Samsung PS42S5H testet i Lyd&Bilde... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 102
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dæven, skulle nesten tro du var ute etter å plukke fra hverandre L&B fantastiske test her, a|ex . Dritbra, vi trenger virkelig noen som kan sette tingene i perspektiv. Håper at L&B leser dette, slik at bladet og dets eiere kan få opp øya...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dæven, skulle nesten tro du var ute etter å plukke fra hverandre L&B fantastiske test her, a|ex . Dritbra, vi trenger virkelig noen som kan sette tingene i perspektiv. Håper at L&B leser dette, slik at bladet og dets eiere kan få opp øya...
    Hehe egentlig burde jeg bruke tiden på noe bedre, men noen ganger blir man såpass irritert at man få ut litt damp Det verste er at sånne tester som dette er det hele tiden. Virker som en blanding av dårlig kunnskap om det de skriver om, samtidig som de løper annonsørenes ærend.

EDIT: journalistisk integritet burde være et begrep som hadde like stor tyngde uansett om man holder til i akersgata eller er hifi-journalist!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok noe sannhet i det som har blitt antydet i denne tråden, l&b er i hovedsak en brosjyre på glansa papir... atpåtil må vi betale for det, ikke rart de "slenger" med en dvd når du kjøper bladet!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den DVD'en vanker ikke på oss abbonnenter, gitt. Ikke det at jeg har noe stort behov for den, altså, men det er vel rett og rimelig at det vanker noen fordeler på abbobnentene også?

Jeg har vel kanskje ikke presisert klart nok at det er i hovedsak testingen til Lyd&Bilde av flatskjermer som jeg mener er under enhver kritikk, uten at det går helt eksemplarisk for seg under andre kategorier heller.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner jo å forstå at de kunne "oversette" Dialogue Lift til ca. 'en funksjon som gjør at man kan flytte teksten lenger opp på skjermen'...

Heh - husker den gang jeg baserte innkjøp på gode L&B omtaler, og tok godt vare på bladet med omtale av mitt produkt, så jeg hadde noe å vise til når jeg senere skulle selge produktet. Ja, det var tider det...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det der med DVDen skjønner jeg heller ikke. Hvorfor legger de ikke med en film med knall bilde og lyd, noe som er relevant for innholdet i bladet? Virker som det er helt tilfeldig hva som legges ved, og kvaliteten på DVDen ofte laber, teknisk sett.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff ja. L&B har skrevet mange merkelige tester, og det som overrasker meg mest (gjelder mange magasiner), er at det ofte er bare en person som tester. Og da får vi vite hva han syns liksom.
    Og de oppgir så si aldri sammenligningsgrunnlag (hvorfor er den så bra/dårlig, kontra hvaforno). De er ikke tøffe nok, og virker redde for å tråkke noen på tærne (og dermed skremme anonnsører).

Philips sin pixel plus er vel et greit eksempel på dette, når movieplus kom, så da kom de frem med hva som var negativt med forrige modeller med bare pp. Hvorfor i alle dager skrev de ikke om det på første PP liksom.

Og de skriver aldri hva de har testet med (Fidelity og DVD og hjemmekino har av og til ramset opp litt).

Fidelity er mitt favoritt magasin, spessielt Knut Vadseth syns jeg er dyktig, og jeg kan ofte kjenne meg igjen med hans erfaringer. Han har vel vært skribent i L&B, Eyefi(DVD og hjemmekino) og nå Fidelity (som jeg syns er mest troverdig).

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

l&B

Vet at tidligere fikk skribenten pr. trykt side i noen blader. Om det gjør seg gjeldende ennå, vites ikke, men skulle ikke forundre meg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En siste ting. Når man får demostrert utstyr i butikkene, så får du oftest ikke sett hva utstyret er godt for. Spessielt på Elkjøp, Siba og Lefdal lignende butikker. Men her jobber det jo oftest folk som selger alt ifra el-tannbørste til digre tv skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia hylekoret...
    Jeg regner med at dere sender kopi av innleggene deres her inne til L&B også, men forhåpentligvis utformet som mer konstruktiv kritikk. Det tror jeg L&B er ville sette pris på. Kanskje L&B gladelig ansetter fler av dere guruer dere implisitt mener dere er? Dersom L&B virkelig farer med vas og vås i sine tester, og dermed lurer den almenne forbruker, -og dere er klar over det, ja da synes jeg nesten at dere skal ta litt ansvar utover å nærmest fremstå som lynsjemobb i dette foraet her. Godt mulig dere har rett, jeg leser ikke L&B, tenker "skitt au, jeg tar det" når jeg ser nytt dvd&hjemmekino, men det er Fidelity jeg gleder meg til. Appropos påstand om kun EN person som tester og skriver artiklene i L&B, og er dermed useriøst: Jeg har da vitterlig lest SVÆRT MANGE tester i dvd&HK der kun ett navn figurerer under brødteksten. -Øyvind Ruud med sine tv- og dvdtester (Midgard monoblokk-testen i nr 8 og 9 2004; KUNNE han skrevet en lunken omtale da? Ville de i så fall bli trykket?) Håvard Holmedal, Jørn finnerud, Gorm Sørensen bla. med sine projektor og audiotester.

Alex: Du skriver godt, har helt klart interesse og kompetanse innen forbrukerelektronikk langt utover det jevne, tør å stå frem med dine meninger og har tydeligvis en svært lunken holdning til korrupsjon. Alt dette er gode egenskaper hver for seg og i særdeleshet for en evt elektronikkjournalist!
    Kan ikke du ringe L&B, tilby dine tjenester, om enn på hobbybasis eller som profesjon, og bidra til en bedre blekke istedet for å være kritisk i et forum som dette her, med relativt få medlemmer som leser det?? Er det sannhet i det du har skrevet i denne tråden her, så er det åpenbart at L&B trenger deg. :-)

Legger jo merke til at Knut Vadseth roses her... Han ble riiimelig hudflettet den gangen han var skribent/redaktør i L&B, (og i EYE-FI også?) og og omtalt som Svadaseth som KUN kunne fotografere til artiklene sine. Nå omtales han nærmest som en guru, iallefall i bladet sitt, Fidelity. Jeg har snakket mye med han selv over tlf, en svært hyggelig mann!, men det beste han fortalte meg var at stort sett alt med lyd og bilde er personlig synsing. -Også blandt journalister.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det verste er at forrige nummers "stortest", mellom PV500 og hitachi, er ti røyser verre. Hadde vært gøy å analysert den også, men det får vi heller komme tilbake til. Der er de ihvertfall helt på jordet.
    Hva konkluderte de med der da?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik---
    Hva konkluderte de med der da?
    Sitat: "Vi kan ikke annet enn å dømme dødt løp denne gangen!"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Alex: Du skriver godt, har helt klart interesse og kompetanse innen forbrukerelektronikk langt utover det jevne, tør å stå frem med dine meninger og har tydeligvis en svært lunken holdning til korrupsjon. Alt dette er gode egenskaper hver for seg og i særdeleshet for en evt elektronikkjournalist!
    Kan ikke du ringe L&B, tilby dine tjenester, om enn på hobbybasis eller som profesjon, og bidra til en bedre blekke istedet for å være kritisk i et forum som dette her, med relativt få medlemmer som leser det?? Er det sannhet i det du har skrevet i denne tråden her, så er det åpenbart at L&B trenger deg. :-)
    Velvel, for å være helt ærlig er jeg litt usikker på hvordan mottagelsen i den redaksjonen der hadde blitt. Å stemple bladet som tvers gjennom korrupt i åpent fora er sannsynglivis ikke den beste søknaden man kan levere

Fikk DVD&Hjemmekino i posten idag. De hadde også testet S5H med gode kritikker. Riktignok ingen toppscore som hos Lyd & Bilde, og med litt velrettet kritikk på enkelte områder, og heldigvis uten feilinformering og andre blemmer. Forøvrig synes jeg også DVD&Hjemmekino har vært altfor positive i testen av denne skjermen. Hva som er årsaken kan man jo bare spekulere i..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt, Alex!?!

Det kan ikke være så enkelt som at det faktisk HAR vært en feil på de første skjermene av denne modellen? Og at L&B nå har fått inn et eksemplar hvor feilen er rettet opp?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, jeg vil være forsiktig med å kalle et magasin korrupt på bakgrunn av ett innspill fra en tidligere journalist, kan jo belage seg på en misforståelse også. Tror nok ofte det kan være et noe mer "høflighetsforhold" overfor annonsører, men bladene er svært opptatt av integriteten og etter min erfaring vil de nok heller velge å ikke publisere testen enn å gi den en feilaktig en.

Uansett synes jeg det er utrolig hvis denne plasmaen er sååå dårlig, da er det jo helt skandale at Lyd&Bilde gir apparatet karaktenen 10 (altså nærmest perfekt i dagens marked), noe jeg rett og slett ikke kan tenke meg?? Ble veldig nysgjerrig på å se skjermen selv nå, er jo veldig lett å avdekke hvordan den presterer på sortnivå, graderinger og fargegjengivelse... Pstraums (Samsung), har du et eksemplar til meg? Jeg lover å være dønn ærlig i det minste!
    Enig med hva du sier om jouirnalistene.. Dere må prøve å akseptere at det kan være forskjellige synspunkter om forskjellige produkter. Noen her har et litt i overkant svart / hvitt syn på en del ting iblant, og alle har egne preferanser på hva som er bra og ikke, og en Lyd & Bilde journalist må ta litt flere hensyn enn hva folk som skriver her inne har. AV-Forum og Lyd&Bilde har ikke helt det samme publikum.

Lygren: Ta kontakt med Jakob Skåltveit på Gambit (hvis du har nummeret hans, han skal ha en PS42S5H tilgjengelig for test.. og jeg har jo sagt til ham (i min importør tid ) at du måtte få denne, mulig han har glemt deg

Til dere andre : Jeg, og flere her inne på forumet har sett ps42s5h og funnet den -svært- bra.. At det er noe mystisk som foregår her, som gjør at noen av skjermene ikke ser så bra ut kan godt være mulig, og jeg har bedt Samsung Nordic om å ta dette alvorlig, og prøve å finne ut av problematikken. A|ex så du ikke apparatet på Elektrofil ? og likte bildet veldig godt? Det var ikke noe annet panel på den TV`en enn de som selges i butikkene i dag. Dere må ikke ta helt av nå på grunn av ... hvor mange negative erfaringer har vi eksempel på her på AVforum? 4? og en defekt skjerm i Drammen og en i bergen? Prøv å ta det litt rolig i svingene her..

A|lex, jeg må forsvare Darren litt! Så lenge PS42S5H er den dyreste 42" plasmaen samsung har tilgjengelig i det nordiske markedet, så er det HELT riktig å kalle det samsungs flaggskip. Å anbefale folk å kjøpe HD er heller ikke feil ?? har de råd til deg, så BØR de jo det? å kaste bort 2/3 av summen på noe som ikke er det synes JEG er meningsløst! og mange med meg.. difference in opinion betyr ikke at en av oss tar feil og skal mobbes for det.. Og hva er det du babler om vedrørende treig prosessor ?? ? Og hvis du har en TV som er veldig GOD, så går det an å si at den er dårligst på vanlige signaler... dårligst mener da at den ikke er like fantastisk på vanlige signaler som på f.eks. HD.. Hvis noe er dårligere en veldig bra (10) så kan det fortsatt være veldig bra sammenlignet med andre.. det er bare ikke like bra som HD (?) ....

ok.. Du har tatt poenget mitt ... jeg orker ikke å fortsette, jeg kjenner jeg blir litt het i pæra ... Jeg skal purre Samsung på en tilbakemelding vedr. dette, for å finne ut hva som skjer og hvorfor.. At det HELT sikkert finnes noen mandagsskjermer ute i markedet nå, det ville jo være rart om det IKKE gjorde, uansett hvilken logo som var i fronten... de fleste, og da sansynligvis den som Lyd & Bilde testet, og den vi hadde på Elektrofil er selvsagt helt topp, slik som man skal forvente av en siste gen. Samsung skjerm..

I'll be back

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste er at forrige nummers "stortest", mellom PV500 og hitachi, er ti røyser verre. Hadde vært gøy å analysert den også, men det får vi heller komme tilbake til. Der er de ihvertfall helt på jordet.
    Og bare for å ta enda et eksempel på hva jeg snakket om i forrige innlegg.. Hvis jeg hadde hatt valget mellom en PV500 og en 7200, så hadde valget helt klart falt på den sistnevnte.. panorering og SVARTnivå er ikke alt 7200 er rett og slett en mye mer sexy TV ! og bra er den og...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Og bare for å ta enda et eksempel på hva jeg snakket om i forrige innlegg.. Hvis jeg hadde hatt valget mellom en PV500 og en 7200, så hadde valget helt klart falt på den sistnevnte.. panorering og SVARTnivå er ikke alt 7200 er rett og slett en mye mer sexy TV ! og bra er den og...
    smaken er som kjent delt, men 7200 mer "sexy" enn pv500?? jadda...

kjenner forøvrig 2 stykker som har denne skjermen, begge fikk den samtidig fra samme parti. Den ene er helt formidabel og gir et knallbra bilde selv om 10000:1 må tas med noen spiseskjeer salt, den andre er allerede sendt tilbake i påvente av ny!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I DVD & HJEMMEKINO fikk PV500 18/20, mens Hitachi PD7200 fikk 16/20.
    Kan vi stole mer på DVD & HJEMMEKINO?

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gammelt nytt...

Husker en Lyd og bilde utgave fra min tid i hifiklubben. Lyd og bilde hadde det de selv kalte en "hurtigtest" av produkter, denne gang en Denon forsterker.

De klaget blant annet over de kjipe tilslutningsterminalene på baksiden av forsterkeren. Saken er at den hadde de dyreste WBT terminalene bak, jeg sjekket selv. Min konklusjon var at testen var utført på grunnlag av bildet de hadde trykket i artikkelen; det var nemlig av feil forsterker, som hadde kjipe terminaler bak...;-)

Så hvis "hurtigtestene" utføres på grunnlag av specs og bilder uten å pakke opp produktet, hvor langt går de i vanlige tester? Pakker de faktisk opp produktet? Kobler de det til? Jammen ikke sikker jeg...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    I DVD & HJEMMEKINO fikk PV500 18/20, mens Hitachi PD7200 fikk 16/20.
    Kan vi stole mer på DVD & HJEMMEKINO?
    Tviler. Er jo smaksak også, karakterer skal man ikke henge seg oppi, i en god test skal man greie å lese seg frem til hva resultater er for seg selv, og ha en pekepinn på hvor stua står.

Samsungen fikk foresten ganske god kritikk i D&H der også. 17/20 må sies å være et godt resultat. Men les testen, det er der grunnlaget står!(uten om at de har blitt betalt da for å gi god anmeldesle )

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •