High-end Plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

High-end Plasma?

Til dere som har prøvd mange løsninger med bildeforbedringsprodukter skjermer osv.Hva er den beste løsningen i dag for å få det beste bildet?Etter kort tid med min nye Pioneer plasma selger jeg den for å finne en bedre løsning.Håpte det var noen som har prøvd litt av hvert kunne komme med noen forslag.Har ikke sett noe bedre bilde på plasma enn det jeg har,men håper det finnes en High-end løsning som er bedre enten det er plasma eller noe annet.Tenker da på daglig tv bruk fra satelitt tuner som signalkilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja...en hd-plasma/lcd kombinert med en videoprosessor blir vel det beste du kan få ut av det. regner med at det var xx6 modellen av pioneer du hadde, er vel ingen som kjøper xx5 modellene nå lenger. dette er jo beste plasmaen på markedet, og likte du ikke den så blir det småkjipern å tilfredsstille dine krav til bilde vil jeg tro.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltids teste med den Dyreste til Loewe og panasonic, samt en DVDO prosessor, har kommet en ny versjon av den nå. Da burde du vel få et ganske bra bilde, men hvis det er xx6 pioneeren du har så er vel kanskje ikke noen av de skjermene bede siden pioneeren er nyere. Kan fortsatt tenkes at du liker de bedre da. Og forresten har du sett på B&O??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på det samme som veggiss. Var det en 5. eller 6. generasjon Pioneer plasma du hadde? Hvis det var en 6. generasjon du hadde, så tror jeg du må justre ned kravene dine.

Til dagligdags titting ville jeg sterkt anbefale en Pioneer 506XDE sammen med digital dekoder. Denne løsningen vil jeg kalle helt optimal.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 436xde.Det stemmer at det er kravene som er for høye.Det er derfor jeg spør.Både jeg og kona har bestemt oss for å selge den,men ikke før vi har prøvd om det kan gjøres noe.Skal til å lage noen kabler i kveld for å se om det hjelper.Får bestille en DVDO å prøve.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært artig å hørt hva slags innstillinger og hva du har slått av/på i menyen for å justere bildet? Tviler på at det finnes noen LCD/plasma tv som kan trylle fram noe bedre bilde med dagens urgamle PAL system uten å koble til en boks ala DVDO (har ikke testet sjøl).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic lanserer Viera TH-65PX500 om tre uker i Japan. Det er sikkert en bra skjerm, men jeg har ikke hørt omtale om den enda..
    Mon tro om den kan brukes i Norge uten videre?

http://panasonic.co.jp/corp/news/off...n050825-7.html

Trist at du ikke likte "ny-TVen". Tør jeg spørre om hva som skuffet dere mest med Pioneeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en tuner med DVI eller component utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pje
    Hva med en tuner med DVI eller component utgang.
    Har component ut på scart på tuneren.Det var scart til componet jeg skulle lodde i kveld.Da jeg ikke fant en slik kabel kjøpte jeg den beste scart kontakten jeg fant og tre gode video kabler.Skrudde på loddebolten og fant frem torx trekker til å skru fra hverandre scartkontakten.Da jeg åpnet den og fikk tatt av alt sølvpapiret var alle koplingene dyppet i flytene plast.da var det ikke mulig å få loddet på noe.Ikke bare fordeler med dyre ting,He,he. Får kjøpe en ny i morgen så får vi se om det hjelper med component kabling.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra har meget gode SCART til komponent kabler, med og uten separat Sync.

Eltek fører disse. Bare pass på å få SCART til komponent, og ikke SCART til stereolyd + kompositt selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Supra har meget gode SCART til komponent kabler, med og uten separat Sync.

Eltek fører disse. Bare pass på å få SCART til komponent, og ikke SCART til stereolyd + kompositt selvsagt.
    Ja supra er bra,men har min forkjerlighet hos Harmonic http://www.harmonictech.com/ For lage en selv først.Blir det bedre en RGB så for jeg bestille en ordentlig kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •