Grønnskjær på TH-37PA50E?... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser også det samme på min 42" PA50.
    Jeg så det ikke før jeg leste denne tråden og sjekket nøyere...
    Men man må gå veldig nærme for å oppdage det, men allikevel... det er der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Molby
    Går til Panasonic Norge i morgen, har allerede krevd retur på den og en 42-pa50 til en hyggelig pris som plaster på såret

Molby:

Gir du tilbakemelding på svaret du fikk fra Panasonic Norge på dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre! Den "servicen" tok jo evigheter....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åssen gikk det med denne saken?? Fikk du noe orden på det?? var pana villig til å gi deg ett plaster på såret??

blir nervøs jeg nå, akkurat kjøpt meg pana pv500 som jeg får i morra

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic 42PA50 som hadde/har de samme "problemene".

DVD'en hadde fra første dag SCART (Monster Cable) overgang til Plasma'en. Dette ga mange grønne prikker, mest synlig som en stripe øverst i bildet.
    Når jeg fjernet signalet fra DVD'en ble skjermen SORT og fin :-).
    Jeg byttet kabel til S-Video fra DVD til S-Video/SCART overgang i Plasmaen.
    De grønne prikkene ble borte.
    Jeg har nå COMPONENT kabler mellom DVD og Plasma'en og bildet er veldig bra.
    De grønne prikkene kommer av og til ved filmer som har blitt hardt komprimert.
    (Kun synlig når man betrakter skjermen nærme).
    Når det gjelder XBOX'en så er den koblet til med SCART og her opptrer de grønne prikkene igjen.

Jeg fikk også et mye bedre bilde etter kalibrering med DVE DVD'en. Fabrikkinstillingen har for mye kontrast og lysstyrke. (Øker faren for innbrenning).

Min erfaring er at de grønne prikkene kan reduseres/elimineres ved "riktig" kabel + riktig kalibrering.

Jeg er veldig fornøyd med Panasonic'en nå, men det var litt "frustrasjon" i starten :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre. Bestilte 42PA50 i dag som jeg får senere i uka, og nå står en komponentkable på handlelista :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Har ikke hørt noe enda, nå har skjermen vært inne på "rep" i over ei uke.Men det er vel bare å smøre seg med den sedvanlige tålmodigheten.Fint at noen har funnet et løsning på dette problemet, hos meg nyttet det ikke med noen form for kabling. Men det kommer jo selvfølgelig av at det er en fysisk defekt med skjermen, da dette dukket opp både på tv-bilde og dvd. Jeg satte kontrasten ned til null, de grønne prikkene forsvant sammen med bildet. Hehe..

Flere oppdateringer i denne føljetongen kommer etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til orientering:

Om man står nærme nok en CRT TV vil man se massevis av RØDE, GRØNNE og BLÅ felter :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Fint at noen har funnet et løsning på dette problemet, hos meg nyttet det ikke med noen form for kabling. Men det kommer jo selvfølgelig av at det er en fysisk defekt med skjermen, da dette dukket opp både på tv-bilde og dvd. Jeg satte kontrasten ned til null, de grønne prikkene forsvant sammen med bildet. Hehe..

Jeg hadde de grønne prikkene på: TV-sendinger, DVD og XBOX (jeg har ikke sjekket andre input kilder).
    Når jeg hadde SCART fra DVD til Plasma på AV1 inngangen fikk jeg også "gjennomslag" av TV-sendingene når jeg tittet på filmer fra DVD'en.

Jeg har nettopp sjekket følgende: Når DVD spilleren har POWER ON (uten film) er skjermen helt SORT uten grønne prikker. Skrur jeg av (POWER OFF) blir hele skjermen fylt av de grønne prikkene (akkurat som på bildet Molby har vedlagt denne tråden).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine prikker forsvinner når jeg går ned på lysstyrken til ca 45 -50%
    Men det skal vel ikke være slik????
    For min del er problemet der på alt av signalkilder.
    Bruker monster komponent fra ps2, Monster RGB scart, Monster S-video fra pc og Monster antennekabel.
    Er fornøyd med bildet og alt uansett jeg, men sinnsykt irriterende når man først har oppdaget skavanken.
    Jeg vet ikke om jeg vi slå meg til ro med å være nødt til å justere ned lysstyrken for å bli kvitt problemet.

Tips til alle som har/ikke har problemet:
    Kjør opp lysstyrken på sort skjermbakgrunn og se hva som skjer.
    I mitt tilfeller dukker de grønne prikkene opp ved ca 50% lysstyrke.
    Juster deg deretter nedover og se når prikkene forsvinner.

Spennende å høre hva Panasonic sier til fenomenet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forøvrg innom og sjekket med både PV500 og 2stk PA50 skjermer igår. Var samme fenomen på alle skjermene.
    Da er det nok ikke et problem, men et plasmafenomen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo ikke være slik at absolutt alle mørke scener skal være dekket med grønne prikker? Nekter å tro det, og har ikke sett det på andre plasmaer....

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av 9kki
    Var forøvrg innom og sjekket med både PV500 og 2stk PA50 skjermer igår. Var samme fenomen på alle skjermene.
    Da er det nok ikke et problem, men et plasmafenomen.....
    Tror det er et "Panasonic problem"! Bytt til Pioneer!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Panasonic?

Molby har du fått svar fra Panasonic ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Da har Panasonic brukt 3 uker på å finne ut at tv'en er akkurat som den skal være den! Akkurat nå forbanner jeg hele plasmaelendigheten.Noen som vil ha denne drittskjermen?Kan plukkes opp gratis hos Panasonic Norge mot at den først slippes i skallen på samtlige "teknikere".Minimumshøyde: 3m.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Panasonic brukt 3 uker på å finne ut at tv'en er akkurat som den skal være den! Akkurat nå forbanner jeg hele plasmaelendigheten.Noen som vil ha denne drittskjermen?Kan plukkes opp gratis hos Panasonic Norge mo at den først slippes i skallen på samtlige "teknikere".
    Skjemen er grønn, du er rød av sinne, og slipper man en plasma skjerm i hode på en teknikker, kan det hende han blir blå.... De tre primær fargene for å skape hvitt lys, er altså ivaretatt....;-)

Neida, spøk til side, trist å høre at du er så skuffet over bildekvaliteten på plasma skjermen din Molby, og ut i fra beskrivelsene dine av problemet tidligere, så hørtes det ikke ut for meg at "tv'en er akkurat som den skal være den".

Kan det være noen andre faktorer eller forstyrrelser fra det andre utstyret du har hjemme som ødelegger bildekvaliteten? Støy via el.nettet i nærheten av det utaket du bruker til skjermen, kan jo være en forstyrrende effekt. Du kunne kankje testet å kjørt skjerm og dvd spiller fra en god UPS som gir 50hz sinus, og sjekke om de grønne flekkene er der med UPSen frakobblet stømnettet...

Hvis du ikke allerede har gjort det, vil anbefale at du testet med DVE plata og kjører i gjennom kalibreringen derfra. Har du en DVD spiller med en del justerings muligheter for brigtness osv, ville det kankje vært en ide å prøve å forskyve og øke signal styrken fra kilden, og redusere den i instillingene for skjermen så bildet igjen blir riktig vist, eventuell forskyve andre veien...

Bruker du DVE, kan du også sjekke om balangsen av de tre primær fargene som skjermen viser, er riktig balangsert i forhold til hverandre. Mange skjermer er tilført litt ekstra grønnt, for at gress fargen på fotballkamper osv skal se imponerende ut, det kan jo tenkes at oppsettet på din skjerm er litt for fotball vennlig satt opp.

Hvilken pre instilling kjører du forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skulle visstnok ta av bakplate og skifte ut alle kontakter (scart,komponent etc) i morra og så skal jeg plukke den opp. Får teste den hos naboen før den evt går på dynga.

Har ikke tilgang på UPS, men skjønner at det hadde vært en god ide.
    Har prøvd samtlige preinstillinger, og justert manuelt til den store gullmedalje..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av siggerud
    Til orientering:

Om man står nærme nok en CRT TV vil man se massevis av RØDE, GRØNNE og BLÅ felter :-)
    Godt poeng egentelig, uten å marginalisere problemet til de i tråden.

Som jeg sa i et tidligere inlegg i denne tråden; står man for nærme en plasmaskjerm, vil man se "maurtue-effekten". Men man skal jo ikke sitte 50cm fra skjermen når man bruker den heller da.

Men for all del - jeg var "forbanna" over dette da jeg kjøpte min plasma jeg også, og jeg regner med at de nye er bedre enn min gamle.

Men som jeg også sa; det kan jo være en reell feil i enkelte tilfelle, så da kan det jo være greit å sjekke ut. Men jeg tror det i de fleste tilfelle er det fenomenet som alle plasmaer mer eller mindre sliter med.

Skal sies at som med de fleste andre problemer jeg hadde med plasmaen, ble også dette noe mindre synlig etter at jeg koblet via DVDO iScan HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Da var tv hentet og oppe på veggen igjen. Og like grønt fremdeles.Jeg gir snart opp...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •