Erfaringer med Hitachi 42PD7200 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer WilliamE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Hitachi 42PD7200 ?

Heisann.

Jeg skal ha med ny tv, og lurer veldig på Hitachi 42PD7200.
    Noen som har noen erfaringer med denne, eller noen anbefalinger?

Jeg har hatt 4 stk. 42" plasmaskjermer tidligere, men ender alltid opp med og kjøpe ny...

Jeg har egentlig vært fornøyd med alle mine tidligere monitor/tv'er, men jeg kunne tenke meg og ha denne en stund :razz:

Noen som har et tips?

Mvh/Willy

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i en high end butikk, kalibrert med god kabling og god DVD spiller.
    Ble ikke imponert.
    Var skarpe fine bilder helt til det var bevegelse. F.eks mistet ansikt nesten alle detaljer når de beveget seg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker!! Det var ikke det jeg ville høre.

Så du den sammen med en annen skjerm, så du har et sammenligningsgrunnlag?

Mvh/Willy

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WilliamE
    Heisann.

Jeg skal ha med ny tv, og lurer veldig på Hitachi 42PD7200.
    Noen som har noen erfaringer med denne, eller noen anbefalinger?

Jeg har hatt 4 stk. 42" plasmaskjermer tidligere, men ender alltid opp med og kjøpe ny...

Jeg har egentlig vært fornøyd med alle mine tidligere monitor/tv'er, men jeg kunne tenke meg og ha denne en stund :razz:

Noen som har et tips?

Mvh/Willy
    Dette synes jeg er de beste plasmaskjermene til salg (Norge):
    1. Pioneer PDP-435
    2. Hitatchi 42PD7200
    3. Panasonic TH42PV500

Nå skal det sies at PD7200 har ikke like bra sortnivå som panny, men hvis man ser bort fra dette, synes jeg faktisk at bildet er ett hakk hvassere.

Sitat fra brukere på avforums.com :
    You will not be disappointed with your purchase. I have mine 2 weeks now and I could be happier - I have my dvd player, pc/laptop, sky, xbox all hooked up and it is just a wonderful experience. The picture quality is simply amazing and a relief especially after reading so many negative views on general plasma quality.
    I have got the screen up and running. The PQ is really amazing. I have seen the screen in several stores and was good. Now it's on my wall with just one good digital signal the image is crystal clear. After reading some reviews i didn't no what to expect. But i am really impressed and happy with it.
    Mine arrived yesterday. Straight out of the box it was disgusting. Colour levels all over the place, banding, etc, etc. It has been on for around 20 hours and looks much much better.
    Then you need to see them set up properly, there is an absolutely massive difference once calibrated, even basically.
    I chose the Hitachi 42pd7200 above the Panasonic even though I could afford either. I had demos and couldn't see that there was enough of a difference to warrant the increased spend required for the Panasonic. For regular TV the Panasonic had a slight edge but as I don't watch much TV it wasn't a factor for me. With DVD there was very little to choose between them. Got mine on Monday and I am delighted with it and TV is actually better than I expected with my NTL digital.
    Stort sett bare positive omtaler der. Det eneste negative folk har å si om skjermen, er at den må settes opp korrekt, eller så virker den skikkelig dårlig. I tillegg går det på at den ikke har i nærheten så bra sortnivå som feks Panny PV500.

Når alt kommer til alt, er det du som må bestemme om dette er skjermen for deg. "Alle" mente jeg burde velge Panny istedet for Pioneer, men sånn ble det ikke, rett og slett for at jeg synes det var bedre bilde på Pioneer. Smaken er som Baken

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Jeg fikk min på Tirsdag, og har nå testet den i 2 dager. Er drittfornøyd :razz:

Testet og kjøre litt HDTV klipp med notebook, og DVI kabel. Tror jeg må ha kraftigere mediaavspiller. Det gikk bra, med flimret litt.

Noen som har erfaring med hvordan en slik skjerm takkler 1080i/720p ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne på HDTV sammen med både panasonic pv500 og pioneer 435. Pannyen er bedre på sort som sagt, det hjelper jo på å sote skjermen litlt, men den takler igjen ikke 1080i på hdmi inngangen. Ble bare lilla striper her og der. Hitachien tar alt uansett, men 1080i er å foretrekke, iallefall fra tuneren jeg prøvde. Sikkert i forhold til at den får utnytta så å si hele den vertikale oppløsningen.

Pioneeren synes jeg var dårligst på sort og dårligst ved panoreringer. Veldig hakkete bilde. Har nå sett nye 436 og der snakker vi andre boller. Men alt i alt synes jeg pioneer og hitachi er best rett og slett pga brukervennlighhet (elsker egne knapper til alle 8 inngangene), motorfoten osv osv. What Video ga jo da også hitachien knallkritikk og ga den max score.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    motorfoten osv osv.
    Den er litt festlig ja.. hehe Har kjørt den noen mil allerede.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers fikk jeg kjørt masse tv i går, så nå har den vært i bruk i ca 10-15 timer.
    Litt grovinnstillinger, så nå er det bare fintuning igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget bra tv

Har selv denne tven, men jeg valgte å gå for 42PD7A10 ettersom denne er helt svart syns jeg det er litt mer stil over den. Har testa den fra pcen, dvd og xbox 360. Å spille med xbox 360 er noe av det heftigste. Å se film osv fra dvd og pc er helt sinnsykt rått. Det eneste jeg sliter litt med er å velge rett oppløsning når jeg kjører pcen på tven. Det flimrer en del, men det har kanskje noe med at jeg har litt dårlig sjermkort x-800SE. Noen tips

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg powerstrip. "Punktene" på en plasma er jo mer avlange og derfor passer ikke oppløsningen overns med hvordan en pc normalt tenker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok men hva skal jeg gjøre i powerstrip for at det skal bli bedre?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Drittfornøyd" ?

Sitat Opprinnelig postet av WilliamE
    Heisann.

Jeg fikk min på Tirsdag, og har nå testet den i 2 dager. Er drittfornøyd :razz:

Testet og kjøre litt HDTV klipp med notebook, og DVI kabel. Tror jeg må ha kraftigere mediaavspiller. Det gikk bra, med flimret litt.

Noen som har erfaring med hvordan en slik skjerm takkler 1080i/720p ?
    Skjønner egentlig ikke hvorfor du spør når du er "drittførnøyd" - egentlig gjør jeg jo det da du ønsker positive tilbakemeldinger på at du har gjort et kjempekjøp. Du kan jo ikke si noe annet.

Ellers er det blitt hevdet at Hitachi har vært overpriset i Norge eller at du ikke får det du betaler for. En selger har gått hardnakket ut og sagt at Hitachi er noe overpriset dritt men så lenge du er fornøyd er jo saken grei.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå jobber jo "denne selgeren" i en butikk som lenge har konkurrert mot andre butikker som selger nevnte merke. Kan jo ha noe med saken at når du har pugget motargumenter i flere år blir man litt påvirket? Ikke vet jeg.

Noen liker morra og andre liker dattra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vet begge hvor høy avanse det er på Hitachi til 30k i forhold til PV500/436FDE til 30k.

Når den i tilegg er full av graderinger i bildet så sier det seg selv at PD7200 til 30k ikke er et godt kjøp. (uavhengig av hvem som selger den, eller om at eieren er engelsk som du til stadighet nevner i innleggene dine)

7200 til 20k er et ok kjøp på nivå med 436XDE til 39.995,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •