HITACHI 42PMA500 HD tv til under 14000kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HITACHI 42PMA500 HD tv til under 14000kr.

42” Plasma-TV. ALIS panel med 1024x1024 punkters oppløsning, og høy bildekvalitet, som matcher kravet til HD-TV oppløsning

Bilde-forbedringskretser sikrer optimal bildekvalitet til enhver tid. Nicam stereo i 2x12W. Tekst-TV med 20 siders minne. Komponent-, S-video- og scarttilkobling. 2 PC-innganger. Avtagbare høyttalere medfølger.

Er veldig sugen på å kjøpe denne.....det er klar for HD med sne 1024 x 1024 oppløsning og etter å ha hørt veldig god bildekvalitet....dette er vel noe av det beste man kan få til den prisen (13995,-) per dags dato er det ikke?

Noen som har noen erfaringer eller tips mht denne plasma tv`en?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var innom å tittet på skjermen...

Jeg har vært innom å tittet på skjermen i dag på Elkjøp. Ble ikke overasket over bildet, men tror den fikk et "dårlig" signal. Likte ellers designet på skjermen.

Er det noen som vet noe om denne 1024x1024 oppløsningen??? Tror ikke den er HD klar (der er ihvertfall ikke merket HD ready)

Ble skikkelig "overasket" (NOT) over kunnskapsnivået på betjeningen!!! JEG måtte vise hvilken skjerm de informerte om... Begynnte å vise finesser på en Philips skjerm som sto ved siden av... De har ikke filla peil (ikke det at jeg skal si jeg har peil da... :? men jeg ser nå ihvertfall forskjell på de)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så nettopp at Elkjøp svarer Lefdal med en Hitachi PMA500PRO modell.....om det er noen forskjell vet jeg ikke men er tilnærmet lik......

tror jeg stikker opp en tur og sjekker kvaliteten jeg og en av dagene.....var ddet tv du så på? lurer på hvordan den er med DvD ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde

Så den med både DVD og tv signal. Var ikke værst bilde, men det så ut som den hadde "dobbelteksponering" på begge, dvs at man så svake konturer av alt på skjermen "ved siden" bilden (noen som skjønte den forklaringen??? :???: ) men regner med at dette hadde med dårlig signal å gjøre. Uansett er det VELDIG vanskelig å sammenligne skjermer når det står en "dullion" skjermer rundt omkring.

Vurderte faktisk å kjøpe med meg en, men synes at bordstativet til den var litt dyrt... (2000,-). Selvfølgelig følger det med veggfeste (noe jeg ikke trenger). Glemte å spørre om 30 dagers reglen deres (Elkjøp). Hvis man uansett kan levere den tilbake å få pengene igjen, går det jo an å se hvordan skjermen er i ro og mak.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett på denne noen ganger. Betjeningen hos Elkjøp vil helst ikke vise den, men prater negativt og prøver å få oppmerksomheten over på en dyrere skjerm.

Jeg så på den med vanlig kabel-tv signal og er enig i at det var litt "dobbelteksponering". Dessuten synes jeg den var litt lyssvak, kanskje lav kontrast. Men veldig mange innganger og fin ellers. Mye for pengene. De opplyste om at 30 dagers returrett gjelder. Men den er jo litt tung å slepe rundt på.

Hvis du skal bruke den til standard oppløsning tror jeg du finner bedre lavoppløslige TV'er til samme pris. Hvis du skal bruke den til HD, tror jeg dette er den billigste du kan finne. Det har vært skrevet litt om hva slags signaler den takler (720P og 1080i). Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg mener å ha lest at den takler begge deler med componentinngangen(?)

HDMI har den ikke, men jeg vet ikke om forskjellen på component og HDMI er så veldig stor. Er det noen som kan svare på det?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tv er ikke HD-ready. Godt mulig at den takler 720p via component. Bildekvaliteten er god nok til prisen selv om f.eks Panasonic TH42PA50 er tildels betydlig bedre og fremdeles under 20k. Skjermen er plaget av litt graderinger og svakt sortnivå slik jeg ser det

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven har 1024 x 1024 hd-ready krever 1024 x 768 den skal kunne kjøre de høye oppløsningene som kreves forå være hd-ready så det blir noen lunde samme kvalitet der, rart den var lys svak, siden den står oppført med hele 1100 cd/m2

1000:1 kontrast ikke av det høyeste vi har sett, men har erfaringer med at Hitachi er et bra merke når det gjelder bilde.

Jeg tenkte å utnytte hd oppløsningen til film (om det fungerer slik) og xbox 360 samt pc.

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kluet må jo være mangel på DVI ! men den har 2 stk. vga som støtter overg. til komponent, men denne er ganske gammel med tanke på hvor lenge den har vært på markedet , tror det er den første til Hitachi uten vifte støy(42pma400e var mod. før og den er oldis ) en anen ting er de svake Tv egenskapene i forhold til 42 5200 ol. mod. med ekstern tuner boks m Dvi ol. Tror det er en monitor (modelen er under monitor på hitachi.com ikke tv) de har puttet tv tuner board i, men dette er nokk den beste Tvèn i prisklassen hvis Du da ikke kjøper Dantax 42" med Dvi og ikke vet bedre.
    Hvordan var fjærnkontrollen ?.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp vært å sett på den på Lefdal....min lokale elkjøp butikk ahdde ikke en eneste hitachi tv på utstilling.....

Men mitt inntrykk er skuffende......var ikke noe særlig bedre bilde enn de billiugste 10 000 kroners tvene, og en panasonic som stod der nede og hadde MYE skarpere bilde og MYE bedre farge.......så det blir nok ikke noe plasma på meg ennå...tror jeg venter litt til slik at prisen på de virkelige gode dropper litt, men iallefall mitt førsteinntrykk i forhold til forventningen skuffende :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Elkjøp og Lefdal er samma suppa
    2. Dixons (som eier disse) liker ikke å selge hitachi, ergo dårlig signal/innstillinger osv
    3. Dette er en monitormodell med tv tuner og ekstremt dårlige bildebehandlingskretser for analoge signaler
    4. Dette er et lokketilbud som kun er for å lokke folk inn for å kjøpe andre typer tv som de heller ønsker å selge.

Personlig hadde jeg sett på andre modeller, tv'er med gode egenskaper som faktisk er en ekte tv og ikke en halvløsning. Test også med både analogt og digitalt signal om mulig hvis du får det til. Hvis to tv'er står ved siden av hverandre, ta fjernkontroll og sjekk innstillingene på de, samt sjekk om den ene har RF og den andre DVD/Scart signal fra f.ex parabol. Dette gir enorme forskjeller. Det er også et ytterst vanlig "triks" desverre hos enkelte.

Så mitt tips er:
    1. Se på forskjellige butikker/kjeder istedet for å sammenligne to butikker som er den samme
    2. Test skikkelige tv'er opp mot hverandre, ikke en tv mot en monitor
    3. Få prøvd med samma signal og se på innstillingene
    4. Legg i litt mer penger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •