Samsung PS42S5H testet i Lyd&Bilde... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 102
    Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Testet av Dinside, terningkast 5.
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=276485

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har vel fint lite med virkeligheten å gjøre..men så kan man jo ikke akkurat kalle dinside-testene for grundige heller.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ja, det har vel fint lite med virkeligheten å gjøre..men så kan man jo ikke akkurat kalle dinside-testene for grundige heller.
    Helt på jordet kan vel ikke denne skjermen være. Nå har den fått gode karakterer tre steder; DVD&H, Lyd&Bilde og Dinside. Tar de alle feil? Eller er de blandt de få som har fått eksemplarer som virker slik de skal :grin:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Helt på jordet kan vel ikke denne skjermen være. Nå har den fått gode karakterer tre steder; DVD&H, Lyd&Bilde og Dinside. Tar de alle feil? Eller er de blandt de få som har fått eksemplarer som virker slik de skal :grin:
    vi kalibrerer skjermene før vi tester dem i allefall.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    De testene representerer meningen til 3 personer som har fått tilsendt (Kanskje håndplukkede? ) skjermer for testing. Jeg forholder meg heller til mine egne øyne og en haug av brukererfaringer på forum her og i Sverige, den skjermen jeg så ville jeg ikke hatt om de kastet den etter meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv denne skjermen...

...og kan ikke si meg annet enn fornøyd. Men nå har det seg også slik at jeg overhodet ikke er en ekspert på området, forrige TV var en 10 år gammel CRT. Har derfor ikke mye sammenlikningsgrunnlag i forhold til andre produsenters modeller i samme klasse...

Samsungen er koplet til en Yamaha S1500 (Component), UPC Digital og XboX'en. Plasmaen gir etter min mening flotte bilder selv om jeg må si som flere andre her inne at den absolutt har bedret seg etter hvert.

...og enkelte av DivX filmene som så flotte ut på den gamle Radionetten ser plutselig ikke så bra ut lenger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne skjermen i butikken i dag - ette min mening hadde den det beste bildet (var også en av de dyreste utstilte). Bildet så knallbra ut, det var TV-signaler men litt usikker på hvor de kom fra. Var i butikken i sommer - de TVene som sto der da hadd mye dårligee bilder. Så ut som alle de var byttet ut, så på meg kan det virke som kvaliteten er blitt langt bedre.
    Samsungen så også rålekker ut - lommeboka begynte nesten å svette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vennligst ta forhandler under "pris -og produktjakt".

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV-Tuner ?

Stusser litt på av de i Dinesider testen skriver at man anbefaler å benytte en ekstern TV-tuner da denne gir bedre bllde... Det er da en TV og ingen monitor som i tillegg er priset til 30' + ?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Stusser litt på av de i Dinesider testen skriver at man anbefaler å benytte en ekstern TV-tuner da denne gir bedre bllde... Det er da en TV og ingen monitor som i tillegg er priset til 30' + ?
    De tenker vel da helst på at bildet blir bedre med en ekstern digital tuner. Dette gjelder alle TV`er vil jeg tro.. Ingen interne analoge tunere gir et like bra resultat som selv en gjennomsnittelig bra ekstern digital kabel/satelitt tuner.

Journalist Audun Hage sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b59
    Jeg var med Lyd og Bilde fra starten av. Mitt første oppdrag var å teste en Echostar satellttuner. Jeg fikk klart og tydelig beskjed om å gi den enb god test siden CableCom (som leverte Echostar) var en av de viktige annonsørene... Da skrev ikke jeg mer for dem etter det!
    b59, hvem er du og når jobbet du i Lyd&Bilde?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å se skribentene fra L&B representert på av-forum også. Da har vi noen fra "begge leire"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper B59 nå får besøk av en femmerbande storvokste karer som tvinger ham til å skrive at det var en bløff det han sa om at han jobbet der...

*Sette på spissen å tøyse litt*
    (For de som ikke forstod det!)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd&Bilde (som hvilket som helst annet tilsvarende fagtidsskrift) vil jo selvfølgelig benekte alle slike påstander og benekte kjennskap til vedkommende.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig lurer jeg jo på hva L&B journalistene har å si "til sitt forsvar"..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel ikke journalisten fra Lyd&Bilde som skal måtte forsvare seg her da, er i så fall b59 som bør utdype hva og hvorfor, noe jeg foretrekker skjer via PM eller e-mail, så kan heller Lyd&Bilde eller ev. b59 referere til eventuell konklusjon her på forumet.

Generelt er det lite ønskelig med denne type spekulasjoner her på forumet, spesielt når de i svært liten grad underbygges som her er tilfelle... Da skremmer vi bare bort bransjebladene fra AVforum, og det ønsker vi selvsagt ikke.

Jeg mener det på generelt grunnlag er vanskelig å spekulere for mye i sammenhengen mellom annonsering og tester i ulike medier. Det er klart at en aktør som får en positiv test av sine produkter kan være mer trigget mot annonsering i samme medie grunnet øket effektgrad. Det er det ingen verdens ting i veien med. Problemer oppstår når produkter omtales mer positivt enn de fortjener, og da snakker jeg ikke kun om å være "snill". Også her er det vanskelig å være for konklusiv, da AV-produkters ytelse jo også i stor grad er subjektiv.

For å ta et eksempel opp av hatten, synes undertegnede Sony 3000es gjorde en glimrende jobb, prisen tatt i betraktning, i min hjemmekino sammenlignet med tilsvarende Yamaha/Pioneer på den tiden. Lyd&Bilde var uten tvil svært uenig i dette, mens DVD&Hjemmekino var relativt positive. Det finnes en rekke eksempler på slike produkter, der subjektiv preferanse betyr mye for omtale og test.

Derfor er det etter mitt syn opp til forbruker å hente tilbakemeldinger fra mer enn journalister, og nettopp derfor er jo AVforum så fint! Det er en grunn til at vi har 12500 medlemmer og fremdeles vokser! Dette kommer selvsagt ikke som en erstatning til gode journalistiske tester i ulike blader og magasiner, men faktisk brukererfraring og diskusjon bidrar til å nyansere ulike syn, noe jeg mener er AVforums største og viktigste styrke for oss entusiaster!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    For øvrig, velkommen skal du være Audun!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er vel ikke journalisten fra Lyd&Bilde som skal måtte forsvare seg her da
    Jeg siktet mer til den massive kritikken L&B har høstet vedrørende sin anmelderpraksis her på forumet. Beklager hvis det ikke var poengtert skikkelig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg tror heller ikke vi skal avkreve Audun å måtte svare for ulike bemerkninger på generelt grunnlag, vi får heller håpe han kommer med kommentarer der det føles riktig!

La oss prøve å oppføre oss høflig mot våre gjester, så velger de kanskje til og med å bli værende hos oss!

Understreker at konstruktiv kritikk selvsagt er OK, men generelle bemerkninger som "bladet skriver bare tull!" el.l. får vi holde oss for gode til.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyd&bilde har vel de samme kriteriene som oss, nemlig at karakteren gjenspeiler pris/ytelse. resten av inntrykk må man selvfølgelig lese i teksten. Det er nok mange som kun leser produktnavn og karakteren.

Det er klart at en aktør som får en positiv test av sine produkter kan være mer trigget mot annonsering i samme medie grunnet øket effektgrad
    dette er det nok noe sannhet i. en leverandør vil nok heller annonsere i et blad hvor de har fått en god test. dette er som lygren sier helt greit.
    kan jo som et eksempel nevne den QPV skjermen som vi hadde med i en gruppetest. den var totalt elendig og fikk derfor kun 13/20, noe som er meget lavt. Samme skjerm får 10/10 pris/kvalitet (9+ total) hos Lyd&Bilde. Da skjønner vi godt at annonsekronene fra QPV havner hos Lyd&Bilde, da effekten for QPV er større når de kan referere til en god test.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg