32 lcd/HD tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: 32 lcd/HD tv

Newcomer sicpa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 32 lcd/HD tv

Hei,jeg har en 32 lcd tv som er hd redy,og jeg vurderer om jeg skal tegne meg abb på canal digital så fort dem har fårr en godkjent tuner,men jeg har hørt at jeg kommer ikke til og se noe forskjell fordi jeg har for liten lcd,du må visst ha en større lcd elr plasma for og få noe ut av det.....Hva er riktig? HJELP MEG

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sicpa
    Hei,jeg har en 32 lcd tv som er hd redy,og jeg vurderer om jeg skal tegne meg abb på canal digital så fort dem har fårr en godkjent tuner,men jeg har hørt at jeg kommer ikke til og se noe forskjell fordi jeg har for liten lcd,du må visst ha en større lcd elr plasma for og få noe ut av det.....Hva er riktig? HJELP MEG
    Dersom du har en datamaskin kan du vel bare kople den til LCD TV'en din og vise noen HD klipp på den, så ser du jo selv om du synes det blir noe bedre.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,hvilken tilkobling skal jeg bruke da?og hvor finner jeg hd film klipp?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,hvilken tilkobling skal jeg bruke da?og hvor finner jeg hd film klipp?
    http://www.highdefforum.com/showthread.php?t=6537

Når det gjelder oppkopling av TV'en din så vet jo ikke jeg modellnummer på hverken den eller skjermkortet i PC'en din. Blir vanskelig å hjelpe deg uten.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har et grafikk kort som heter Radeon 9100igp og lcd er en qpvision 32 lcd/hd redy

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har et grafikk kort som heter Radeon 9100igp og lcd er en qpvision 32 lcd/hd redy
    Tv'en har VGA og DVI-inngang. Test med en av dem, alt etter hva skjermkortet har av utganger. DVI gir bedre kvalitet enn VGA.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor får jeg tak i hd fil klipp??

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor får jeg tak i hd fil klipp??

Prøver en gang til jeg da, trykk på denne linken: http://www.highdefforum.com/showthread.php?t=6537

Bare trykk der det står 1080i eller 720p, du bør ha minst 2,4GHz prosessor for å unngå hakking, og siden TV'en din ikke har 1080 linjer er det like greit å bruke bare 720p filene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,jeg bare lurte på en ting til,jeg har ikke dvi inngang,men vga inngang er den du egentlig bruker på skjermen?

Tusen takk for mye hjelp,nå har jeg lastet ned noen hd filmer med et stort

Takk for hjelpen...mvh Sicpa

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,jeg bare lurte på en ting til,jeg har ikke dvi inngang,men vga inngang er den du egentlig bruker på skjermen?

Tusen takk for mye hjelp,nå har jeg lastet ned noen hd filmer med et stort

Takk for hjelpen...mvh Sicpa
    Hmm...Skulle til å nevne det tidligere når du sa at skjermkortet ditt var Radeon9100igp, mente du agp? IGP er som regel benevnelsen på skjermkort som er integrert i hovedkortet, og i radeon 9100 serien har jeg ikke sett integrerte løsninger med DVI utgang. Så da må du nesten bruke den skjermkortutgangen du har. Ifølge "Tjeh" så har TV'en din begge typer inngang så jeg regner med du mener skjermkortet ditt ikke har DVI utgang. Da bruker du VGA utgangen på kortet. Men det har du nok allerede funnet ut selv:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

powerstrip

Du bør også installere powerstrip for å få satt riktig oppløsning ut fra skjemkortet (sannsynligvis 1368*768). Dette kan være noe problematisk, men spør noen andre som har samme tv og har fått det til. Riktig oppløsning gir bedre bilde og korrekt aspect ratio.

Min mening er at 32" ikke er for lite til å se forskjell på vanlige sendinger og hd. Synes HD blir sinnsykt bra på min 32".

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen,men hvor stor forskjell er det på vanlig vga og dvi??jeg har kun vga,og det blei greit nok bilde uten og gjøre noe annet

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen,men hvor stor forskjell er det på vanlig vga og dvi??jeg har kun vga,og det blei greit nok bilde uten og gjøre noe annet
    Det jagrodal sier er at du må forsikre deg om at skjermkortet sender 1366x768 til skjermen, det gjør du ved å finne "info" i menyen på TV'en, eller ved å trykke høyre musknapp på skjermen og velge properties/egenskaper og så settings/innstillinger. Om skjermkortet ditt er satt opp til å sende 1366x768 tviler jeg på. Det du må gjøre er å laste ned aller siste drivere til skjermkortet ditt fra www.ati.com. Når disse er innstallert kan det være at du kan velge 1366x768 settings/innstillinger. Dersom det valget ikke er tilgjengelig kan du prøve å laste ned powerstrip og "lage" en slik innstilling selv. Når du sier bildet ble "greit" høres det ikke ut som du kjører 1366x768 nei, det som skjer er at skjermkortet ditt sender den oppløsningen det var innstilt til før du koplet det til TV'en, sannsynligvis 1024x768 (muligens 800x600). Når TV'en mottar det signalet som altså ikke "Passer" til skjermen i oppløsning, så tar skjermen selv å "strekker" bildet til å fylle skjermen. Da blir bildet seendes ganske rart ut.

Når det gjelder kvalitet på signalet i de forskjellige kablene så er DVI bedre, men ved korte kabelstrekk som 1-3m med VGA vil du ikke merke noen forskjell så lenge VGA kabelen er av rimelig god kvalitet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får satt bilde kvaliteten til 1280x768...skal prøve det seinere i kveld...så får jeg se....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •