Fikk min 436 XDE i hus på fredag, og har nå fått litt tid til å vurdere nyervervelsen. Dette blir en ren subjektiv tilbakemelding. Har justert noe i forhold til fabrikkinnstillingene, men disse var ikke helt gale.

Har tidligere hatt en Fuijitsu/Siemens 30" LCD, så dette må også ses litt i forhold til den skjermen.

Den er STOR ! Og jeg er glad for at jeg ikke valgte 506, for i min stue tror jeg det hadde gitt litt følelsen av å sitte på første rad på Colloseum.... :-?

Analoge PAL signaler: Har UPC kabel, og jeg er overrasket over kvaliteten på denne inngangen i forhold til hva jeg "fryktet". Litt støy i bildet, og noe avhengig av kanal (f.eks NRK er bra, TV3 ikke fullt så bra men likevel klart bedre enn på "gamleskjermen").

Scart fra UPC dekoder: Meget bra , men også her kan jeg se klart forskjell på ulike kanaler. Så det er tydelige begrensninger i kildematerialet, og ikke i TV'n som sådan.

Scart fra DVD (Pioneer DV350): Helt suverent :grin: Andre kommentarer er overflødig....annet enn at jeg ser VELDIG frem til å motta min bestillte DVR 530, og få testet ut analog komponentinngangen

PC: Ved ren dataskjermbruk, så er det tydelig noe dårligere oppløsning enn min gamle FS. Men den er fullt ut brukbar som dataskjerm. Og når jeg spiller av en DVD på PC'en, så blir resultatet meget bra :razz: Bruker et skjermoppsett på 1280*768, og dette gir korrekt skalering.

Digital tuner: Tok en meterlang koakskabel og fjernet skjermen fra de ytterste 10 centimeterne. La den bare langs veggen under skjermen(har fri sikt til Tryvann). Bildet blir meget bra, og kan sammenliknes med Scartinngangen via UPC dekoderen. Med en god kilde er det vanskelig å forstå hvordan det kan bli noe særlig bedre ;-)

Men jeg har ikke fått prøvd noen HD kilde enda, så jeg skal ikke uttale meg for bombastisk om det.....

Alt i alt - superfornøyd med anskaffelsen :grin: