Trenger forumets erfaring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger forumets erfaring

Hei
    Har tenkt å pensjonere min Philips 100 Hz tv, som ble kjøpt i 1994 (muligens 1995). Har spart opp i pensjonsfond, slik at tv'n kan byttes i en nyere å slankere modell. Hadde opprinnelig tenkt meg en LCD tv på mellom 37 - 40". Siden jeg har vært strålende fornøyd med min Philips, siklet jeg på 37PF9986 fra samme leverandør. Jeg har reflektert over plasseringen av TV'n og kommet frem til at denne må henges på veggen, da dette passer best for meg. Ønsker ikke mange ledninger oppetter veggen, og heller ingen kabelbro. Dette passet desverre dårlig sammen med philipsen og andre da alle tilkoblinger er på selve tv'n. Sakt kort, det jeg leter etter et ( i prioritert rekkefølge)

1. Tv som skal henge på veggen
    2. Ønsker ikke mange ledninger oppover veggen
    3. Tv'n bør derfor ha en medieboks for alle tilkoblinger
    4. Ønsker en tv med god billedkvalitet (lys og kontraststerk +HD ready etc)
    5. Høytalere er ikke vesentlig, da lyden skal gå til hjemmekino
    6. Helst >40".
    7. Helst LCD men vil vurdere plasma

Har desverre ikke funnet noen gode LCD tv som støtter dette. Vurderer derfor Pioneer sin plasma 506 xde. Dette sier også litt om prisnivået. Jeg regner med at denne skjermen fra Pioneer danner et øvre tak.

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Du går ifra bilderørs tv så vil Du garantert bli fornøyd med det meste av anerkjent plasma skjerm, når den henger på veggen hjemme vil det gi utrolig opplevelse kontra din gammle tv!. Det Jeg vil fremm til er hvorfor bet. 15k mer en det man i dag bet.f.eks for HITACHI 42PMA500 (Lefdal/Elkjøp) den har Dvi 1024x1024 medieboks, bilde blir Du garantert fornøyd med!. Så kan Du selge Hitachièn om 2 år så legger du til ca. 7k på bordet så har Du Philipsen Du drømmer om men kanskje den da ikke er drømme skjermen lenger ?
    Ps! Styr unna de fleste LCD skjermer, hvis Du ser film/tv på kveldstid er svart nivået like elendig som bilde er bra på dagtid!.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man först kjöpe noe, kjöp skikkelig kvalitet med en gang. Jeg hadde helt klart gått for en Pioneer. Fantastisk billedkvalitet og nå har svartnivået også blitt kraftig forbedret. Kjöper man en "billig-TV" vil man om en stund begynne å legge merke til alle "feilene", og angeren kommer krypende. For min del angrer jeg på at jeg ikke kjöpte en 50" med en gang. De lcd-skjermene jeg har sett, har ikke värt i närheten av billedkvaliteten til en bra plasma, det väre seg bevegelse og svartnivå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •