Samsung PS42S5H testet i Lyd&Bilde... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 102
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EDIT: slettet, filmkarakterer på DVD&Hjemmekino har null relevanse for denne tråden.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob kl 16.59
    Tviler. Er jo smaksak også, karakterer skal man ikke henge seg oppi

Sitat Opprinnelig postet av skorob kl 17.01
    Og for pokker, D&H har jaggu mei gitt XXX2 7/10, assault on preconct 13 8/10 etc. Dette er regelrett RAN! Disse filmene funker rett og slett ikke!
    Du er faktisk ganske vittig, jeg mener det seriøst :lol:

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    smaken er som kjent delt, men 7200 mer "sexy" enn pv500?? jadda...

kjenner forøvrig 2 stykker som har denne skjermen, begge fikk den samtidig fra samme parti. Den ene er helt formidabel og gir et knallbra bilde selv om 10000:1 må tas med noen spiseskjeer salt, den andre er allerede sendt tilbake i påvente av ny!
    heh Det er akkurat det jeg sier.. Det er noe muffens her, og det jobber vi med å finne ut av.. Av alle som er solgt i norge har jeg kanskje fått melding om problemer med mindre enn 10 stk. (og selv om jeg nødvendigvis ikke hører om alle tilfellene, virker dette ikke mer enn hva som må forventes av hvilket som helst produkt fra hvilken som helst leverandør)... Jeg TROR selv ikke at dette er noe større problem enn at det finnes noen syke plasmaer der ute.. og jeg kan ikke huske at Samsung noensinne har vært veldig vanskelige når det gjelder å fixe problemer som kunder måtte ha... Det er slett ikke usansynlig at x5x serien er knallbra! (den ER det), og da kan jeg ikke sitte å se på at den får urettmessig tyn av skuffede AVForum brukere (hei a|ex) .. Det ER altid kjiipt når man får en defekt skjerm.. og selvsagt bør aldri en mandags tv henges opp i en butikk.. men slikt er vanskelig å unngå når vi har valgt en strategi om ikke å ha selgere og folk som kjenner produktene våre ute hos kundene våre (i butikk).. Og hvis butikken heller ikke har noe erfaring med Samsungs produkter, så er det også fort gjort for dem å tro at det skal være så rævva og ikke gjøre noe med det ... og vi er alle enige om at ingen flatskjerm i dag har 10.000:1... men den eneste målingen jeg har SETT noen foreta, så hadde den litt bedre kontrast enn PV500.. Og når Samsungen er €1000 billigere, er det IKKE sansynlig at FNAC sier det fordi de tjener mer på Samsungen.. for det er ikke mer enn 8000 i forskjell i kostpris på disse to, det kan jeg garantere! (sansynligvis er det nærmest hipp som happ, og dermed er sansynligheten stor for at de tjener mer på Panaen, og hadde jukset i Panas favør hvis de jukset....) derfor tror jeg på disse tallene

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: vennligst ta forhandlerspørsmål under "pris -og produktjakt", dette er en teknisk tråd.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange sterke - mer eller mindre begrunnede - meninger her både om L&Bs kredibilitet, Samsungens antatte kvalitet osv;

Å si at L&B er kjøpt, men at D&H er "jomfruer", eller at L&B er møkk, mens D&H er topp kvalitet holder ikke - det finnes etter min mening bra & elendige artikler i begge blekkene (jeg abonnerer enn så lenge på begge)

Hvorvidt Samsungen er svært bra/bra/dårlig/elendig har jeg heller ingen anelse om (har ikke funnet den i Trh, og stirring på ukalibrerte plasmaskjermer foret med komposittsignaler i flombelyste butikker gir uansett lite av verdi)

Hovedpoenget mitt var at akkurat denne "testen" overhodet ikke virket seriøs - og når du gir noe 10/10 bør det være etter grundig gjennomtesting, direkte sammenlignet med noe du har testet før (referanseskjerm om du vil), ikke lesning av produktark som sier at kontrast = 10000:1, og benytte dette som argument for at "nå er vi jammen kommet langt dere, dette må jo være bra..."

Skal f.ø. handle ny (HD)plasma i høst/vinter - men er fortsatt like klok

Tror faktisk jeg billed & prismessig fortsatt hadde valgt å kjøpe meg en SD-PA50 hvis bare Pana hadde puttet en HDMI & en DVI eller VGA-inngang på den...

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Tror faktisk jeg billed & prismessig fortsatt hadde valgt å kjøpe meg en SD-PA50 hvis bare Pana hadde puttet en HDMI & en DVI eller VGA-inngang på den...
    Kunne ikke ha vært mer enig !!!

Forøvrig har jeg sett nevnte Samsung skjerm på Expert v/Biltilsynet her i Trondheim.
    Var av tidligere nevnte årsaker, + lite behjelpelig selger, vanskelig å få ett ordentlig inntrykk av den.
    Du får dra og se selv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Hvorvidt Samsungen er svært bra/bra/dårlig/elendig har jeg heller ingen anelse om (har ikke funnet den i Trh, og stirring på ukalibrerte plasmaskjermer foret med komposittsignaler i flombelyste butikker gir uansett lite av verdi)
    Enig!
    Endda foret med komposittsignaler fra en dårlig dvd-afspiller.
    Det er useriøst at sige, at denne skærm har en dårlig billedkvalitet, uden først at have lavet en "fattigmands-kalibrering", med for eksempel DVE + en god dvd-afspiller (en dvd-afspiller, der blandt andet kan vise BTB/WTW) via en god forbindelse (for eksempel HDMI).

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det var da voldsomt, Alex!?!

Det kan ikke være så enkelt som at det faktisk HAR vært en feil på de første skjermene av denne modellen? Og at L&B nå har fått inn et eksemplar hvor feilen er rettet opp?
    La oss inderlig håpe det, OleM - ingen ting hadde vært bedre!

Jeg var som sagt i utgangspunktet på nippet til å forhåndsbestille denne skjermen, etter å ha sett den på elektrofil (alt annet enn optimale testforhold, men dog) lest spesfikasjoner og blitt forelsket i designet. Jeg føler meg imidlertid nødt til å påpeke at samsung selv har avvist at det er noe galt med disse tv'ene. Så hvem skal vi stole på?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Dere må prøve å akseptere at det kan være forskjellige synspunkter om forskjellige produkter. Noen her har et litt i overkant svart / hvitt syn på en del ting iblant, og alle har egne preferanser på hva som er bra og ikke, og en Lyd & Bilde journalist må ta litt flere hensyn enn hva folk som skriver her inne har. AV-Forum og Lyd&Bilde har ikke helt det samme publikum.
    Innleggene mine var ikke myntet som et personlig angrep på deg, pstraums, selvom du sikkert sitter og river deg i håret, men rettere sagt mot tvilsom anmelderpraksis i Lyd&Bilde

Velvel. Forskjellige synspunkter/preferanser er greit. Men å bedømme en skjerms kvaliteter på forskjellige parametre burde gi et fasitsvar på linje med et regnestykke.

Når det gjelder L&B-journalisten. Hva vet du om hvordan han tester skjermer? Føler jeg meg temmelig sikker på at vi her inne kunne gjennomført en grundigere test enn det de har skiltet med i det siste. Forøvrig er det svært mange avforum'ere som er L&B-abonnenter, og selvom vi ikke er like begeistret over integriteten til dette magasinet faller vel denne typen journalistikk i bedre smak hos produsentene :-P

Til dere andre : Jeg, og flere her inne på forumet har sett ps42s5h og funnet den -svært- bra.. At det er noe mystisk som foregår her, som gjør at noen av skjermene ikke ser så bra ut kan godt være mulig, og jeg har bedt Samsung Nordic om å ta dette alvorlig, og prøve å finne ut av problematikken. A|ex så du ikke apparatet på Elektrofil ? og likte bildet veldig godt? Det var ikke noe annet panel på den TV`en enn de som selges i butikkene i dag. Dere må ikke ta helt av nå på grunn av ... hvor mange negative erfaringer har vi eksempel på her på AVforum? 4? og en defekt skjerm i Drammen og en i bergen?
    Tror vi kan være enige om at det har vært mer misnøye enn omvendt med denne skjermen. Det er ikke bare en skjerm i drammen og bergen som har vært "defekt". Flere brukere på forumet har kjøpt den og sendt den i retur. Jeg har sett minst 3 eller 4 andre skjermer etter elektrofil, alle med samme resultat. Jeg kan garantere deg at de skjermene jeg har sett etter elektrofil har fremstått som fullstendig herpa i forhold. (jada jeg har testet flere av dem grundig, som sagt)

A|lex, jeg må forsvare Darren litt! Så lenge PS42S5H er den dyreste 42" plasmaen samsung har tilgjengelig i det nordiske markedet, så er det HELT riktig å kalle det samsungs flaggskip. Å anbefale folk å kjøpe HD er heller ikke feil ?? har de råd til deg, så BØR de jo det? å kaste bort 2/3 av summen på noe som ikke er det synes JEG er meningsløst! og mange med meg.. difference in opinion betyr ikke at en av oss tar feil og skal mobbes for det..
    Darren er naturligvis en sterkt salgsfremmende faktor for samsung så jeg har full forståelse for at du forsvarer han med nebb og klør

P5H er tilgjengelig hos en rekke forhandlere i både norge, sverige og danmark, og ligger i gjennomnitt 5-6k over S5H i pris.

Jeg har heller aldri påstått at det er feil å anbefale folk å kjøpe HD, men slettes ikke i alle tilfeller. Hva er det du sikter til når du snakker om mobbing osv? Jeg prøver bare å sette HD-korstoget litt i perspektiv.

At det HELT sikkert finnes noen mandagsskjermer ute i markedet nå, det ville jo være rart om det IKKE gjorde, uansett hvilken logo som var i fronten... de fleste, og da sansynligvis den som Lyd & Bilde testet, og den vi hadde på Elektrofil er selvsagt helt topp, slik som man skal forvente av en siste gen. Samsung skjerm..
    Tror det er flere mandagskjermer enn tirsdagsskjermer av S5H på markedet, for å si det sånn

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    La oss inderlig håpe det, OleM - ingen ting hadde vært bedre!

Jeg var som sagt i utgangspunktet på nippet til å forhåndsbestille denne skjermen, etter å ha sett den på elektrofil (alt annet enn optimale testforhold, men dog) lest spesfikasjoner og blitt forelsket i designet. Jeg føler meg imidlertid nødt til å påpeke at samsung selv har avvist at det er noe galt med disse tv'ene. Så hvem skal vi stole på?
    Det er jo litt vanskelig da.. Det er jo ikke noe galt med plasmaene hvis det er noenlunde "normalt" forhold mellom defekte og fungerende skjermer i en serie ute i markedet.. Samsung -kan- ha helt rett når de sier at det er ikke noe problem med disse skjermene.. hvis 5 av 100 solgte genererer en reklamasjonssak ligger dette innenfor det som kan være akseptabelt.. (litt høyt) Og da kan ikke Samsung være enig i at det er et problem med disse apparatene.. Skulle antallet bli høyere enn 3-5% (det -bør- ikke være 5) så vil det begynne å ringe en bjelle, men de vil FORTSATT ikke gå ut offentlig å si at det er noe galt før de har undersøkt situasjonen nøye og kommet til en konklusjon..

Jeg tror faktisk ikke selv at det er noe spesielt annet galt med denne serien enn at de første leveransene ikke var helt på nivå kvalitetsmessig med det nivået Samsung ønsker å være. Jeg er helt sikker på at de som har opplevd problemer har fått problemet sitt løst.. og hadde de bedt om å få en ny skjerm tror jeg ikke det hadde vært et problem Men som sagt.. who knows.. Vi skal nok komme til bunns i dette.. Jeg synes det er litt ubehagelig da det er noen få som har problemer som lager veldig mye støy, og tatt i betraktning antall solgte skjermer totalt, kontra antall problem skjermer, så sitter jeg her og ikke helt ser at det -ER- noe spesiellt stort problem ? (og jeg får som regel svi både fra butikker og kunder de (få) gangene det har vært en epidemi.. (som sist på dvd611/711 og 811, hvor vi sikkert byttet flere apparater enn vi solgte ) Det er nok i s5h tilfellet pr. i dag en høyere prosentandel enn gjennomsnittelig for Samsung.. Men det er laaaaaaaangt fra en "epidemi" som det heter på fint..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innleggene mine var ikke myntet som et personlig angrep på deg, pstraums, selvom du sikkert sitter og river deg i håret, men rettere sagt mot tvilsom anmelderpraksis i Lyd&Bilde

Velvel. Forskjellige synspunkter/preferanser er greit. Men å bedømme en skjerms kvaliteter på forskjellige parametre burde gi et fasitsvar på linje med et regnestykke.

Når det gjelder L&B-journalisten. Hva vet du om hvordan han tester skjermer? Føler jeg meg temmelig sikker på at vi her inne kunne gjennomført en grundigere test enn det de har skiltet med i det siste. Forøvrig er det svært mange avforum'ere som er L&B-abonnenter, og selvom vi ikke er like begeistret over integriteten til dette magasinet faller vel denne typen journalistikk i bedre smak hos produsentene :-P

Tror vi kan være enige om at det har vært mer misnøye enn omvendt med denne skjermen. Det er ikke bare en skjerm i drammen og bergen som har vært "defekt". Flere brukere på forumet har kjøpt den og sendt den i retur. Jeg har sett minst 3 eller 4 andre skjermer etter elektrofil, alle med samme resultat. Jeg kan garantere deg at de skjermene jeg har sett etter elektrofil har fremstått som fullstendig herpa i forhold. (jada jeg har testet flere av dem grundig, som sagt)

Darren er naturligvis en sterkt salgsfremmende faktor for samsung så jeg har full forståelse for at du forsvarer han med nebb og klør

P5H er tilgjengelig hos en rekke forhandlere i både norge, sverige og danmark, og ligger i gjennomnitt 5-6k over S5H i pris.

Jeg har heller aldri påstått at det er feil å anbefale folk å kjøpe HD, men slettes ikke i alle tilfeller. Hva er det du sikter til når du snakker om mobbing osv? Jeg prøver bare å sette HD-korstoget litt i perspektiv.

Tror det er flere mandagskjermer enn tirsdagsskjermer av S5H på markedet, for å si det sånn
    Jeg har vært med Darren en gang og sett på en halvtime hvordan han gjør det.. Det var gruppetest på LCD, og han hadde tre skjermer ved siden av hverandre på et bord, tilkoblet en ganske "vakker" signalkilde / splitter sak.. Jeg fikk definitivt inntrykk at dette var noe som ble gjort på en seriøs måte.

Det er ikke mye mer enn en mnd. siden de første s5h kom på markedet, og det er nok fortsatt mange "første" batch apparater der ute..

42p5 har vi hatt i prislisten leeeeenge (april?), men jeg har fortsatt til gode å få en levert... den råeste 42" plasmaen til Samsung når testen ble gjort var ps42s5h enkelt og greitt. Det kommer sikkert en enda bedre om et halvt år, men det betyr ikke at den beste som er i markedet i dag ikke er et flaggskip (ok, tullediskusjon det her, jeg tipper vi er enige... "bygones")

Jeg forstår ikke helt hva du mener med denne typen journalistikk.. du har jo bare sett skjermer som det er noe gæærnt med (med unntak av elektrofil skjermen) .. Hvordan kan du da dømme noen til å ta feil ang. kontrast? Det ER faktisk ikke så enkelt uten måleinstrument å se forskjell på 5 til 10.000 i kontrast som det er f.eks. fra 1 til 4.000.. Forskjellene blir mindre jo høyere man kommer. Har skjermen glimrende kontrast, og produsenten oppgir 10.000:1... hvorfor og hvordan skal han kunne kverrulere på det da? Jeg stiller meg også litt tvilende til om LG og Samsung har målt kontrast på sine 10.000:1 paneler på akkurat samme måte som f.eks. Pana.. men hvorfor kan ikke bransjen enes om en måte å måle på? det burde ikke være så j#¤"#¤ vanskelig? Og på den andre side... er ikke snart panelene så bra at vi kan slutte å bruke kontrast målingene som et "vitne" på at skjermen er bra? det *ER* jo så mye annet som er minst like viktig etterhvert som kontrastnivået begynner å bli bra på flere produsenters panel?

Jeg håper Samsung låner bort en S5H til Lygren, så får vi en (forhåpentligvis og sansynligvis) en noenlunde uhildet versjon av apparatets performance. Kunne tilogmed vært kjempekult om han samtidig fikk lånt en pv500 i samme størrelse og satt ved siden av, dersom fru lygren hadde tillatt det Jeg vil tippe at 500 har -litt- edge på s5h, men pris/performance/design/features messig er s5h en KILLER! rett og slett

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada jeg er enig i det meste, pstraums

Ingen ting hadde vært mer ålreit enn om S5H hadde vist seg som den skjermen den burde være..men jeg har fortsatt mine velbegrunnede tvil, helt til det motsatte er bevist!

Men vi sporer jo egentlig av fra topic her. Kritikken min dreide seg ene og alene om L&B's høyst tvilsomme testmetoder, kunnskapsnivå og ikke minst forhold til annonsørene/forhandlere.

Det var bare tilfeldig at akkurat denne samsung-skjermen var testobjekt. Jeg kunne like gjerne valgt et annet, og sikkert bedre eksempel på dårlige L&B-tester, men siden det allerede var opprettet en topic om denne så ble det bare sånn

Forøvrig virker du mest interessert etter å tilbakevise kritikken mot skjermen og ikke L&B, pstraums. Jeg håper snart vi kan få noen lenge etterlengtede svar på hva som egentlig er storyen med denne skjermen, og ikke minst hva som er/har vært problemet. For store problemer har det helt uten tvil vært, og muligens fortsatt ER.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående S5H vs PV500 - 436 XDE slår dem nok begge to :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en mycket intressant diskussion här angående Samsungen, eftersom jag blev drabbad av detta felet så åkte min plasma tillbaka ganska så fort.

Följer man tråden på www.prisjakt.nu så kan man se att många som har köpt den plasman har exakt samma fel på den som jag hade, dvs clayface, utsmetade färger, blinkande lampor m.m, alla dessa personer har ringt Samsung och fick precis samma svar som mig, "vi vet ingenting"

Jag såg denna plasman på Euronics igår, där stod den sida vid sida med en LGPX5R och jag bad dem koppla in samma film, samma dvd osv, skillnaden var stor, Samsungen som vanligt hade stora problem med färgerna, ex vid en scen med en grotta, så smetade Samsungen ut grått på hela grottväggen medan lg;n visade hur det egentligen ska se ut, det var som sagt mycket stor skillnad, Samsungen såg ut som om den hade Pastell färger, som jag tidigare har nämnt, det är synd att det är så, för på pappret så är detta en mycket god plasma, men i verkligheten så är det låååååååååååååååångt där ifrån.

pstraums,

Jag tror att Samsung är betydligt mer vetande om detta problemet än vad du säger!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående S5H vs PV500 - 436 XDE slår dem nok begge to :-P
    Har du allerede glemt siste gang du gjorde opp en mening om en skjerm på grunnlag av spesifikasjoner?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Har du allerede glemt siste gang du gjorde opp en mening om en skjerm på grunnlag av spesifikasjoner?
    Flott at du har koblet opp de sosiale antennene dine da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danhill
    Det var en mycket intressant diskussion här angående Samsungen, eftersom jag blev drabbad av detta felet så åkte min plasma tillbaka ganska så fort.

Följer man tråden på www.prisjakt.nu så kan man se att många som har köpt den plasman har exakt samma fel på den som jag hade, dvs clayface, utsmetade färger, blinkande lampor m.m, alla dessa personer har ringt Samsung och fick precis samma svar som mig, "vi vet ingenting"

Jag såg denna plasman på Euronics igår, där stod den sida vid sida med en LGPX5R och jag bad dem koppla in samma film, samma dvd osv, skillnaden var stor, Samsungen som vanligt hade stora problem med färgerna, ex vid en scen med en grotta, så smetade Samsungen ut grått på hela grottväggen medan lg;n visade hur det egentligen ska se ut, det var som sagt mycket stor skillnad, Samsungen såg ut som om den hade Pastell färger, som jag tidigare har nämnt, det är synd att det är så, för på pappret så är detta en mycket god plasma, men i verkligheten så är det låååååååååååååååångt där ifrån.

pstraums,

Jag tror att Samsung är betydligt mer vetande om detta problemet än vad du säger!!
    Kommentar, pstraus? Det er klinkende klart at dette ikke bare er at problem tatt ut av luften hos meg her i drammen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

vel jeg må jo nesten bare fyre litt oppunder her...

Jeg og en kamerat av meg kjøpte denne PS-42S5HX plasmaen i sommer, altså 2 stk plasma.

I løpet av kun kort tid begynte min plasma og støye ved visning av lyse farger...
    Jeg sendte tv på reparasjon til Strax og fikk tv tilbake etter 3 uker. De måtte bytte strømforsyning og lakkere noen dingser.

Når det kommer til fargegjengivelse på denne tven har min kamerat klaget på det siden dag 1. og jeg må si meg enig.
    Alex nevnte noe om oljemaleri og det skal jeg si meg enig i. Farge gjengivelsen er ikke slik konstant. det er i noen tilfeller at fargedybden minner mest om 800*600 i 256 farger på desktopen, for å sammenligne med pc.

Lygren du er velkommen til å komme å teste/se dette med egne øyne Ta gjerne med en bra dvd spiller + kabel så vi får ett tilnærmet optimalt testmiljø .P

Pstraums, hva er samsungs policy på området? Vil det bli en tilbakekalling av disse Plasma panelene eller skal kunden si seg fornøyd med en tv til 20-30k som har en spekulativ farge gjengivelse?
    Personlig kan jeg ikke si meg fornøyd med en farge-humørsyk tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg får melde meg inn i listen over skuffede Samsung-kunder.

Jeg kjøpte en Samsung plasma for snart 2 måneder siden. Riktignok er det en PS-42S5S jeg har kjøpt, men den skal være lik S5H i spesifikasjoner bortsett fra oppløsning.

Jeg har akkurat de samme problemene med fargegjengivelse som mange andre har påpekt i dette og andre forum. Jeg har prøvd med flere ulike DVD-spillere og ulike innganger og kabel-valg, men problemet er det samme uavhengig av konfigurasjon. Problemet er selvfølgelig også tilstede på vanlige TV-signaler.

Etter mye testing og frustrasjon, og samtaler med Samsung support, fikk jeg endelig Strax til å komme og hente TV'en. De har hatt TV'en i litt over en uke nå, og status i dag er at de har funnet en feil med skjermen. Vedkommende som jeg snakket med var ikke teknikker, så hun kunne ikke si hva som var feil, men at det er lagt inn bestilling på en ny del til skjermen.

Dette tyder hvertfall på at de har definert en konkret feil på et komponent i skjermen. Min feilbeskrivelse når jeg leverte inn skjermen var nettopp dette med dårlig fargegjengivelse, så det kan virke som om teknikkeren har funnet løsningen på problemet.

Jeg får forhåpentligvis igjen skjermen i neste uke. Da forventer jeg at det er en helt annen bildekvalitet en det var før jeg leverte den inn. Noe annet er helt uakseptabelt.

Jeg venter i spenning!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0