Panasonic 42PA50 vs 42PV500.. hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 42PA50 vs 42PV500.. hjelp.

Jeg bestilte egentlig en PA50 fra Sverige igår, da det viste seg at de ikke hadde den på lager (2-3 ukers leveringstid) ble jeg tilbydt en PV500 til en litt rimeligere pris. I min iver etter å få en ny TV ganske fort så gikk jeg for PV500 selv om den koster meg nesten 10000,- mer..... Etter en natt med dårlig søvn har jeg egentlig ikke noen god følelse for valget mitt selv om TV'n koster adskillig mye mindre fra Sverige enn i Norge.

Jeg er ikke helt sikker på hvor mye jeg har bruk for minnekortinngang, vga inngang, HDMI inngang..

Jeg bruker TV'n til å se på TV, spille Xbox m/komponentkabel. Og har lyst til å bygge en HTPC etterhvert (Nå ble jo de pengene borte i TV'n selv...)

Jeg føler en PA50 er mer passende for meg og at PV500 ikke er verdt 10000,- kr mer.. ?!? Jeg kan jo koble PC inn på komponentinngangen på en PA50 alikevel.. Evt. koble gjennom Reciever'n så kan jeg jo ha både Xbox og PC tilkoblet..

Vidre syns jeg at PV500 er hakket vassere når det gjelder design..

Frem og tilbake, jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Hvilke fordeler har jeg ved å ha en HDMI-plugg ? At jeg kan ta inn HDTV signaler fra en parabol-dekoder om et års tid ? Eller kommer f.eks xbox 360 med hdmi kabel og det blir mye råere enn med komponent kabel ?

Nå sliter jeg litt her, synspunkter ? Dere som syns plasma og flat-tv generelt er tullete å kjøpe trenger ikke skrive det her. Jeg har lest nok innlegg om det.
    Men det blir som å kjøpe PC, hvis man skal vente på nye teknologier hele tiden så får man aldri kjøpt heller.

-Hans Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Du har kjøpt det beste av det beste. Du kommer til å bli fornøyd"

Dette er ikke mine ord, men det selgeren sa da jeg hentet den nye vaskemaskinen min for noen år siden. Jeg vil si at jeg aldri har angret på at jeg har strukket meg langt i slike sammehenger. Heller omvendt.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle nyere DVD-spillere har HDMI. Gir bedre bilde.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gled deg over en vanvittig tv. Du kommer ikke til å angre.
    Og hva er vel 10 k ? Om en måned eller to tenker du ikke lenger på den investeringen, men hygger deg med tanken om at tven i hvert fall er fremtidsrettet. Dessuten har pv500`en et mye penere design, hvilket er positivt i seg selv. Heng den på veggen og nyt ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •