FS Myrica 32" LCD [Den oversette modellen]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FS Myrica 32" LCD [Den oversette modellen]

Hei

Har lest dette forumet aktivt nå i noen måneder..men det er en tvmodell jeg synes dere ignorerer totalt. Fujitsu Siemens Myrica V32-1 (32" LCD)

Bilde:
    Link til bilde av Myrica 32"

Specs:
    * High resolution 1366 x 768 pixels
    * 16.7 Mio colours
    * Viewing angle 176° / 176°
    * Brightness 550 cd/m2
    * Contrast 1000:1
    * Multi norm TV tuner (PAL/SECAM)
    * DDC 2B interface
    * Analogue (D-Sub) input and DVI-D with HDCP support
    * HD ready
    * 8ms response time

Prisen ligger på ca 10 000 kroner hos flere kjente webshopper.

Etter min mening er dette den tven som ser penest ut og har best specs i sitt segment. Men dette bygger jeg kun fra lesing av specs og forskjellige bilder på nettet. Jeg har ikke sett tven "in real life" og jeg har heller ikke funnet en test av den enda.

Om man ser på den svært så omtalte viewpia 32" LCD tven..så må jeg bare si at den blekner totalt når det gjelder design og utseende i forhold til Myricaen, og prisen er jo som sagt den samme

Er det noen som eier/har sett/har testet denne fujitsu siemens tven? Jeg skulle gjerne hatt noe mer informasjon enn specs før jeg tar steget og bestiller denne

Mvh
    Trenedy

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig trenedy.

Kom over denne skjermen på Lefdal og den var bare nydelig. Fikk desverre ikke testet den mot en skikkelig kilde (DVD), men syns faktisk de elendige coax signalene var bra på den og.

Spør som trenedy. Noen med erfaringer?

Feyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne da? Tilbud på Elkjop.no http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text

Noen som vet noe om den?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes spekken på denne Myrica ser lik ut som de fleste andre tv-er "10K segmentet". Sier lite om hvordan kvaliteten på bildet faktisk er. Designet er vel litt likt QPV i stilen og enten liker man det eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat vært å bestillt Myricaen fra bestbuy. (9999 kr)

Erfaringer/bilder vil komme...

/Trenedy

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg har bestilt den fra CShop (10.343,- inkl. frakt), og TV'en er for tiden lokalisert på en omlastningssentral i Oslo.

Bilder og mer info kommer så snart den blir levert og jeg får koblet den opp!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder og førsteinntrykk

Da var jeg på Linjegods og hentet TV'en etter jobb i går og fikk koblet den opp kort tid etter - naturlig nok. :)

Har lagt ved et par bilder, men de er tatt med mobilkamera og ikke hadde jeg kalibrert TV'en heller, så vennligst ikke legg for mye i dem (hvitbalansen er f.eks. heeelt på tur). De er mest ment som en illustrasjon på hvordan TV'en ser ut når den -IKKE- er tatt bilde av hos en eller annen reklamefotograf og retusjert til å se dead sexy ut. :)

Ok, så førsteinntrykket.. Kort fortalt så er TV'en mange hakk over det man kan forvente å få til den prisen (10k) hos andre fabrikanter, i alle fall de jeg har sett. Jeg brukte ca. en måned med prøvetitting, internett-søking og innhenting av tips og tilbakemeldinger fra andre brukere før jeg endelig landet på denne TV'en. Faktisk så var det denne forumposten som først tipset meg - thanks to you trenedy! :)

Positive ting:
    * Den er rett og slett utrolig sexy! :) Utformingen er nesten flawless, og skiller seg klart ut fra mengden i 10-tusen kroners segmentet, spør du meg.
    * Ikke veldig tung, kun rundt 20-23 kg
    * MANGE innganger (2xSCART, DVI, VGA, Component & vanlig antenneinngang)
    * Godt sortnivå
    * God kontrast
    * Responsiv fjernkontroll
    * Den har høyttalere, selv om det ikke ser slik ut
    * Forsterkede høyttalerutganger
    * Sub-utgang (aktiv sub)
    * Picture-in-picture (med mulighet til å switche mellom, også lyden, uavhengig av hva man ser på)
    * Veldig lite "lagg/skew" i bildet ved panorering/scrolling
    * Prisen!

Negative ting:
    * Lyden er ikke spesielt bra
    * Det kommer av og til en lav høyfrekvent summelyd når man har på enkelte moduser, som f.eks. "Movie-mode" og når man justerer ned "Backlight" til "mid" eller "low"
    * Foten til TV'en har en litt annen look enn selve TV'en

Ingen av de negative tingene plager meg spesielt mye, da jeg uansett har tenkt å sette opp et 2.1-system (muligens MicroPod, siden jeg har et 5.1 MicroPod-system tilkoblet forsterker og prosjektoren fra før av), og foten skal jeg uansett ta av når jeg henger TV'en på veggen.

Dette var bare noen kjappe tilbakemeldinger og meninger, håper de hjelper. Jeg kommer nok tilbake med litt mer in-depth testing etter hvert som jeg får tid til å "presse" TV'en litt. Satser på å få kjørt litt progressiv DVD samt å koble til PC på VGA og DVI-inngangen i løpet av helga.

For å oppsummere så er jeg i alle fall STRÅLENDE fornøyd så langt! :)

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spent på denne modellen jeg også! Litt dyr som side tv til en projektor men godt design er verdt noen kroner. Bilde kvaliteten er uansett viktigst. Fått testet den ordentlig nå? Lurer på om det må bli årets julepresang til meg selv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •