Bytte fra Pio 434HDE til Pana 42PV500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte fra Pio 434HDE til Pana 42PV500

Jeg hadde ikke planlagt å bytte tv etter bare et drøyt år, men jeg vurderer likevel å selge min Pioneer 434HDE til fordel for en Panasonic 42PV500.
    Spørsmålet er om jeg vil merke noen stor forbedring.
    Det jeg er minst fornøyd med på min tv er vel sortnivået. De andre "skavankene" tven har er så små at jeg ikke tenker på de til daglig.

Og det er nettopp sortnivået som frister med Panaen, så den biten blir sikkert bedre.
    Men hva med de andre kvalitetene på Panaen. Er det ting som vil bli dårligere som jeg kan komme til å irritere meg over?

Alternativet er jo selvfølgelig en 436, men den blir jo noe dyrere..

Jeg bruker TVen nesten utelukkende til tv-kikking (parabol).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pv500

Jeg bestilte 42" Pv500'n idag.. har lest å vurdert om igjen og om igjen.. Har sett på mange TV'r, men følte for en Panasonic.

Syns iallefall Panasonic så flott ut med analoge tv-signaler da jeg så TV'n på Elkjøp. Syns Pioneer 435 ikke var så bra på det. Kanskje ikke det folk syns er viktigst, men da jeg ikke har andre tv-signaler så...

Hadde egentlig bestilt en Panasonic 42" Pa50 da jeg ikke har så stort behov for pc inngang eller hdmi inngang. Men da de ikke hadde Pa50 på lager så klinte jeg til med en Pv500....

Håper jeg blir fornøyd..

-Hans Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klinte like så godt til på en Pioneer PDP-506FDE i stedet.
    Bestilte i dag !!

Har ikke sett noen 6'ere fra Pio enda, men den får bra omtaler på sortnivå, altså fullt på høyde med Panasonics modeller. Og siden sortnivå var hovedgrunnen til oppgraderingen tror jeg nok at jeg blir fornøyd.

Nå blir det 3-4 lange uker med en 32" Philips på gulvet før vidundret henger på veggen.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    506 er en konge-tv. den har alt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forresten innom en forhandler her i Trondheim og så på 436 FDE. Den var helt "fersk", altså ikke brukt i de anbefalte 200 timene enda. TVen hadde bedre sortnivå enn de forrige modellene, men det var absolutt ikke noe å få bakoversveis av. Tror likevel ikke jeg kommer til å angre på oppgraderingen.
    Har lest enda litt på noen andre forum, og det er flere som mener Pana fortsatt er konge på sortnivå, også etter 6. generasjon Pioneer.

Jeg er i ettertid blitt litt usikker på om jeg burde flesket til med XDE-modellen. Om jeg har forstått det riktig er det kun at den har en digitaldekoder for bakkenett i tillegg, samt en ekstra hdmi inngang og noen andre småting. Hovedsakelig er det vel samme TV, elektronikk, panel og dermed samme bilde. Stemmer ikke det?
    Jeg mener å ha hørt at vi skriver 2008 før bakkesendingene kommer opp til Trondheim. Og mye kan ha skjedd innen da... 8 - )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Var forresten innom en forhandler her i Trondheim og så på 436 FDE. Den var helt "fersk", altså ikke brukt i de anbefalte 200 timene enda. TVen hadde bedre sortnivå enn de forrige modellene, men det var absolutt ikke noe å få bakoversveis av. Tror likevel ikke jeg kommer til å angre på oppgraderingen.
    Har lest enda litt på noen andre forum, og det er flere som mener Pana fortsatt er konge på sortnivå, også etter 6. generasjon Pioneer.

Jeg er i ettertid blitt litt usikker på om jeg burde flesket til med XDE-modellen. Om jeg har forstått det riktig er det kun at den har en digitaldekoder for bakkenett i tillegg, samt en ekstra hdmi inngang og noen andre småting. Hovedsakelig er det vel samme TV, elektronikk, panel og dermed samme bilde. Stemmer ikke det?
    Jeg mener å ha hørt at vi skriver 2008 før bakkesendingene kommer opp til Trondheim. Og mye kan ha skjedd innen da... 8 - )
    Dette er faktisk en helt ny tv. Nytt panel, ny elektronikk, altså nytt og BEDRE bilde..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital tuner

Den digitale tuneren som følger med Pioneer tvèn kan ikke brukes når de begynner å sende i norge. Norge har valgt et annet system/standard.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det blir MPEG4 i Norge? Hvem skal bestemme det? Jeg synes det er rart om en slik beslutning ikke må tas av Stortinget. Har du noe å vise til som sier at beslutningen er tatt?

Jeg synes dette er viktig fordi det for meg er avgjørende for valg av TV. Blir det Mpeg 2 i Norge velger jeg Pioneer. Blir det Mpeg 4 velger jeg Panasonic.

Er du sikker på at Pioneer kun tar Mpeg2? Kan det evt. være mulig å oppgradere den til å ta både Mpeg 2 og 4?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Er du sikker på at det blir MPEG4 i Norge? Hvem skal bestemme det? Jeg synes det er rart om en slik beslutning ikke må tas av Stortinget. Har du noe å vise til som sier at beslutningen er tatt?

Jeg synes dette er viktig fordi det for meg er avgjørende for valg av TV. Blir det Mpeg 2 i Norge velger jeg Pioneer. Blir det Mpeg 4 velger jeg Panasonic.

Er du sikker på at Pioneer kun tar Mpeg2? Kan det evt. være mulig å oppgradere den til å ta både Mpeg 2 og 4?
    Det er kun NTV som har søkt om konsesjon for det digitale bakkenettet i Norge (søknadsfristen gikk ut fredag). NTV har valgt MPEG.4 og den standarden er vesentlig mer fremtidsrettet enn MPEG.2.

Så i den grad det er sikkert at NTV får konsesjonen (vilket jeg vil anta er tilnærmet lik 99,8% eller noe der omkring), så blir det MPEG.4.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital sine HD sendinger vill sendes med MPG2 til å begynne med, men dei vil gå over til MPG4 i løpet av neste år har eg hørt. Tar vell mindre bånd bredde å sende MPG4.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen

Jeg tok XDE 50" modellen, da den har to HDMI innganger +div. i tillegg til bedre fjernkontroll i alu. (som jeg sikkert ikke kommer til å bruke uansett.. :-? ) og ikke minst en rekke bilde i bilde muligheter, alu-tuner, og selvfølgelig bedre 2.hånds verdi. Men bildet er det samme, og det er jo viktigst :wink:

Når det gjelder sort-nivå, har jo 50"`en høyere kontrast enn PDP-436, så i teorien skal den vel være hakket bedre. Men jeg har ikke funnet noen som har bekreftet dette enda. Kontra Panasonic som har sortnivå som sitt store pluss, sies det av de som har sammenlignet (og virker nogelunde nøytrale) at Pioneer har kommet opp på samme nivå. TV-tuner biten er også kraftig forbedret på Pioneer, noe som var bedre på Panna`n før. Vil tippe Panasonic fortsatt gir mest for pengene, da den har rast endel i pris, mens Pioneer har flere innganger, bedre design og iflg det jeg har lest av små førsthåndsreview, ligger den gjennomsnittelig bedre enn PV500 på bildekvalitet. Uansett er det begge topp TV`er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •