Elfunk 4206, noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elfunk 4206, noen erfaringer?

http://www.agon.no/Produktkatalog/produkt/?Prod_ID=168

Har fått en fin pris på dette tv, men vil gjerne vite hvordan det er i forhold til andre tv`er i samme prisklasse.

Og et spm til, det står at den kan vise pc bilde: 1280*768.
    Noen som har erfaringer med dette? blir bilde brukbart.. kan man surfe med dette på 3-4 meters avstand og lese teksten?

Setter pris på alle innspill

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan noen si noe på bakgrunn av spec da?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KarstenRefsdal
    kan noen si noe på bakgrunn av spec da?
    På bakgrunn av specs kan man jo si at det er en lavoppløst plasma, så uansett hvor høy oppløsning den tar i mot, vil øya dine se 852x480 piksler.. og små bokstaver (f.eks. i fra en pc oppløsning på 1280x768) vil være vansklig å lese.. Bortsett fra dette er det vanskelig å bedømme den. Den har samme specs som de fleste rimelige plasmaer.. men den SÅ kanskje litt penere ut designmessig (selv om det på det høyoppløste bildet så ut som den hadde buet? plasmapanel )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for svar, det er vel ikke noen der ute som har et bilde av en plasma som kjører 1280 fra en pc men som har 480 panel?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Såvidt jeg kan se er dette en typisk W-VGA skjerm, sikkert Samsung eller LG paneler av tidligere generasjon. 8-bits fargebehandling vil gi noen graderinger, men kontrastnivå på 3000:1 (som nok i realiteten er mer 1500-2000:1, basert på de skjermene jeg har sett med disse panelene) gir relativt godt sortnivå.

10-siders tekst-TV er jo ikke spesielt imponerende da, men PIP/POP er jo bra. DVI-inngang er jo også fint, men sjekk om denne har HDCP-støtte, som er nødvendig for å få spilt av kommende HD-materiale.

Får du skjermen til 10-12.000 er det nok et greit kjøp, gitt at du liker designet, som etter min mening var pent. Jeg hadde nok lagt på en 3-4000 og havnet på en Panasonic PA50 med 2000-siders tekst-TV, skikkelig sortnivå, 10-bits fargebehandling, dog uten DVI/HDMI. Har imidlertid denne TVen ikke HDCP-støtte vil du uansett ikke få spilt av HD-materiale... Har listet opp tre aktuelle modeller i midtre prisklasse HER.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for gode svar. Jeg får den gjennom jobben, slik at jeg har ikke så mange alternativer. Får den til mellom 10-11 et sted tror jeg. Men skal innrømme at jeg er livredd for plasma av enkelt grunn, innbrenning. Er dette et stort problem eller er det bare "hypet"?

Mitt bruk blir:

Pc
    Analogt tv-signal
    xbox
    Dvd

Alternativet er en 37" lcd i 15 000 klassen som kommer på markedet nå¨om ikke lenge. (vet ikke spec på denne enda) Men på lcd panaler er jeg "livredd" for sortnivået. Jobber til daglig med Loewe tv`er noe som gjør meg litt kresen.

"!"##!"#¤# er så #!"#!#!"# å bestemme seg...

Karsten

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Innbrenning er ikke et stort problem, men XBOX'en bør du jo være litt forsiktig med å stå på alt for mange timene i strekk med statiske bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Innbrenning er ikke et stort problem, men XBOX'en bør du jo være litt forsiktig med å stå på alt for mange timene i strekk med statiske bilder.
    hvor lang tid snakker vi om før innbrenning viser seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går laang tid. Gjerne flere dager er min erfaring. Det skal vistnok være gjort tester hvor skjermer med bla plasma har stått på i 1 uke med samme bildet og resultatet ble KRAFTIG innbrenning. Etter 1 døgn med beveglige bilder igjen var det ingen synelig innbrenning igjen på noen av plasmaskjermene. Jeg mener hele innbrennings problematikken er overdrevet.

Ellers er denne skjermen veldig lik Matsui sin som gikk under 10k. Helt greie bilder til prisen med noe graderinger med bra sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er kanskje dum, men hva mener du med graderinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Graderinger er veldig godt synlige i overgangene mellom farger, f.eks en blå himmel med hvite skyer. Her vil du se "oppstykkinng" av bildet i overgangen mellom de to fargene.

Den skjermen du har sett på er en 8 bits skjerm, og har da 256 gråtoner å ta av. Det er rett og slett slik at her vil du se graderinger. Velger du for eksemple th37pa50, så har den et 10 bits panel som det tidligere ble nevnt. Da vil du se færre graderinger (1024 gråtoner å ta av).

Vil forøvrig ikke anbefale deg å legge 11000 kr i en tv som ikke har noe nevneverdig bildebehandling. Det er der mye av bildekvaliteten ligger i en plasma.

Ville nok ventet på den lcd`en, og sett den først. Men elfunk har vel ikke det beste omdømmet når det kommer til kvalitet, både på bilde eller komponenter...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •