Problemer med min nye Samsung LE-32R51B :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med min nye Samsung LE-32R51B :(

Jeg fikk min nye Samsung LE-32R51B LCD TV på fredag.

Jeg koblet den opp og alt såg helt herligt ut, jeg la merke til noen små bilkeaktige merker på venstre øvre hjørne på skjermen, men følte ikke noe problem med dette siden det ikke syntes uten at en såg godt etter.

Jeg begynte å glane, testet ut hd materiell og ble bare mer og mer storfornøyd med kjøpet jeg hadde gjort.

Men så etter 7 timer, begynte bildet å se snålt ut det kom en stripe som ble svart og deretter ble det bare værre og værre, til slutt kunne jeg ikke se stort annet en svart og fargestriper på skjermen.

Videre prøvde jeg å starte skjermen dagen etter for å se om det var blitt bedre eller værre, da såg den strålende ut, men etter 5 min begynte den å legge på disse kjipe stripene igjen.

Jeg legger med noen bilder her for å vise hvordan skjermen ser ut til tider.

Så jeg lurer på hva kan jeg gjøre med dette ???

Blir jeg nødt til å sende inn igjen skjermen, kan jeg kreve ny skjerm osv....

Er liksom litt kjipt å sende inn en splitter ny tv etter kun 7 timer, og er litt skjeptisk til å få den reparert sidne dette tydeligt indikerer en "mandagstv" :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må nok inn igjen. Pakk den i orginal eksa for ofte kan butikker få kreditt hos levrandør på den og dermed får du en ny tv. Burde uannsett ikke være noe problem å få en ny en hvis ikke butikken er vanskelig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp da fikk vi ordnet det også...

Det endte med at jeg fikk kontaktet InfoCare som er reparatør osv.. av blandt andre Samsung produkter osv...

Videre siden skjermen var så ny og allerede bugga, så kom vi frem til åat dem skulle sende meg en ny skjerm så snart de får den gamle

Ved å ta dette opp direkte regner jeg med å ha spart minst en og en halv uke

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Devlish
    Ved å ta dette opp direkte regner jeg med å ha spart minst en og en halv uke
    Det er godt du finner noe positive i situasjonen...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jasså?

Jeg tror ikke det var nødvendig å bytte den inn, de skal være sånn.

Det er en del av det nye "Stars and stripes"- konseptet til Samsung.

Hvis du ser nøye etter, kan du nemlig med det blåtte øye måle at stripene har en kontrast på 10.000:1

Dette er da såkalt (og den meget vanlig standarden) utgående diagonalfrekvenskontrast mellom blåtonen koksgrå, og bekmørk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja etter 2 mnd fikk jeg endeligt Tven min igjen på lørdagen som var

Jeg fikk den opp på veggen, festet så hdmi DVI kabelen til Pcen og fyrte av noe hdtv materiell

Så langt så bra....

Etter ca 2 timers bruk, tok jeg meg en tur og kom tilbake til Svart hus.

Jeg tenkte huff da har sikringen røket og gikkå skrudde denne på.

Da jeg kom inn på rommet med tven, kom jeg til et trist syn..... da var tven svart og en rar klikkelyd kom fra den med ca 2 sek mellomrom.

Det viser seg at tven fremdeles ikke fungere... det er rett og slett oppstådd en kortsluttning i tven og derfor nada bilde

Jeg har nå snakket med firmaet jeg kjøpte den av og InfoCare AS som sto for reparasjon av TVen, og forhåpenligvis klarer dem å komme gjennom til samsung, slik at jeg endeligt får en ny tv.

Håper på å få en ny før Xbox 360 kommer i hus

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fikk den opp på veggen, festet så hdmi DVI kabelen til Pcen og fyrte av noe hdtv materiell

Så langt så bra....

Da jeg kom inn på rommet med tven, kom jeg til et trist syn..... da var tven svart og en rar klikkelyd kom fra den med ca 2 sek mellomrom.

Det viser seg at tven fremdeles ikke fungere... det er rett og slett oppstådd en kortsluttning i tven og derfor nada bilde

Jeg har nå snakket med firmaet jeg kjøpte den av og InfoCare AS som sto for reparasjon av TVen, og forhåpenligvis klarer dem å komme gjennom til samsung, slik at jeg endeligt får en ny tv.

uff, sure greier. du får jo fiksa det eller ny tv, det kjipe er jo bare all den ventinga.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ være hardere med butikken du kjøpte den i! Jeg har jobbet i bransjen i en god stund nå og jeg kan garantere deg du hadde fått en helt ny skjerm rett over disken hvis det viser seg at det er noe veldig feil fra dag 1. Det kalles god service, butikken hadde fått enten retur for kreditt eller ny vare av produsent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her bør du helt klart gå i butikken og krev pengene tilbake. Du har ventet altfor lenge allerede. Få igjen det du betalte og kjøp den billiger et annet sted. Ikke gå med på at " ... den må være inne tre ganger til rep..."

Jeg hadde selv noe tull med min skjerm og fikk ny med det samme hos euronics.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har vel også falt i pris i løpet av denne perioden?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jo jeg har snakket med dem jeg kjøpte den av og de gikk rett til samsung og kjeftet dem ut

Så nå venter jeg å få tlf fra samsung i morgen eller senest torsdags formiddag.

Får jeg ikke et tilfredsstillende svar da skulle jeg bare ringe butikken igjen så skulle dem se hva dem kunne gjøre med det, eventuelt gi meg pengene igjen.

Det ble i allefall sagt, uaktuelt å sendes inn på repp igjen så det ser jeg klart positivt på.

Jeg regner kanskje med å gå for en LE32M51B eller M61B i stede for denne siden dem har sluttet å selge R51B, eventuelt kjøpe en slik for pengen jeg får igjen

Jeg snakket forresten med SHG.no i dag og fikk vite at 61 modellen har en del bedre bilde, dette vil jeg tro har med at det nye panelet som sitter i 61 modellen gir en dynamisk kontrast på hele 5000:1 i forhold til 51 modellens 3000:1 eller er dem vel stort sett like.

Skal fortsette på tråen så fort jeg får tilbakemelding fra samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så langt så bra....

Makan! Som en "trøst" kan jeg fortelle deg at jeg fikk akkurat samme feil da jeg fikk hjem Samsung LE40M61B for noen uker siden. Selgeren fra Euronics Lambertseter hadde akkurat kjørt den hjem til meg en fredagskveld og dratt igjen. Jeg skrudde på TV'n, rakk og søke inn kanalene. Og så sa det pang! og den ble svart. Jeg fikk også disse rare klikkelydene med en par sek. mellomrom.

Lørdag formiddag kjørte jeg TV'en tilbake til Euronics og forklarte feilen. Han hadde ikke flere TV'er inne, og det var noen ukers leveringstid på de disse nye LE40M61'ene da. Ellers hadde hadde jeg fått ny på dagen sa han. Han tilbydde meg å vente på flunka ny TV eller ta utstillingsmodellen som hadde stått der i to uker + 3000 kroner tilbake i lomma. Jeg sa ja takk til fungerende TV og 3000 kroner At den ikke hadde stått der lenger enn 14 dager visste jeg fordi jeg hadde fulgt med på når den kom inn. Den jeg har nå har fungert uten problemer.

Håper ting retter seg for deg. Veldig veldig fornøyd med min LE40M61.
    Dr.Peedee

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på en LE-32R51B som hadde rare farger hos Expert . Når man dyttet litt på skjermen kom og gikk fargene. Dårlig kontakt?

Ekspeditøren sa at det var den andre R51'en på få dager de hadde pakket opp med feil! Mye feil på modellen sa han!

Hadde vært intr. og se feilprosenten til Samsung........

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm snodigt at han sa det, i og med at InfoCare AS som er hovedreperatør på dem aldri hadde hatt et slikt tilfelle som med min at den ryker for andre gang på 9 timer :P

Og eller hadde de kun hatt et par av denne modellen totalt på repp. men får håpe samsung ikke er så vrange som det virker, slik at det blir sendt en ny til meg snarest :P

Anyway skulle jeg få pengene i retur hvis ikke, så da får jeg heller gå til SHG.no eller noe å bestille en M51 eller M61 får se det litt ann

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt skummelt å høre om disse feilene.. får meg til å ikke ville bestille fra sverige f.eks. blir jo litt styr med retur og sånn derfra..

men så var det jo det med å betale masse ekstra for å kjøpe i butikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anyway jeg kjøper en ny samsung jeg hvis jeg får penga tilbake så....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går tydligvis litt for fort i svingene hos samsung for tiden, en kompis av meg opplevde nettopp det samme på sin etter 4 ukers bruk. Rart de ikke bruker mer tid på test før de sender avgårde skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, dette har nok en del med Microsofts Xbox 360 lansering, hvor nettopp disse modellene har blitt brukt i kombi med Xbox 360

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg tlf fra samsung jah, og det endte med at dem skulle sende meg en teknikker på døra.

Han skal da avgjøre om det er noe å reparere på eller om den bør skiftes ut.

Jeg begynner å lure på hele samsung, hva dem egentligt sparer på å være så kjipe.

Først ble panelet skiftet hos InfoCare AS kostet sikkert en del for panelet vil jeg tro og kjenner jeg teknikkere/reparatører rett så tar dem god timesbetaling og.

Videre nå skal dem sende en teknikker på døren, han må i allefall kjøre i 2-4 timer for å komme hit, videre se på den og avgjøre om den er vits å reparere (1-4 timer) for så å kjøre hjem igjen 2-4 timer.

Det virker da til å koste samsung mer etterhvert for å få folk til å se på tven enn å bare skifte den ut.

Dessuten er jeg fast bestemt på å få en ny tv så..... jeg tror jeg bare sender den avgårde med noen norges forbrukerkjøpslover og litt kjeft så får dem fint sende meg en ny, eventuelt komme med en ny :P

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest alle dei feilene som er på samsung.
    så kjøper eg ikkje eg samsung i allefall..

Feilprosenten må jo nå snart sikkert være høyere enn empire state buildning :grin:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •