Samsung PS42S5H testet i Lyd&Bilde... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    her blir han nesten slått ned i bakken med fakta.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy220
    her blir han nesten slått ned i bakken med fakta.
    Det kan se slik ut Jeg fortsetter å kjøre på mot Samsung Nordic jeg... Jeg er jo programforpliktet til å ikke ta "noe for granted" før det er sjekket og verifisert... Jeg kan kanskje mene at de har hatt tid nok til å verifisere nå... Mandag blir det ny purring..... Mener fortsatt skjermen er extremt BRA ! ! men det er noe muffens her som må sjekkes.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Mener fortsatt skjermen er extremt BRA ! ! men det er noe muffens her som må sjekkes.
    merkelig at alle andre enn dem som jobber i samsung mener det stikk motsatte da. Og denne muffensen har vært sjekket i flere måneder nå, har den ikke?

bomholt: Det var pstraums selv som vridde denne tråden til å dreie seg om S5H, den handlet opprinnelig om Lyd&Bilde's håpløse anmelderpraksis og tvilsomme kunnskapsnivå.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette er utrolig bra. Her har vi forbrukerne på den ene siden, og leverandøren på den andre siden, på norges største internettfora for lyd og bilde. De er uenige om ytelse på ett spesifikt produkt. Dette er sunt med henblikk på opplysning, og hvis ikke leverandørene (uavhengig av merke) får tilbakemelding, så blir det jo ikke produktet noe bedre.

Keep up he good work gutta.

Pstraums; jeg synes det er sporty av deg å fronte dette nå. Respekt. Hvis alle produktansvarlige var som deg, så kunne vi ikke bedt om mer. Er det noen som er uenige om at mannen gjør en god figur?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den franske kjeden FNAC har testet og målt en god del apparater med samme prosedyre. http://www.fnac.net/telecharg/dossie...ts_ete2005.pdf
    Når det gjelder kontrast for 42" plasma har de funnet, fabrikktall i parantes:

Pioneer PDP435FDE: 433:1 (1200:1)
    Philips 42PF9966: 518:1 (3000:1)
    Sony KEP42XS1: 688:1
    Hitachi CL42PD7200: 986:1 (1000:1)
    Panasonic TH42PV500: 1115:1 (3000:1)
    Samsung PS42S5H: 1151:1 (10 000:1)
    LG RZ42PY10: 1159:1 (5000:1)
    Thomson 42PB220S4: 1601:1 (1000:1)
    Samsung PS42D5S: 4370:1 (10 000:1)
    Panasonic TH42PA50: 7620:1 (4000:1)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Pstraums; jeg synes det er sporty av deg å fronte dette nå. Respekt. Hvis alle produktansvarlige var som deg, så kunne vi ikke bedt om mer. Er det noen som er uenige om at mannen gjør en god figur?
    Neida, for all del ikke Det hadde jo vært genialt om vi hadde en representant for hver av de store elektronikkprodusentene på slike fora som vi kan la det går utover

Og så er det jo viktig å presisere at det ikke er pstraums vi er sure på her da, men et av produktene til samsung og hvorfor denne skjermen er et slikt mysterium..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Den franske kjeden FNAC har testet og målt en god del apparater med samme prosedyre. http://www.fnac.net/telecharg/dossie...ts_ete2005.pdf
    Når det gjelder kontrast for 42" plasma har de funnet, fabrikktall i parantes:

Pioneer PDP435FDE: 433:1 (1200:1)
    Philips 42PF9966: 518:1 (3000:1)
    Sony KEP42XS1: 688:1
    Hitachi CL42PD7200: 986:1 (1000:1)
    Panasonic TH42PV500: 1115:1 (3000:1)
    Samsung PS42S5H: 1151:1 (10 000:1)
    LG RZ42PY10: 1159:1 (5000:1)
    Thomson 42PB220S4: 1601:1 (1000:1)
    Samsung PS42D5S: 4370:1 (10 000:1)
    Panasonic TH42PA50: 7620:1 (4000:1)
    Meget interessant. Det er kanskje ikke så oppsiktsvekkende at PS42S5H er den skjermen som skiller mest mellom oppgitt og faktisk kontrastnivå, men at TH42PA50 skulle skille seg så mye ut i positiv retning var jo helt vilt Men så synes det også, spør du meg..!

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Neida, for all del ikke Det hadde jo vært genialt om vi hadde en representant for hver av de store elektronikkprodusentene på slike fora som vi kan la det går utover

Og så er det jo viktig å presisere at det ikke er pstraums vi er sure på her da, men et av produktene til samsung og hvorfor denne skjermen er et slikt mysterium..
    Jeg skjønner også det.. Men jeg har et så nært forhold til produktene "mine" at det gjør vondt når andre ser noe jeg enda ikke har sett og det gjør enda mer vondt når flere sier det, slik at det kanskje til og med kan bety at de har RETT Jeg har jo sett skjermen selv, men bare 4 stk.. og de har alle vært helt konge.. (Cebit, Elektrofil, Ifa og PR-Pool TV`en..) Men, som sagt.. ugler i mosen må det være, og jeg får veldig håpe de "ekte" Samsung folka i Swe klarer å finne ut av det snart, slik at jeg får tilbake nattesøvnen

Akto: Tusen takk

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er og meget imponert over pstraums. All honnør til deg!

Gid det var ein representant fra Denon her
    Men det er ein heilt annen sak..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er svært imponerende at Samsung, representert av pstraums gjør det som er mulig for å oppklare saken. Jeg vil imidlertid anmode om at vi generelt sett forholder oss litt forsiktige med "angrep" på våre kjære produsent-gjester, da det ikke alltid er mulig å kunne svare for alt produsenten foretar seg. Resultatet er i så fall at produsentene ikke lenger tør la sine representanter svare på spørsmål her på forumet, noe vi alle er godt tjent med (dvs. både produsent og medlem/besøkende). Visse emner må en dermed regne med at produsentene ikke alltid kan svare direkte på, uten at de av den grunn "tilbakeholder" informasjon (som har blitt indikert tidligere i tråden).

Uansett, jeg håper vi får klarhet i hva som kan være problemet med visse utgaver av denne skjermen, og det er selvsagt min helt klare formening av Samsung som sådan er godt tjent med å følge opp saken her på AVforum, for slikt skaper kredibilitet som langt overgår en og annen annonse her og der!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det både er bra og tøft gjort av pstraums å ha en tilstedeværelse her på forumet. Jeg håper at folk skjønner at dette er noe han gjør på fritiden sin og ikke en offisiell kanal for Samsung.

Det er nok flere i industrien som leser og til og med poster her på forumet uten å tørre å flagge hvem de egentlig er. Jeg tror grunnen ganske enkelt er at de ikke ønsker å bruke sin fritid til å bli mer eller mindre offisielle supportkanaler og skal løse alskens problemer med produktene i trådene eller på PM.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Det er nok flere i industrien som leser og til og med poster her på forumet uten å tørre å flagge hvem de egentlig er. Jeg tror grunnen ganske enkelt er at de ikke ønsker å bruke sin fritid til å bli mer eller mindre offisielle supportkanaler og skal løse alskens problemer med produktene i trådene eller på PM.
    Har på følelsen at du vet litt mer enn det du sier her

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manuel: "I know nothing!"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ang Samsung PS-42S5HX

Hej

Jag lämnade in min Samsung i förra veckan på grund av ett som jag o fler på ett svenskt forum tycker är ett fel på denna TV. Den klarar inte av de flesta mörka scenerna, det är många som är missnöjda med denna TV men en del är väldigt nöjda och har inte alls de fel som många av oss berättar om. Något galet är det o jag hoppas verkligen att Samsung tar detta på allvar. När jag lämnade in min TV till min leverantör för vidare leverans till Samsungs serviceställe så sa Samsung att det var den första TV:n de fått in.. Det har jag lite svårt att tro på då så många av oss lämnat in TV:n för liknande fel.

/Motin

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på dere.
    Leser med intresse alt om Samsung ps42s5h skjermen (å andre hd'er..)
    Jeg som mange andre ble skuffet over bilde kvaliteten på disse skjermene.

Men ivølge pstraums så finnes det skjermer der ute som er bra.
    Kan noe fortelle meg hvor jeg kan se den skjermen som er bra?

Jeg selv har sett på skjermen på Exper på anabru å den var ikke bra. (brun med grumsete bilde)

kan folket fortelle hvilken butikk de har vært innom å sett på skjermen, samt fortelle hva de synes?

kansje pstraums vet om en butikk som har ett bra exemplar?

magfa

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magfa
    kansje pstraums vet om en butikk som har ett bra exemplar?

magfa
    Den butikken skulle jeg gjerne visst om!

Newcomer Alfak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magfa
    Men ivølge pstraums så finnes det skjermer der ute som er bra.
    Kan noe fortelle meg hvor jeg kan se den skjermen som er bra?

magfa
    Denne skal visst nok være bra i følge eieren. Han har lagt ut noen bilder her:

http://www.minhembio.com/Filmtoken

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å bli en stund siden vi har hørt noe fra pstraums her, jeg var på Expert i Kristiansand sentrum i dag. De hadde akkurat fått opp Samsungen som jeg har suglet på å få se så lenge, heldigvis var jeg godt forberedt, så det ble ikke den voldsomme nedturen. Men hva er det som har skjedd her? Hitachi 42" PD7200 stod rett på siden og fikk Samsungen til å se elendig ut, og på siden der igjen stod Pioneer 436FDE og viste hvorfor man ikke skal ha ALIs panel som står i Hitachi'en. Samsungen ble et skammens objekt i hjørnet sitt, ikke verdt å kikke på i det hele tatt. Sort var ikke eksisterende, det var helt brunt, mens fargene skled ut overalt, untatt i hudtoner, der var det graderinger til den store gullmedaljen. 12bits fargebehandling my A**. Hva har skjedd med denne?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313