Hejlp - Hd? Er jo ikke HD, men hd klar eller ikke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hejlp - Hd? Er jo ikke HD, men hd klar eller ikke?

Nå trenger jeg seriøs hjelp!!!

Har en Samsung PS42V4S som jeg syns er fryktelig dårlig.
    Så, noen spørsmål ang denne tv'en. Noen perfekte innstilinger for denne tv'en??

Har så tenkt å kjøpe ny og levere tilbake denne. Disse to har jeg tittet på, begge er HD klare, men kun med 1024x768 oppløsning som ikke er fullstendig HD kompatibelt. Vil de gi bedre bilde enn den over med kun 860pix oppløsning?`Og hvilke er best? Ut i fra spesifikasjoene er LG nyere, altså, matten er nyere enn QPV sin LG matte i sitt apperat, men faktisk dyrere!!! Snakker da om disse to:

LG Plasma 42 MZ-42PM12X WXGA 16:9 vs QPVision QPV42HD

Jeg leverer tilbake min samsung til uken, må da bestille ila helgen. Kan noen hjelpe meg litt!!!!!!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG'en du nevner har så vidt jeg har forstått hverken TV tuner eller høyttalere. Den har også "Bare" 8bit fargebehandling i forhold til de siste plasmaene på markedet som har både 10 og 12bit.

Når du er missfornøyd med Samsung er det nok ikke så sannsynlig at du velger det igjen? Men siste nummer av Lyd&Bilde kårer en Samsung til vinner nærmere bestemt PS42S5H. Den er noe omdiskutert men ligger i din prisklasse har 10000:1 i kontrast (Omdiskutert ) 12bit panel og 13bit elektronikk.

Jeg har sett Plasmaen din utstilt og må bare istemme, det var den dårligste skjermen i lokalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Er det denne du tenker på ? http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=58554 Ble også anbefalt den.

Ang LG skjermen, står det at den har 24bit:
    Generelt
    Produkttype Plasmapanel - farge
    Bredde 106.6 cm
    Dybde 9.8 cm
    Høyde 65 cm
    Vekt 30 kg
    Innbyggingsfarge Svart, sølv

Fjernsyn
    Teknologi Plasma (PDP)
    TV-type High Definition-skjerm
    PC-grensesnitt DVI, VGA (HD-15)
    Fargedybde 24-bit (16,7 millioner farger)
    Diagonal størrelse 42" - widescreen
    Oppløsning 1024 x 768
    Bildets sideforhold 16:9
    Kontrastforhold 5000:1
    Synsvinkel 160 grader
    Pikselavstand 0.36 x 1.08mm
    Maks V-Sync-hastighet 120 Hz
    Lysstyrke 1500 cd/m2
    Skjermens menyspråk Engelsk, Fransk, Spansk
    Lydkontroller Balanse, bass, diskant
    Fargetemperaturkontroll Ja
    Bildeinnstilling Klar/Bløt/Optimal/Bruker
    Egenskaper Automatisk påslåing, 3:2 nedtrekkskompensering, bilde i bilde (PIP), XD Engine-teknologi, DCDi (Directional Correlational Deinterlacing)

Videofunksjoner
    EDTV Ready Ja
    HDTV-kompatibel Ja

Fjernkontroll
    Type Fjernkontroll - infrarød

Lydsystem
    Lydmodus Stereo

Forbindelser
    Kontakttype 1 x seriell ( 9 pin D-Sub )
    1 x HD-komponentinngang ( RCA phono x 3 )
    2 x lydinngang ( RCA phono x 2 )
    1 x VGA-inndata ( 15 pin HD D-Sub (HD-15) )
    1 x VGA-utdata ( 15 pin HD D-Sub (HD-15) )
    1 x S-Video-inngang ( 4 pin mini-DIN )
    1 x DVI-HDCP
    1 x fjernkontroll
    1 x lydinngang
    1 x utgang høyttalere
    2 x SCART ( 21 pin SCART )

Strømforsyning
    Strøminnretning Strømforsyning - intern
    Påkrevd nettspenning AC 110/230 V ( 50/60 Hz )
    Strømforbruk ved drift 370 watt

Fabrikantgaranti
    Service og støtte 3 års garanti
    Service- og støttedetaljer Begrenset garanti - deler og arbeid - 3

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var Samsungen jeg tenkte på. Men siden dette ikke er en tråd i prisjakt kategorien burde du linket til produsent og ikke selger:

http://www.samsung.com/no/products/t...v/ps_42s5h.asp

Når det står 24bit på LG skjermen så er jo det litt missvisende i forhold til det vi snakker om her inne da det er mer vanlig å snakke om bits per primærfarge. Dvs. at LG'en har 8bit for rød, 8 for grønn og 8 for blå. 24bits tilsammen altså. Tilsvarende for Samsung med 12bits panel blir da 36bit om man skal sammenligne med LG skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener jeg brude gå for den, ikke dyr heller da. Noen henvisning til testen i pdf eller noe?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg mente bare å gjøre deg oppmerksom på et alternativ, men etter lesing av denne tråden: http://avforum.no/forum/showthread.p...hlight=ps42s5h så er ikke dette en skjerm som jeg hadde anbefalt uten å få sett den selv, noe jeg altså ikke har gjort. Og selv om jeg hadde sett en så er det vanskelig å anbefale en modell som tilsynelatende har en del problemer. Det som er sikkert er at det sitter en del mennesker på gjerdet nå og venter på høstens modeller, du bør nesten bare følge med her inne og se hvilke modeller som utmerker seg positivt hos forumbrukerene. Samsungen vi snakker om kan utmerket godt være det beste kjøpet for deg, men ikke kjøp den uten å ha sett den først.

Men som en liten tilleggskomentar kan jeg jo nevne at det er LCD skjermer rett rundt hjørnet med 3000-5000:1 dynamisk kontrast og 1080 fysiske linjer (Ekte HD mao.) til en pris ikke langt unna dette, selv bruker jeg nå bare projektoren som TV frem til jeg finner en LCD/Plasma som tilfredstiller mine krav i riktig prisklasse. Om jeg ikke hadde hatt projektor hadde jeg gått ned i boden og hentet 20" TV'en min og brukt den frem til jeg finner neste HD skjerm for meg. Tenk på tilbudene som kommer før Jul...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og så på samsungen. klart bedre enn den jeg har, men ikke bra nok. Så imidlertid på denne: Hitachi 42PD5200 med TV signaler, HD sendinger, og dvd. Utmerket bildekvalitet må jeg si. 1024x1024 oppløsning. Noen som kjenner til den eller har brukt den?

http://www.netshop.no/aspx/login.asp...832&plid=14832

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Remye,

Aller først; Moderatorene her er ikke glad i at vi diskuterer pris i denne tråd kategorien, du bør derfor ikke linke til de som selger skjermene, men heller til produsenten slik som her:

http://www.hitachidigitalmedia.com/D...?productid=340

Alternativt kan du kontakte moderator og be dem flytte tråden til "Produkt&Prisjakt" kategorien, eller åpne en ny tråd der.

Jeg er litt usikker på hva du ellers spør om, at DU liker bildet er jo det viktigste uansett hva andre måtte mene. Men på papiret virker jo 1000:1 i kontrast veldig lite i forhold til konkurentene, og Hitachi bruker på denne skjermen et ALI plasma panel som det ikke snakkes mye positivt om her inne, men jeg har ikke sett det, det jeg har fått med meg er at det bare er 512 av de horisontale linjene som vises av gangen, eller en slags interlacing mao. Nøyaktig hva det betyr for billedkvalitet med de forskjellige kildene har jeg ikke fått med meg, jeg er ikke så interresert i denne typen skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, beklager. Skal følge rettledningen videre.

Appropo denne testen av samsungen, flere viser til den og sier at den vant 10 av 10 i lyd og bilde. Var og så på den selv her om dagen, stod faktisk ved siden av min egen skjerm og bilde var ikke veldig mye bedre. Kan jo være innstillingen det er snakk om. Men, den var kanskje den med best bilde av de som stod der. To samsunger, to pioneer, tre phillips og to panasonic. Ingen her som har noen fler meninger om samsungen eller som kanskje eier den selv??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •