xbox 360 på pa50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xbox 360 på pa50

Jeg ser at xbox 360 kjører HD på spillene sine. Jeg ser også at det selges komponentkabel og VGA kabel for xboxen. Jeg har en pa50 uten VGA inngang. Vil jeg få like bra bilde med komponent? VGA er vel mye bedre?? Noen som vet? Irriterer meg veldig nå at jeg ikke gikk for pv500 istedenfor. Finnes det eventuelt andre omveier via DVD spillere eller lignende som kan kompensere for VGA???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Jeg ser at xbox 360 kjører HD på spillene sine. Jeg ser også at det selges komponentkabel og VGA kabel for xboxen. Jeg har en pa50 uten VGA inngang. Vil jeg få like bra bilde med komponent? VGA er vel mye bedre?? Noen som vet? Irriterer meg veldig nå at jeg ikke gikk for pv500 istedenfor. Finnes det eventuelt andre omveier via DVD spillere eller lignende som kan kompensere for VGA???

Jeg tror de selger både komponentkabel / vga kabel for at folk skal kunne utnytte HD-kvalitet på det utstyret de har. Som f.eks du som ikke har VGA inngang, eller for en annen som vil bruke f.eks en projektor med VGA inngang for å få HD. Etter hva jeg vet er det ikke forskjell på kvaliteten med komponent eller VGA.. jeg blir nok rettet på om jeg tar veldig feil her..

-Hans Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, nå kommer rettelsen, Hans Kristian. Hehe... Neida. Jeg er nok enig i det meste som du sier. Komponent- og VGAkabel gir nok ca like bra bilde på den nye Xbox'en. Begge kablene er analoge, og det skal nok mye til for å skille dem.

Men jeg tror det er kun komponentkabelen som er tilgjengelig ved lanseringen. Det kan hende jeg også tar feil her, men jeg trodde HDMI- og VGAkabelene skulle komme utpå nyåret. Jeg tror du uansett blir meget fornøyd med HD-kvaliteten på Xbox 360, Dobermann1.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget blir vel at uansett hvordan du får klemt HD-signalet fra 360'en inn på den lavoppløste PA50, så er det jo nettop lavoppløst det du ser på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stått å studert pa50 og pv500 ved siden av hverandre med samme HD signaler, i utallige timer før jeg valgte å kjøpe pa50. Pv500 er selvsagt mye bedre på mange måter, men når det gjaldt HD visningen JEG fikk se så var det nesten ikke synlig forskjell på disse 2 tvene. Pv500 var hakket "kvassere", men hadde man sett hver tv med 2 timers mellomrom hadde man hatt problemer med å se hva som var hva, selv om pa50 nedskalerer bildet. Dette var avgjørende for at jeg valgte å spare 10.000 kroner ved å kjøpe pa50 (noe jeg kanskje angrer på nå, hvis det viser seg at jeg vil tape MYE kvalitet i bildet på de nye konsollene) Jeg vil jo bare kunne motta analogt signal på min tv. Det samme gjelder fra pcen. Tenkte å kjøpe meg skjermkort med komponentutgang på da, det er det beste signalet jeg kan få fra pcen og inn på tven. Noe som har erfaringer med komponent fra pcen? På f eks BF2.

Altså, jeg får kun komponetsignal fra pc, xbox360 og PS3.
    Da er spørmålet mitt: Vil kvaliteten være MYE dårligere enn HDMI tilkobling?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok lettere å se forskjell på 480 og 768 på spill enn film, men det er klin umulig å si noe mer enn det før 2. desember. Neppe mye, tipper jeg.

Finnes det egentlig PC-spill med så lav oppløsning som 640x480 (widescreen er vel nesten et ikke-tema på den boksen) lenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer Xbox 360 med HDMI kabel også `? da er jeg isåfall veldig fornøyd med at jeg valgte en Pana PV500 istedet....

Men hvis 360 skulle komme med HDMI kabel, så håper jeg at den kabelen også har optisk lydutgang... etter det jeg har fått med meg så er HDMI både lyd og bilde. Jeg er ikke interessert i å ha lyden inn på TV'n, men inn på forsterkern.

-Hans Kristian

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant. På GameCube må man velge mellom RGB SCART eller S-video og lyd via RCA...skal ikke være lett å få både best bilde og best lyd, nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vil kjøpe 42" pa50 :-?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL morsom progresjon på denne tråden

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel er det nok noe bedre signalkvalitet via HDMI når det går heldigitalt uten konverteringer. Jeg tviler imidlertid på at forskjellen blir verd kr. 10 000. Jeg ville ikke gitt 10 000 ekstra bare for å få kjøre en spillkonsoll over hdmi kontra komponent hvertfall. Som du sier selv opplevdes ikke forskjellen i oppløsning som verd så mye penger.

Nå er jeg vel noe farget av at jeg har PA50 selv, men ut fra det du sier her mener jeg at du vil bli fornøyd. Skal du ha koblet til en DVD i tillegg til X-boksen kan du jo bruke RGB via Scart.

Alternativt kan du gjøre som jeg nå har gjort, legge de 10 laknene du spart på TV i en HD projector og koble X-boksen til den :-)

G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Finnes det egentlig PC-spill med så lav oppløsning som 640x480 (widescreen er vel nesten et ikke-tema på den boksen) lenger?
    Hva mener du, Pogwaq? Gjerne forklar uttalelsen om widescreen litt mer...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC-spill. Er det blitt vanlig med 16:9 der? Synes alle med 16:9-laptops klager over mangelvare.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

off topic.. :)

PC-spill. Er det blitt vanlig med 16:9 der? Synes alle med 16:9-laptops klager over mangelvare.

I Battlefield 2 kan man iallefall velge widescreen modus.. tror de fleste nye spill også har den muligheten..

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grevling
    Vel er det nok noe bedre signalkvalitet via HDMI når det går heldigitalt uten konverteringer. Jeg tviler imidlertid på at forskjellen blir verd kr. 10 000. Jeg ville ikke gitt 10 000 ekstra bare for å få kjøre en spillkonsoll over hdmi kontra komponent hvertfall. Som du sier selv opplevdes ikke forskjellen i oppløsning som verd så mye penger.
    Nå er vel ikke de 10.000,- i forskjell kun komponent og HDMi.
    Har ikke ene skjermen HD-oppløsning og andre ikke?

Skal være enig i at 10.000,- er så pass med kroner at HDMi vs Komponent ikke skulle være et tema.
    Men er de 10.000,- i forskjell også med på at den ene tv-en er HD-oppløst og den andre ikke, så tror jeg forskjellene fra kommende konsollgenerasjon er godt merkbare, og jeg hadde selv ikke valgt å spare de 10.000,- der.

VGA-kabelen er klar ved lansering, HDMi-kabelen ryktes å komme på nyåret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange nye PC-spill som kommer med en widescreen option. Men husk at vi ikke snakker om "bare" PC-spill her. Vi snakker faktisk om Xbox 360-spill. Og der er det en stor forskjell. Så vitt jeg vet så er alle disse spille laget med en HD-option (720p/1080i). Jeg ville gjerne ha sett et HD-signal som ikke er widescreen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox 360 - samtlige spill kommer i widescreen

Det er et krav fra Microsoft til lisensierte spillutviklere at spill til Xbox 360 skal støtte HD-oppløsning (som jo er widescreen). Hjemme hos meg er det fullstendig slutt på 4:3, det blir kun sorte rammer på sidene når contentet har det aspekt-ratioet

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Nå er vel ikke de 10.000,- i forskjell kun komponent og HDMi.
    Har ikke ene skjermen HD-oppløsning og andre ikke?
    Kanskje det kom litt dårlig fram men...
    det jeg mente var at når forskjellen i oppløsning, av Dobermann1, ikke ble opplevd som veldig stor, var det bare forskjellen mellom HDMI og komponent tilbake som kunne rettferdiggjøre prisforskjellen for ham. Jeg ville nå fortsatt brukt de 10 000 ekstra på en HD-ready projektor, og kjørt spill og evt. framtidig HD-dvd på den. Men det blir jo alt etter hva man prioriterer og har plass til :-)

HD tv sendinger tror jeg ikke vil bre om seg så radikalt de neste 5 årene allikevel. Slik utbygging av nett og innkjøp av det utstyret som trengs i produksjonen av slike sendinger koster tid og MYE penger.

Mvh
    G

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til kommentar om HD-sendinger i norge. Mener å ha lest at HD-nettet skal bygges ut i løpet av 2007 i oslo-området og vi trøndere må vente helt til 2009. Jo lengre nord, jo lengre ventetid.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Til kommentar om HD-sendinger i norge. Mener å ha lest at HD-nettet skal bygges ut i løpet av 2007 i oslo-området og vi trøndere må vente helt til 2009. Jo lengre nord, jo lengre ventetid.
    Kjipern da hehe :grin:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •