Plasma 50", sitte avstand - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Du må bestemme deg for hva du syns er problemet. Plasmaen eller sendekvaliteten.
    Bestemme meg? Trodde alle var enig i at signalene er for dårlig for plasmaen.Det er derfor man satser på fotball VM i HD kvalitet.Da er problemet borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at "plasma svakhetene" er synonymt med dårlig signalkvalitet. Hvorfor ikke "prosjektor svakheter" eller "bakprojeksjons svakheter"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Det betyr at "plasma svakhetene" er synonymt med dårlig signalkvalitet. Hvorfor ikke "prosjektor svakheter" eller "bakprojeksjons svakheter"
    He,he.Du og jeg kunne holdt på med dette med svakheter lenge Aubi,men for å holde oss mest mulig til tråden får vi slutte nå.Jeg har kanskje missforstått Colaboy,men jeg synes 50" på 3 meter er alt for lite.Har aldri så lite bilde når jeg kjører prosjektor,men når det kommer til plasma synes jeg signalproblemene kommer så tydelig frem og blir plagsomt "håpløst".Klart noen filmer funker veldig bra med 50",men man må jo se forholdet til hvor mye man ser med gode signaler.De jeg har besøkt med 50" skal alltid slå av NRK for å sette på en DVD bare fordi de ikke er fornøyd med signalene.Poenget med ny tv er jo å få mere glede,ikke at den skal styre hva vi skal se på.Dette blir på samme måte som de som har kjøpt sitt første stereo anlegg på hi-fi asylet til 200 tusen,for deretter kun spille 10 av sine 500 plater etterpå fordi alt annet låter drit på det nye.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt en PDP-506XDE og tenkte litt igjennom det samme før jeg bestemte meg. Har sitteavstand på litt over 3m. Gikk i en butikk, og stillte meg 3 meter unna, på en Panny 50" med HQ DVD signal. Virket stort, men helt utmerket. Ved film virker det langt bedre enn 42" som stod ved siden av.
    Uten at jeg fikk sett hvor stort hodet til dagsrevymannen var, virket TV helt greit.

Jeg vil tro dette er mer smaksak. Jeg vet om folk som sitter å ser TV på gamle 50-60" bakpj. med langt dårligere kvalitet enn 50" plasma på markedet i dag, og er fornøyd med det.

For min del kommer jeg til å foreløpig kjøre digital kabel inn, og HD straks det blir mulig, så jeg regner med bildet blir greit.

Smaken er som baken.. osv....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer HåkonN.Rå tv.Det du nevner med gamle bakprosjektor tv'er på 60" stemmer.De kjører i 50HZ og har ingen ting med plasmastørrelsen å gjøre.Det er bildebehandlingsprosessen samtidig med det skarpe bildet som er problemet.Tar man et bilde av en plasmaskjerm og en "gammel" bakprosjektor som kjører samme actionsene fra et bakkenett,vil du se at plasmaskjermen er helt utydelig i forhold.Kommer du for nerme en plasmaskjerm oppfatter øynene for mye av de utydelige bildene som bir sendt i brøkdelen av et sekund.Det er derfor avstanden er viktig.Se på rynkene i et ansikt,med en gang hodet beveger seg blir rynkene borte for så å komme tilbake når hode står stille igjen.Det er denne bildebehandlingen som kommer så tydelig frem på plasma.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Meridian
    Gratulerer HåkonN.Rå tv.Det du nevner med gamle bakprosjektor tv'er på 60" stemmer.De kjører i 50HZ og har ingen ting med plasmastørrelsen å gjøre.Det er bildebehandlingsprosessen samtidig med det skarpe bildet som er problemet.Tar man et bilde av en plasmaskjerm og en "gammel" bakprosjektor som kjører samme actionsene fra et bakkenett,vil du se at plasmaskjermen er helt utydelig i forhold.Kommer du for nerme en plasmaskjerm oppfatter øynene for mye av de utydelige bildene som bir sendt i brøkdelen av et sekund.Det er derfor avstanden er viktig.Se på rynkene i et ansikt,med en gang hodet beveger seg blir rynkene borte for så å komme tilbake når hode står stille igjen.Det er denne bildebehandlingen som kommer så tydelig frem på plasma.
    Kan være noe i det. Fikk nesten en bismak i munnen på bestillingen min, men bare nesten. Skal selvfølgelig legge litt ekstra merke til dette når jeg får TV`en, og sammenligne med litt forskjellig signaler, ikke minst instillinger i TV`en. Men jeg tviler dette kommer til å bli noe problem for min del, har sett så mange dårligere plasmaskjermer tidligere, og egentlig aldri lagt merke til det. Skal komme med en skikkelig review når jeg får TV`en...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-2,5 meter er perfekt på en 50" plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener nok litt mer avstand på en 50". Hadde en 42" på 4,5 meter avstand. Da merket jeg at en 50" ville passet bedre. Derfor ønsker jeg snart en 506XDE velkommen i min stue...

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kan være noe i det. Fikk nesten en bismak i munnen på bestillingen min, men bare nesten. Skal selvfølgelig legge litt ekstra merke til dette når jeg får TV`en, og sammenligne med litt forskjellig signaler, ikke minst instillinger i TV`en. Men jeg tviler dette kommer til å bli noe problem for min del, har sett så mange dårligere plasmaskjermer tidligere, og egentlig aldri lagt merke til det. Skal komme med en skikkelig review når jeg får TV`en...
    Jeg har hatt 506XDE hjemme en uke nå. Sitter 3m fra skjermen og har glimrende bilder på min skjerm. Hadde jeg måttet kunne jeg sittet nærmere også, ikke noe problem i det hele tatt.
    Har en Pio 868 via HDMI og har et helt rått bilde på gode DVD'er.
    Xbox med HD Pack er helt supert.
    En Dreambox digitaltuner koblet til med scart RGB fungerer også glimrende. Fredagskveldene på NRK(m.fl) med 16/9 sendinger og høy bitrate gir bilder på nivå med DVD kvalitet.
    Eneste problemet er som nevnt tidligere høyt komprimerte fotballkamper, men ser egentlig ikke det som noe problem ettersom det ikke bare gjelder plasma, men også alt annet på over 42-50". Viasat er fortsatt i steinalderen når det gjelder signalkvalitet og det kan ikke plasmaen noe for. ~3000 kb/s sier seg selv blir alt for lite for å vise en fotballkamp på en 50".

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •