Grønnskjær på TH-37PA50E?...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grønnskjær på TH-37PA50E?...

Fikk min nye TH-37PA50E her på torsdag(utsolgt for 42PA50E), og førsteinntrykket var veldig bra. Glitrende bilde på analog kabel og dvd, så langt var alt såre vel. I de siste dagene har det imidlertid dukket opp et slags grønnskjær(masse grønne "prikker") på skjermen, uansett om jeg kjører dvd eller vanlig tvbilde.Disse prikkene er der så og si hele tiden. Har forsøkt å bytte kabler, uten at det hjalp. Noen glupe hoder her som har ideer om hva dette kan være og hvordan jeg kan bli kvitt det?..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det ser ut som det er "like" mange røde flekker som grønne, fra det bilde.
    Er prikkene statiske, dvs er de lenge på samme plassen , eller følger de litt den maurtue effekten man ofte ser på tevkanaler med dårlig mottaksforhold

Kan det hjelpe å stille ned brigtness og kontrast, eventuellt kalibrere dette med DVE dvden?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prikkene er grønne, bildet lyver litt. De flytter seg over hele skjermen, nesten som en "grønn snøstorm". Det pussige er at disse kommer kommer og går med 10 sekunders mellomrom. Har prøvd det meste av innstillinger, men lite nytter.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med 10 sekunders intervaller var litt interessant, høres nesten ut som om det kan være noe som sender støy til skjermen, og påvirker skjermen neggativt.

Ville kobblet fra alle antenne og signalkildene og sett om man fikk de samme forstyrrelsene på de interne meny skjermbildene osv, og stegvist kobblet på og eliminert/feilsøkt og sett om det er en tilkobblet enhet som kan forstyrre skjermen så den genererer disse grønne flekkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve dette og se om det hjelper. Har mine tvil, men det er sikkert verdt et forsøk. Hvis jeg kjører retur så har de kun inne TH-42PA20 for tiden. Har denne samme panel (G8) som PA-50?....

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Molby
    Skal prøve dette og se om det hjelper. Har mine tvil, men det er sikkert verdt et forsøk. Hvis jeg kjører retur så har de kun inne TH-42PA20 for tiden. Har denne samme panel (G8) som PA-50?....
    Nix - PA20 er to generasjoner gammel - "G6"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at forskjellen i bildekvalitet er betydelig da?.. Prøvde de triksene som ble nevnt tidligere i tråden, men det nyttet ikke. Kan det i verste fall ha noe med strømtilførselen å gjøre? Bor på studentby og de er jo ikke kjent for å ha de beste og mest stabile strømnettene. Kunne selvfølgelig ha prøvd den et annet sted, men så var det jo det med å dra på 35 kg tv gjennom en studentby med mange nysgjerrige øyne.. Må i så tilfelle smugles ut :)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den samme tv`n og gikk bildet næremere i sømmene i går kveld etter og ha lest posten her. Ser de grønne pixlene/prikkene når jeg står 10 cm fra tvn, men de er jo komplett usynlige på litt avstand..det er en grunn til at man skal sitte minimum 2 meter fra en plasmaskjerm :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse veldig synlige både på tvsendinger og dvd? Hos meg synes de på 2-3 meters avstand.Siden i går er det faktisk verre på dvd enn på tvsendinger. Prøvde å se "Road to Perdition" i går men måtte bare slå av da dette er en film med mange scener hvor belysningen er dunkel.Fullstendig grønt til tider

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET hørtes ikke bra ut..har sett f.eks Million Dollar Baby som har mye mørke scener, og de så meget sorte ut for meg, men nærme så jeg disse grønne punktene (usynlige fra avstand som sagt)...har du prøvd og endre på instillingene? skjønner hvis du er j#€%g frustrert

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel prøvd det som går an å prøve, men det nytter ikke. Det sure er at verken pa37 eller pa42 ikke ventes inn på lager før i slutten av måneden. Får irritere meg over denne frem til da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg prøvde igår og justere ned lysstyrken da jeg så Assault og P 13 og da fikk jeg til betydlig bedre bilde med tanke på dette grønne problemet vårt..kanskje dette med kalibrering er noe ja? men 100% fornøyd er jeg ikke..Har forsterker v/siden av tv`n kan dette forstyrre signalet?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut for meg som det samme som alle plasmaer har, i større eller mindre grad. "Maurtue-effekten". Vet ikke om den er der for å vaske vekk innbrenning på en nesten umerkbar måte, eller om det er noe annet.

Uansett er det ikke synlig dersom man står mer enn en meter fra skjermen. Men ikke så veldig imponerende på nært hold.

Men det er klart; det kan jo være at det er noe annet også med din skjerm, og at det går an å minimere dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er meget synlig på 3m avstand på min tv....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser ut til å være mer enn normalt, men støyet du ser er som John P. sier en av plasmaen abere. Imidlertid kan dette også skyldes dårlig kildesignal, er problemet det samme også på DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like ille på dvd som på tvsendinger. har også prøvd med en annen dvdspiller uten at det hjalp.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er alltid vanskelig å avgjøre om en slik greie er en defekt, spesielt når det er vanlig på plasmaer som sådan. Her tror jeg eneste løsning er at et verksted tar en kikk på TVen din, gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går til Panasonic Norge i morgen, har allerede krevd retur på den og en 42-pa50 til en hyggelig pris som plaster på såret

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

molby : jeg har bestemt at denne skjermen er liksom min "inngangsbillett" i plasmaverden..dvs. at neste skjerm blir hakket bedre osv :grin: ..justerte bildet mer i går og jaggu ble ikke en sekvens som var tilnærmet grønn nå helt sort. Muligens var din for ille :-(

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er alltid vanskelig å avgjøre om en slik greie er en defekt, spesielt når det er vanlig på plasmaer som sådan. Her tror jeg eneste løsning er at et verksted tar en kikk på TVen din, gitt.
    Tviler på om dette er normalt. Har hatt to plasma TV'er (Panasonic og Pioneer). Har ikke sett noe til slike grønne prikker.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •