikke noe poeng i å bytte en fungerende kabel med en annen. Signalet blir ikke bedre enn helt bra.
    Pioneer sender ikke med en kabel som ikke fungerer. Fungerer den ikke kan du klage og få en ny.

Nå får jeg sikkert motbør fra "kabel gutta".....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikkert forskjell på kabler..

Det finnes sikkert kabler som skal være bedre enn den som følger med, men nå er jeg litt skeptisk til mye av det der kabeloppspinnet. Det gjelder selvfølgelig ikke på alle typer kabler... Men siden du vil bytte ut den du har, er du da misfornøyd med resultatet i dag, eller er du litt perfeksjonist? Noe som jeg er tilhenger av!

Uansett:
    Jeg er enig med at det ikke vil være noe poeng i å skifte ut den du har. Jeg tror neppe du vil se/høre noe forskjell om du legger til noen ekstra dyrebare kroner.
    Det er nå mitt sunspunkt. Men som nevnt, så vil nok kanskje en del "kabelgutter" ha et annet synspunkt.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen Pioneer skjerm, ennå.. Bare lurte, siden man bruker godt med peng på kabler fra dvd til tuner, så ville det vært kjiipt om kablen videre fra tuner til skjermen var av vesentlig dårligere kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI og HDMI kabler som sender rene digital signaler virker eller virker ikke. Hvor mye penger du bruker å kabelen vil ikke gi deg bedre bilde. Digitale signaler er av eller på... sånn er det bare.

Dersom du sender analoge signaler, f.eks. scart, component, phono, høyttalerkabler etc. Da kan du få igjen for å bruke penger på kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe poeng å bytte ut kabel.
    Pioneer bruker en litt annerledes "DVI kabel".
    Ser lik ut, men har litt andre kontaktpunkter enn standard DVI.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Digitale signaler er av eller på... sånn er det bare. "
    Alle med øre for lyd kan høre forskjell på en god og en dårlig digitalkabel i et high-end oppsett.(dere bad om det :wink: )

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også lest på div. forum at noen mener det faktisk er forskjell på dette. Hvor mye man skal legge i det er en annen sak. Alle vil vel forsvare et kjøp av en dyr kabel med at de absolutt kan se/høre forskjeller.
    At man trenger en kvalitetskabel over lengre strekk er vel ikke noen bombe, men når det ikke er snakk om mer enn 2-3m stiller vel saken seg kanskje litt anderledes?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er villig til å være helt skråsikker mht digitale kabler. Ingen kan overtale meg til å svi av mer enn fornuftig mengde penger på det ..! Analoge signaler = ja, kjøp en bra kabel, digitale=kjøp en som virker!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle innspill, har nå også pratet med ymse forhandlere angående DVI kabelen mellom tuner og skjerm, og den er visstnok koblet pitte litt annerledes..
    Så da beholder vi den originale!

Men tror samtidelig at det ikke lønner seg å kjøpe den aller billigste digital kabelen, uaktuelt med tynne uskjerma skolisser mellom mine komponenter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tror samtidelig at det ikke lønner seg å kjøpe den aller billigste digital kabelen, uaktuelt med tynne uskjerma skolisser mellom mine komponenter
    Sant nok, man må kjøpe en skikkelig kabel uansett. Men ikke gå "bananas". :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •