Merkelig geometri på Sagem Axium HD 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelig geometri på Sagem Axium HD 45

Har nettopp kjøpt denne DLP-Tv en og er generelt veldig fornøyd med bildekvaliteten.
    Men det er et par ting som undrer meg;

1) Linjen på venstre side (4/3 bilde) buer svakt innover, samt bildekant oppe buer svakt (et par millimeter) nedover på midten av bildet. Veldig lite, men altså synlig. Er dette normalt? Hva kan evt. gjøres for å få helt rett linjer i det synlige bildet?

2) Får ikke aktivert intern sub-woofer. Har klikket av for "yes" for sub-woofer i lydoppsettet, men ingen lyd som sagt. Peiling på hva dette skyldes?

Forresten er manualen til en 50" TV. Ikke til 45 tommeren.
    Er det ikke egen manual til denne?

Håper noen kan svare ;-)

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at bildet buer er litt synsbedrag pga. flat skjerm i forhold til vanlig CRT tv. DLP ha ringen innstillinger/mulighet til justere dette..

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde sub var tilleggsutstyr på denne. Hvor kjøpte du den? Har ikke noe forklaring på geometri problemene, men kan jo være speilene som ikke er helt flate(?)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Det at bildet buer er litt synsbedrag pga. flat skjerm i forhold til vanlig CRT tv. DLP ha ringen innstillinger/mulighet til justere dette..

I all hovedsak har du rett, men så er jeg heller ikke vant med en helt flat skjerm. *flau*
    Men faktisk er det også litt unøyaktigheter i bildet. Et par millimeter. Det er vel, som du skriver, ingen måte å justere dette på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Trodde sub var tilleggsutstyr på denne. Hvor kjøpte du den? Har ikke noe forklaring på geometri problemene, men kan jo være speilene som ikke er helt flate(?)

Nei, sub er integrert i 45 tommeren. (ikke 50 tommeren)

Skal ta kontakt min forhandler i morgen.
    Er helt sikker på at det er en feil.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra nevnte problem på 4:3 bilder, hvordan er du fornøyd med bildekvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg strålende fornøyd med bildekvaliteten :grin:
    Lar den stå i eco-modus. Noe som forlenger varighet på lyspære samtidig som bildet er mer komfortabelt i mørke rom.
    Har farget bildet bildet litt i forhold til fabrikkinnstillingen (i user-status). Ellers ingen justeringer.

Et mer behagelig bilde enn plasma/LCD etter min mening. Men det er jo en smakssak.
    Var litt spent på vanlige TV-bilder, ettersom jeg kun har vanlig kabel-TV, men tuneren er åpenbart av god kvalitet for bildene er gode (nok). I hvert fall på de mest aktuelle kanalene. En så stor skjerm avslører brutalt dårlige sendinger!

En ting man bør være klar over, er at selve billedbehandlingen på TV-bilder er litt "teit". Den fyller ikke skjermen ved letterbokssendinger. I hvert fall har ikke jeg funnet ut at det er mulig å få til. Ønsker man dette må man endre billedmodus manuelt for hver kanal som sender letterbokset.
    Men nå er jo bildet så stort allikevel, så jeg lar den stort sett stå i 14/9 modus. Fungerer greit på de fleste sendinger.

Alt i alt, klart å anbefale. Svært gode bilder med DVD..
    Ingen plasmaskjermer (unnatt til nærmere 100.000) har imponert meg like mye som denne DLP-en fra Sagem. Så hvis man ikke på død og liv skal henge TV-en på veggen, bør denne sjekkes nærmere før man kjøper noe annet. Prisen er egentlig latterlig lav for en TV med slike kvaliteter. Det er jo en bonus.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vennligst ta forhandlere i egen tråd under "pris -og produktjakt" eller over PM. På forhånd takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •