Trenger hjelp til valg av flatskjerm!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer froand sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Trenger hjelp til valg av flatskjerm!!!

Hello, skal ut og kjøpe en flatskjerm til en kamerat nå snart, han har litt vel mye penger så han kan bruke litt på noe fornuftig, og i den forbilndelse har jeg blitt kalt inn som ekspertise

Hva mener dere det er det beste kjøpet nå for tiden, har ikke bestemt om det blir plasma eller lcd enda, men stua er ikke så altfor stor så alt fra 32"-50" holder.

Han har ikke digital parabol eller lignende så han er avhengig av bra bildebehandling og han har ikke htpc eller lignende.

Takker for hjelp, skriv helst svar fort da han kommer om en time..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic pv 500
    Pioneer 50xde

De 2 skjermene vå vel være noe av det beste på maredet i dag!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble den nye 432 til Pioneer, kjøpt på lefdal 30 min etter stengetid
    Fikk den prutet ned til 38000,- men fant den på hifi messa på oslo plaza dagen etter til 34500,-...

Bra messe foresten, likte spesielt den nye xscreen lerretet..

takk for svar.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du mener 436 :-) 432 gikk vel ut av produksjon for lenge siden? Så forresten 436XDE utstilt på Lefdal Alna i dag. Blåste skjorta av de fleste på bildekvalitet, men det var designet som gjorde at jeg nesten ble helt fortapt! Den hang der uten høytaleren under og var bare helt nydelig!!!

... og jeg som trodde jeg skulle kjøpe en Samsung LE-40M61B. Tror sannelig jeg må ta med kona en tur på Lefdal.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

436 ja..

Tenkte det samme som deg der... 432 er vel ikke den nye. Men det var jo på lefdal og der blir det jo sagt en del rart!

Hva med Hitachi 42pd7200?? Synes bildekvaliteten på den er jevnt over bedre på den enn på Pioneer sin 43". Det eneste jeg kan se at Pio'en er bedre på er kanskje fargedybde. Den er ekstremt bra på sortnivå. Ja, å så er den som du sier veldig fin å se på. De har truffet skikkelig på designet, og som vi vet fra tidligere modeller, så kan Pioneer å lage flatskjermer.
    Ikke no dumt valg!

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de sier mye rart på Lefdal. Overhørte en selger som pushet en Philips 37PF9986 (eller var det 37pf9830). Uansett så kunden på en Panny 42PV500 og spurte om den også finnes i 37". Selger svarte at: "Nei, det er kun LCD som finnes i 37". Herregud at det går an.

Skal seriøst ta en titt på Hitachien, men spørs om 436 forelskelsen går over så fort....

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte siste nr. av What Hi-Fi? Test av Pioneer 436XDE. Overskriften var: Is this the world's best plasma? Fikk fem stjerner. For: Fantastic picture quality, good sound, extensive socket fit. Against: Nothing of note.
    Er meget godt fornøyd med kjøpet!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet 7200`en nevnt ovenfor nøye mot Pioneer`en... Og Hitatchi`en er bra, ingen tvil. Men xx6XDE er bedre på endel punkter. Tror de fleste er fornøyde med begge, men gikk personelig for Pioneer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja jeg mente ikke 432 men 43", bommet på shift-tasten.

Noen som var på messen i helgen? HD sending på xscreen med en toshiba pj, til 20000,- messepris (30000,-) var MEGET gromt å se på, selv med masse strålys.

60" kostet 18000,- hmm..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lefdal driter på leggen...

Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Ja, de sier mye rart på Lefdal. Overhørte en selger som pushet en Philips 37PF9986 (eller var det 37pf9830). Uansett så kunden på en Panny 42PV500 og spurte om den også finnes i 37". Selger svarte at: "Nei, det er kun LCD som finnes i 37". Herregud at det går an.

Skal seriøst ta en titt på Hitachien, men spørs om 436 forelskelsen går over så fort....
    Hehe! Ja , det er ikke første gangen de driter på draget! også 37" tommer da... bare i lcd... er det mulig. Det er jo nesten heller en sjeldenhet at vi ser lcd i så store størrelser.

Ikke samme tema men;
    Overhørte selv en selger som ble spurt om man kunne kjøre en pc på isdn-linje gjennom nettverkskortet som sto i maskina. (som selvfølgelig var et 10/100 lan kort) -Joda, det kan du gjøre. Så lenge pluggen passer vil ikke det være noe problem.
    Gratulerer sier nå jeg!

Forresten... har ikke pioneer en 436fde modell også? Nå husker ikke jeg i farta hva forskjellen var på disse, men det er vel i hvertfall en del forskjell på prisen, så noe må det være.

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lcd tv som jeg muligens skal selge... du kan jo nevne den for han.. den er helt som ny!!;-)
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...cat=7&mypage=1

Dette er nok den beste til den prisen!!:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten... har ikke pioneer en 436fde modell også? Nå husker ikke jeg i farta hva forskjellen var på disse, men det er vel i hvertfall en del forskjell på prisen, så noe må det være.

Heisann, lurer ogsåpå forskjellen mellom FDE og XDE modellene til Pioneer (436) skiller jo masse penger her...

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVis du hadde brukt 10 sekunders til å scrolle litt på dette forum hadde du funnet følgende glimrende innlegg: http://avforum.no/forum/tv-apparater/25199-nye-pioneer-plasma-xde-hde-fde-forklaring.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •