Atec 37" LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Atec 37" LCD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Atec 37" LCD

Ser at komplett selger en Atec 37" LCD til under 15.000,-

Noen erfaringer med dette merket? Spec ser jo ganske bra ut også.

LINK.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken del av specen er det du mener ser bra ut??? Etter det jeg kan se er dette en heller dårlig tv. Dette gjelder spesielt kritiske områder som kontrast 500:1 og responstid 16 ms.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Hvilken del av specen er det du mener ser bra ut??? Etter det jeg kan se er dette en heller dårlig tv. Dette gjelder spesielt kritiske områder som kontrast 500:1 og responstid 16 ms.
    Produsenten oppgir 1000:1 på sin hjemmeside, responstid har jeg ikke klart å finne, så hvor Komplett har 16ms fra? Det kan jo være en annen modell...

http://www.atech.co.kr/sub2/sub1.htm...iddle_number=5

Edit: Dansk webshop oppgir responstid til 8ms, men hvem vet?

http://www.mitedb.dk/shop/productinfo.asp?id=AV370W

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til å vere behov for å oppklare behovet for responstid.

Film består av inntil 30 bilde/sek avhenig av kildemateriale. Det betyr at skjermen må kunne skifte frå eit bilde til eit anna på maks 1/30 sek, tilsvarande ca 16 ms for ikkje å oppleve etterslep o.l.

Når skjermleverandørane snakkar om responstid er dette utfrå den målemetoden som vert brukt.
    Dei fleste måler tida det tar for eit punkt å skifte frå svart til kvitt til svart (også kalt BWB - black-white-black), og dette er ein relativt enkel disiplin for ein LCD-skjerm.
    Men det er sjeldan at eit bildepunkt endrar seg så mykje frå eit delbilde til eit anna.

Ein annan måte å måle på er å måle den tida det tar for eit punkt å skifte frå ein gråtone til ein annan (også kalt GTG - gray to gray), og denne verdien er ofte på 30ms eller meir. Det betyr at skjermen ikkje vil kunne gjengi film med stort meir enn 15 bilde i sekundet "feilfritt".

Så konklusjonen er at så lenge ikkje målemetoden er kjent, gir ikkje antal ms anna enn ein peikepinn på skjermen sin evne til å gjengi film. Det er uinteressant om skjermen skiftar frå svart til kvitt til svart på 1 ms dersom det tar 30 ms å skifte mellom to "nesten like" delbilde.

Det blir som å samanligne ytelse på bilar utfrå maks turtal/maks effekt/maks dreiemoment utan å sjå verdiane i samanheng.

----------------
    Leon

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Atec 42" LCD med samme spec og kan forsikre om at responstiden ikke er noe issue på denne skjermen. Ingen antydning til etterslep verken på fotballkamper, raske filmscener eller Xbox-spilling.

Det står ikke noe om responstid i manualen, men produsenten av panelet oppgir 8ms på sine sider. Nå kan jo dette være en nyere versjon enn det jeg har, men uansett har ikke dette vært noe issue i praksis.

Når det gjelder kontrastnivået så er det oppgitt til 400-1000:1 (500-1000:1 for 37"), noe som gir dårligere sortnivå enn på plasmaskjermer av tilsvarende størrelse, og er spesielt merkbart ved mørke filmscener :-( . Dette kompenseres delvis med elektronikken (dynamisk 1000:1). Til gjengjeld er hvitt veldig hvitt :grin:, og til pc/spill-bruk og "daytime viewing" er den mye bedre enn de fleste plasmaskjermer jeg har sammenlignet med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere erfaringer med denne?

Er det flere som har erfaringer med denne? Jeg tenker da spesiellt på 37"...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er hvertfall hva jeg vil kalle en "mikke-mus" tv. ser grei ut på papiret, men det er spart inn penger på bildebehandling, kvalitet osv. du kan jo kjøpe den, har uansett 14 dagers angrefrist når du handler på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    det er hvertfall hva jeg vil kalle en "mikke-mus" tv. ser grei ut på papiret, men det er spart inn penger på bildebehandling, kvalitet osv. du kan jo kjøpe den, har uansett 14 dagers angrefrist når du handler på nett.
    Med det forventningsnivået vil du nok bli positivt overrasket, det ble i hvert fall jeg. Regnet med kinesiske håndbøker og jalla brukergrensesnitt, men disse tingene var helt på høyde med de kjente merkene. Touch&feel er som på ethvert japansk eller europeisk merke. Det er merkbart at asiaterne står for nesten all LCD-produksjonen i verden, og de bruker jo samme innmaten. Så pengene spares nok inn på mindre overhead ifbm. merkevarebygging, serviceapparat, og ikke minst raskere time-to-market.

Som eksempel er Atec 42 så godt som identisk med Philips sin 42" LCD, som jeg sist så på Lefdal til "førpris 75.000 nå kun kr 59.950,-". Philipsen er produsert et halvt år tidligere, antagelig med dobbel kost på panelet.

Så det viktigste er å kjøpe ferskvare - butikkene bugner jo av gamle, utrangerte modeller på "billigsalg"..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har vel philips kun 1 42" lcd modell, 42pf9830, og det er ikke samme panalet som sitter i atec modellen. kan være den som gikk ut av produksjon i vår, 42pf9966 som du tenker på, men den er som sagt gammel...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Atec

Hørt noe om lipsync problemer på disse, men alle som er på lager hos Komplett er oppdatert i SW, men greit å ha i bakhodet hvis man skal ut i andre kanaler og handle

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    nå har vel philips kun 1 42" lcd modell, 42pf9830, og det er ikke samme panalet som sitter i atec modellen. kan være den som gikk ut av produksjon i vår, 42pf9966 som du tenker på, men den er som sagt gammel...
    Philips har også en ny 42" LCD med 1366x768 panel, 42pf7420.

http://www.hjemmekino.no/database/tv...?katalognr=207

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med denne mot Viewsonic da???

Noen som vet noe om denne i forhold til Viewsonic'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takler disse Atec-greiene PC på DVI-inngangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TH
    Takler disse Atec-greiene PC på DVI-inngangen?
    Jeg vurderer selv dette apparatet. Har lest på en del utenlandske a/v forum at det hersker tvil om hvorvidt denne TVen støtter HDCP via DVI inngangen. Etter å ha kontaktet komplett.no, bekrefter de at denne modellen støtter dette, og følgelig fungerer sammen med pc over DVI.

Newcomer amorino sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - for komplett.no ville jeg selvsagt stolt på når det gjelder dette. Se andre tråder her om feil markedsføring av HD-ready og ikke minst liten vilje til å rydde opp i dette (fikk beskjed om feil annonsering i september, kjørte samme i desember!).

Joda, komplett.no kan nok mye, men hva som er HD-ready eller ikke ville jeg satset på å sjekke ut selv.

For ordens skyld; den tvilsomme markedsføringen er klaget inn til Forbrukerombudet - skal bli spennende å se...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amorino
    Ja - for komplett.no ville jeg selvsagt stolt på når det gjelder dette. Se andre tråder her om feil markedsføring av HD-ready og ikke minst liten vilje til å rydde opp i dette (fikk beskjed om feil annonsering i september, kjørte samme i desember!).

Joda, komplett.no kan nok mye, men hva som er HD-ready eller ikke ville jeg satset på å sjekke ut selv.

For ordens skyld; den tvilsomme markedsføringen er klaget inn til Forbrukerombudet - skal bli spennende å se...
    Jeg kontaktet også netshop.no. Der fikk jeg følgende svar :

"Nå har jeg endelig fått svar fra importør: Denne TV'en har DVI med støtte for HDCP ;-)".

Skal bli spennende å se....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •