Pioneer Plasma, hvilken tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Plasma, hvilken tuner?

Ser at Pioneer har flere modeller av 436 med forskjellige type tunere.

Jeg har idag Viasat satelitt-mottaker. Er det noen av Pioneer tunerene som kan erstatte min Nokia Mediamaster 9802 tuner?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, XDE leveres med støtte for enten vanlig koaksial antenneinngang eller DVB-T (terrestial), som passer digitalt bakkenett... I tillegg leveres DVB-T'en kun med mpeg2 støtte, og Canal Digital snakker jo om å bytte til mpeg4 rett som det er. Det er jo for øvrig noen andre ting som kan gjøre XDE'en verdt pengene da, PIP/POP samt VGA inngang er noen av de.

Sjekk 436FDE vs. XDE på AVnytt HER.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nei, XDE leveres med støtte for enten vanlig koaksial antenneinngang eller DVB-T (terrestial), som passer digitalt bakkenett... I tillegg leveres DVB-T'en kun med mpeg2 støtte, og Canal Digital snakker jo om å bytte til mpeg4 rett som det er. Det er jo for øvrig noen andre ting som kan gjøre XDE'en verdt pengene da, PIP/POP samt VGA inngang er noen av de.

Sjekk 436FDE vs. XDE på AVnytt HER.
    PIP/POP høres ikke ut som noe jeg trenger.

VGA trenger jeg heller ikke. Regner med at jeg kan koble til noe som tilsvarer DVI. Har den vanlig video-inn (SCART / S-Video)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge modellene har 3 vanlige euro-scarts og 1 s-video (på fronten).

Jeg også har vært litt usikker på om jeg skal ha FDE eller XDE av 506. Men jeg blir mer og mer sikker på at jeg går for XDE. Har tro på at digitale tuneren kommer til å være kompatibel med kommende digitale bakkenettet i Norge (ihvertfall med en konverter, mpeg4 --> mpeg2). Det er også greit med 2 HDMI kontakter. Kommer til å ha flere enheter som sender HD i fremtiden (Xbox 360, DVD, blueray (HD-DVD) og +++).

Det eneste minusen jeg kan tenke om XDE kontra FDE er at designmessig passer FDE mye bedre i min stue. Men men...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •