Plasma.Magnetisme problem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma.Magnetisme problem?

Jeg har veldig kraftig magnet felt rundt høytalerene som står nerme tv'en.Hvis jeg snudde litt på den gamle tv'en fikk jeg grønn skjerm langs kantene.Plasma tv'en kommer selfølgelig nermere,men har ikke merket noe enda.Påvirker ikke magnetfeltet plasmaskjermer eller må jeg passe på noe spesiellt?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Meridian
    Jeg har veldig kraftig magnet felt rundt høytalerene som står nerme tv'en.Hvis jeg snudde litt på den gamle tv'en fikk jeg grønn skjerm langs kantene.Plasma tv'en kommer selfølgelig nermere,men har ikke merket noe enda.Påvirker ikke magnetfeltet plasmaskjermer eller må jeg passe på noe spesiellt?
    Det som har skjedd i din gamle CRT TV er at Høytalerens magnetfelt har avbøyd katodestrålen som tegner opp bildet slik at den ikke har truffet det fosforfeltet den skulle og på den måten lagt feil farge. CRT TV'er bruker magnetfelt til å styre katodestrålen og er således sårbare for eksterne magnetfelt. Plasma har ingen katodestråle og er da heller ikke på den måten følsom for magnetfelt. Men som jeg sa i en annen tråd, høytalere kan påvirke bildet hvis de står plassert for nærme signalkilden/kabelen også, og da hjelper det ikke at du ikke har CRT lenger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •