Har kjøpt Panasonic 37PA30!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Har kjøpt Panasonic 37PA30!!

Etter mange linjers lesning her på forumet om hvilke tv/teknologi som er best, har jeg endt opp med å kjøpe en ny "gammel" panna pa30...... Har tenkt og grublet og lett og lest i hytt og dynevær på forumet om hvilke tv jeg skulle kjøpe og hadde også noen favoritter i ermet. Så går jeg hen og kjøper en utgått modell som ikke engang er HD Ready? Dog hører det med til historien at jeg fikk en siste lagermodell med veggfeste til kr. 13.000. Da ble faktisk fristelsen for stor - denne tven har jo fått frem mange store glis i tester ... Tross alt - HD skjermer kommer ikke til å bli dyrere med tiden og tenkte derfor at denne gamle traveren ville gjøre susen i noen år fremover. Det er minst 10 ganger så mange meninger som det finnes tv'er her på forumet om hva som er best/dårligst og slik vil det jo alltid være men jeg har nå min "nye" plasmaskjerm stående klar for montering imorgen. Gleder meg stort til å få flytta den gode gamle SVÆRE Sony 32" tilside for å gjøre plass til en lekker slank 37" plasma. Ser frem til å teste dvd med progressiv scan og en tur med Gran Turisimo. Så til slutt det man alltid lurer på etter å ha svidd av noen store - var dette et bra kjøp tatt i betraktning prisen?? Håper det..... Alle som har hatt gleden/"sorgen" av å gjøre det samme som meg må gjerne gi sine støtteerklæringer/hoderystende meninger om dagens noe impulsive handel av "gammel" teknologi... :-) Vet at dette ikke er noe rent teknisk innlegg men måtte bare få det ut.......

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt synd at skjemen ikke har noen digital bilde inngang, men helt klart en god tv til 13.000,-
    du får fyre opp en film og slenge no popcorn i micro`n

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i dette med digital inngang men til 13000 INKL veggfeste så ble fristelsen for stor... Målt mot feks PA50 så synes jeg faktisk at dette er et bedre kjøp... Kanskje ikke alle er enige med det men jeg så tvene utstilt ved siden av hverandre i butikken og jeg så definitivt ikke forskjeller å snakke om. Tatt i betraktning at (jeg synes) PA30 ser bedre ut og har flere muligheter med kortinngang og PC inngang etc til denne prisen så gikk jeg for denne. Var veldig klar for 500en men dobbel pris fristet ikke SÅ mye... Det blir i alle fall popkorn og movietime i helgen :-)

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne(37PA30) i over et år nå, og er forsatt svært fornøyd!

Jeg har hørt det sitter bedre elektronikk i PA30 enn PA50, for å få presset ned prisen på PA50. Men hvor mye hold det er i det , vet jeg ikke.

Jeg har også sett litt på 37PA50 i butikken, og kan ikke si jeg syns bilde er noe bedre (eller værre).

Du har nok gjordt et veldig godt kjøpt der, ga selv 19k(etter først å ha gitt 25k, men fikk slått av på grunn av prisgaranti hos Elkjøp, Expert kom med et tilbud, takk Expert! hehe)

Kos deg videre med skjermen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å høre at du fremdeles er fornøyd etter ett år som bruker. Har du/andre noen erfaring med PC koblet til denne skjermen? Jeg leste av tester at den kom relativt bra ut her men har ikke sett dette selv. Kommer nok til å koble til min bærbare pc som er satt opp i et trådløst nettverk (til surfings) og håper også at jeg kan kjøre noen filmer via ekstern harddisk som blir koblet til denne pcen. Noen erfaringer her?? Når det gjelder tilkobling med dvd er det vel best å bruke komponentkabel...right?
    En annen ting - jeg har forstått det slik at denne skjermen takler HD signaler via komponent inngangen - dette så jeg selv i butikken og det var impressive. Da stod en pa30 ved siden av pv500 og jeg må si at det bilde pa30 leverte stod ikke tilbake for noe her.... Sikkert noen som river seg i håret når jeg påstår dette men bilde var utrolig bra på pa30en mot 500 - ikke bedre men veldig likt. Jeg har derfor stilt meg spørsmålet om at tven MÅ-HA-ditt og datt faktoren tar litt overhånd til tider.... Hvis pa30 leverer (dog ikke i "ekte" HD) bilder som var så bra som det jeg så så i butikken så er ihvertfall jeg happy :-)
    Har ikke svart belte i best/verst derfor noen novise spørsmål/betraktninger :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MAnge som har opplevd det du sier her mht til sammenlikning av hd signaler på lavoppløst skjerm kontra høyoppløst skjerm.
    Tror du har gjort et bra kjøp jeg.
    Panasonic er vel en av produsentene som er kjent for å levere bra tv`er.
    Dessuten vil det alltid komme noe som er billigere, bedre, tøffere osv osv.

Lykke til med ny tv.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA50 kan kjøpes fra Sverige til 14,- inkl veggfeste. Men PA30 er fortsatt en god TV til 13K.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •