Grønnskjær på TH-37PA50E?... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 42 av 42
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Molby
    Da var tv hentet og oppe på veggen igjen. Og like grønt fremdeles.Jeg gir snart opp...
    Vet ikke om det hjelper deg noe videre, eller om det kanskje er like greit å gi opp hele problemet og vende seg til en grønn tilverelse.

Har noen spørsmål som jeg lurer på kunne vært litt interesant å få besvart for enkelte andre som kanskje kommer i samme grønn "prikkedød" situasjon.

Hva slags Brightness og Contrast instillinger kjører du på skjermen nå?

Er det Brightness og Contrast instillinger på noen av signal kildene?

(Brigtness justere sortnivået (skal vel påvike de grønne prikkene mest), Contrast justerer opp maks lys styrke "hvit nivå)

Har du vurdert/mulightet til å heve kjøpet (det er jo ikke så lenge siden du kjøpte den) ?

Sitte avstand de grønne prikkene blir synlig (kankje lurt med en uhildet test person)?

Fikk du se bildet på skjermen mens de hadde den på service?

Har du grønne fingre? ;-)

Nei nå kom jeg heller ikke på flere ting nei, får håpe det går seg til, eventuellt at det løser seg på en god måte for deg Molby, så du får mye gelde også av skjerm investeringen.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signaler

Jeg har som tidligere nevnt i denne tråden opplevd mye grønt med min Panasonic.

Molby, du bør teste andre DVD spillere + kabler.
    Jeg hadde problemer med den gamle DVD spilleren (Pioneer 343) + SCART ledning (Monster).

Jeg kjøpte ny DVD (Pioneer 668 + Component kabler via forsterker (Pioneer VSX 1015) og prikkene forsvant.

Som tidligere nevnt: Prøv å la skjermen stå på med kun sort bilde (DVD spilleren på ON slik at den sender signal). Prøv forskjellige kabler på de forskjellige inngangene på Plasmaen.

Jeg har også opplevd problemer med striper og grønne prikker (ikke nødvendigvis samtidig) når jeg benytter XBOX'en.
    Jeg fant ut at stripene forsvant hvis jeg "resatte" PAL - NTSC converteren et par ganger.
    (XBOX'en er tilkoblet med Component kabler via forsterker).

Det er helt opplagt at det er de tilkoblede enhetene + kablene som skaper stripene og prikkene. Det er med andre ord ikke noe "galt" med Panasonicen, den er bare litt kresen på signalene.

Hvis jeg står centimetere i fra skjermen så opplever jeg fortsatt de grønne prikkene, men de kan ikke sammenliknes med de jeg hadde først :-)

Vår sitteavstand fra skjemen: 2-4 meter.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •