HJELP! Nå må jeg snart få tatt et valg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HJELP! Nå må jeg snart få tatt et valg

Nå har jeg sjekket hva som finnes på markedet i eeeeevigheter... Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge.

Jeg er åpen for størrelsene 37" - 42".

I dag benytter jeg TV'en til 90% vanlig tv-titting (via vanlig kabel-tv - med av og til dårlig signal ) . Men jeg har i fremtiden tenkt å koble på en PC på denne og da blir kanskje valget noe annet?

De jeg nå ser på er:
    - Panasonic TH-37PA50
    - QPVision QPV37 LCD-HD05

Begge ligger på mellom 18-20k der jeg har tittet. Er det noen som har evt. forslag til hvor man får tak i de billigst er også dette av int.!

Vet det er vanskelig å gi noen gode råd, men prøv å hjelp meg!!! (jeg trenger det!!!) - Til og med fruen har begynnt å mase!!! :razz:

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett QPVision, men jeg har Panasonic TH42PA50 (samme panel). Er strålende fornøyd med denne, og den har jo også fått gode tester. Jeg bruker den også med middels kabel signal.

Når det er sagt så nevner du jo to forskjellige typer tv her, en plasma og en LCD. Det er jo to vidt forskjellige paneler, og begge har jo fordeler og ulemper. Vurderte selv LCD da jeg kjøpte, men valgte å avvente denne teknologien da det er mye nytt på gang (OLED mm)

Lykke til med valget

G

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du tv med analogt signal, er det PA50 som gjelder.
    Den svelger unna ujevnheter bedre enn noen annen. minimalt/ingen graderinger.
    Garantert det tryggeste valget.
    Sjekk rundt i forumet så ser du hvorfor.
    Hadde selv samme utgangpunkt som deg og er "mycket nøyd" med valget.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg PA50. Jeg slutter aldri å forundre meg over det gode bilde med analogt antennesignal.

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk også ut Lg px3.. har det selv og er meget fornøyd, pluss at det har to tunere pluss flere tilkoblingsmuligheter enn f.eks pa50e

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville klart valgt PA50, det er eit kanon tv. Det som er dumt med PA50 med tanke på dine behov er at den mangler VGA og DVI inngang, som er greit å ha når du skal koble til PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjoh

I dag benytter jeg TV'en til 90% vanlig tv-titting (via vanlig kabel-tv - med av og til dårlig signal ) . Men jeg har i fremtiden tenkt å koble på en PC på denne og da blir kanskje valget noe annet?

:razz:
    Kjører pc på S-video og det funker greit på PA50, iallefall til å vise fram bilder, filmer osv.
    Men personlig synes jeg surfing og pc jobbing blir slitsomt på storskjerm.
    Da funker laptopen bedre.

Ville satset på å være fornøyd de 90 viktige prosentene jeg.
    Dersom de 10 resterende prosentene fordeler seg mellom feks pc/Xbox/PS2/Film Gir svaret seg selv.
    De siste 10 prosentene klarer de fleste skjermer å tilfredstille.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlikn spesifikasjoner på QPV 37" og Viewpia 37" (fra bl.a. elprice). Mener å huske at qpv har 500:1 kontrast... det er ikke så mye å hoppe i stolen for, da Viewpia'en ligger litt høyere, og på LCD er det viktig å ta all den kontrasten man kan få...

Hadde du satt QPV skjermen ved siden av PA50, hadde du frika ut
    Sortnivået er av en helt annen verden på PA50. Det eneste aberet er oppløsningen på plasmaen da... Stiller meg ellers bak erfaringene til de andre her i tråden.

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia 37 elendig på sortnivå!

Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Sammenlikn spesifikasjoner på QPV 37" og Viewpia 37" (fra bl.a. elprice). Mener å huske at qpv har 500:1 kontrast... det er ikke så mye å hoppe i stolen for, da Viewpia'en ligger litt høyere, og på LCD er det viktig å ta all den kontrasten man kan få...

Hadde du satt QPV skjermen ved siden av PA50, hadde du frika ut
    Sortnivået er av en helt annen verden på PA50. Det eneste aberet er oppløsningen på plasmaen da... Stiller meg ellers bak erfaringene til de andre her i tråden.
    Jeg har Viewpia 37 den er glimrende på dagtid men hva hjelper det når film og tv ses som oftes på kveldstid og da er det som en grådis i sortnivået. Anbefaler Plasma, hvis ikke må Du nokk bla opp og velge noen av de beste LCD på markedet for ikke å bli skuffet!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •