Nå er jeg møkk LEI!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå er jeg møkk LEI!

Nå har jeg gått og tittet, lest i forum, tester og alt jeg kan komme over.
    Men jeg klarer aldri å bestemme meg, så jeg spør følgende:

Kan noen her bli enig med meg om hvilken LCD jeg burde kjøpe.
    Følgende krav:
    1. 37"
    2. HD Ready
    3. Knallbra bilde
    4 Rundt 25 000,- +/-

Takk.........

må ha det, bare må ha det

Newcomer jkb sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

QPVision QPV37 LCD-HD05

jeg anbefaler QPVision QPV37 LCD-HD05, har denne selv og er meget fornøyd. Du kan f.eks kjøpe den hos deal.no der kostern ca 20k. du kan da i ro og fred kose deg med den hjemme i 14 dager. liker du den ikke, er det bare å sende den fraktfritt tilbake. den leveres på døra. så får du jo 5k til overs til kabler e.l. du kan laste ned test fra "lyd&bilde"
    www.deal.no/doc/QPV37LCD_Lyd&Bilde-test.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC LT37S60BU kan ver eit godt alternativ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung sin 40" LCD, heter vel LE40R51, bør du kikke på. Laveste prisen jeg har sett er 26 000.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiff
    JVC LT37S60BU kan ver eit godt alternativ..
    Jeg er i alle fall fornøyd med min tv som er nettopp denne modellen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et bra tips. Dantax 42" hos Elprice til 9 995,-, Panasonic PTAE700 projektor hos Komplett til 9995,- og Adeo 215CM Rammelerret til 3 695,- hos PSDATA. Da har du både i pose og sekk. Glem god kvalitet på TV, det er bare noe surr og forskjell fra kanal til kanal. Du klarer uansett ikke å få hjemmekinofølelse på en 37 eller 42" skjerm, så her bruker du projektor.

Bare et lite inspill

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eit bra tips fra Plasmaboy her, men trur eg ville gått for eit litt mindre tv, og sannsynlegvis fått bedre kvalitet til den prisen. Trenger jo ikkje 42" når du har
    projektor, klarer deg kanskje med ein 26"-32" då. Visst det blir for lite så kan du jo og få tak i eit billigere lerret (DIY) og kjøpe Philips 37PF5320. Då har du ein kanon projektor(med tanke på pris) og eit heilt greit 37" HD klart LCD tv uten å passere 25000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 37LP1. fantastisk skjerm.

nordic.lge.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefaler Philips 37PF9986

Er i samme situasjon som deg, og greier ikke å bestemme meg. Har fått mange reaksjoner på at jeg har vurdert LCD da mange mener at denne teknologien er for dårlig enda i forhold til Plasma. Bruker tv'n kun til tv-titting via analog antenne og digital parabol (får kabel neste vår).

Jeg har vært mye rundt på avforum og i butikkene. Må si jeg falt for denne tv'n

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...IPS%2037PF9986

Den har litt harry baklys, men det kan samtidig være stilfullt. Smak og behag. Ser at du primært ønsker LCD. Denne tv'n hadde et knallsterkt bilde sammenlignet med plasmaer rundt. Hadde et lekkert design, men er noen kroner dyrere enn hva du har lagt til grunn. MEN jeg ville absolutt ha vurdert denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baklyset er ikkje meint som eit harry påfunn fra Philips, er ein funksjon for å få ein bedre opplevelse når du ser på tv. Skal visst fungere ganske så bra og.

Newcomer jkb sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Baklyset er ikkje meint som eit harry påfunn fra Philips, er ein funksjon for å få ein bedre opplevelse når du ser på tv. Skal visst fungere ganske så bra og."

Her må det jo være mulig med noe DIY

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller ha valgt projektorløsning. Eller er det helt utelukket?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektorer har fremdeles det lille minuset jeg liker å kalle dagslys.
    Men det er min oppfatning

Annbefaler samme tv'er som nevnt over

LG 37LP1 (LED-LCD)
    37PF9986

Disse 2 er blandt de beste LCD tv'ene pr dags dato.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel stort sett virkligheten som trives best i sol og dagslys, alle skjerm teknologier har i mer eller mindre grad et problem i dagslys, og vanlig front projisert bilde fra en hjemmekino projektor, på en hvit eller grå duk, trives vel best i stummende mørke, eller i et rom med god lyskontroll.

Når det gjelder Baklys og LCD, ville jeg ikke likt å ha en LCD skjerm uten. Det blir jo et veldig godt sortnivå, men neppe noe synlig bilde..;-)

Når det gjelder skjerm med egen "Ambient Light" eller omgivende belysning, så er ikke det noen harry løsning, og enkelte High End CRT skjermer har tidligere vært utstyrt med en slig løsning. en skjerm med ambient Light kan, hvis det brukes riktig virke sotnivå forbedrene, ettersom det i et mørkt rom, forhindrer at pupillen i øyet utvider seg for mye, og dermed ødelegger opplevelsen fra de mørkeste sorte/ "grå" feltene som dagens LCD skjermer klarer å vise.

Skal man velge LCD flatskjerm, har man noen å velge i mellom fortiden, men synes ikke egentlig noen av dem jeg har sett i alle fall, er verdt den prisen de går for, spesiselt ikke hvis man sammenligner med en grei CRT skjerm, til en brøkdel av flatskjerm prisen.

Kan også til nød anbefale de samme tv'er som nevnt over

LG 37LP1 (LED-LCD)
    37PF9986

,men.... Skal man bruke skjermen til hjemmekino, og en del tv titting, synes jeg forslaget med å kombinere en billgere flatskjerm eventuellt en CRT basert skjerm til å ta seg av den lavoppløste tv tittingen og en projektor (f.eks den meget prisgunstige PT-AE 700 LCD projektoren) til å hente fram kino følelsen på et 90"-100" lerret, er veien å gå, og i Norge som har såpass mye skummring og såpass lite med daglys timer i løpet av den årstiden man tilbringer mye tid innendørs og kan nyte hjemmekinoen , så er ikke et lerret og en projektor så veldig dummt egentlig. ;-)

Anbefaler at man tester det ut i alle fall, men ikke sikkert at du blir mindre "møkk LEI!" devious, selv om jeg synes det var en litt eiendomlig beskrivelse av en såpass hyggelig bilde opplevelse man har i vente, som når man venter på å realisere flatskjerm drømmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med deg Devious, det er ikke lett, når man går hardt tilverks og leser i disse forumene for å finne den ultimate skjerm, blir man lett "tussete" !! Jeg er selv en av dem som har hellet over fra å være en sikker plasma kjøper til å se på LCD. Og etter å lese opp og ned i diverse forum blir man igjen i tvil.... Var og så på de nye Sony seriene, så jo meget bra ut egentlig, selv om man må innrømme at plasmaen (også sony) ved siden av kunne oppleves som enda bedre. Det det koker ned til er at man må benytte dette (og andre) forum som rådgivning, og så la øynene avgjøre !! Svært mange av de nye LCD skjermene (ikke billig modellene) kan ikke annet enn oppfattes som "godt nok" etter min mening. Venter nå på at Sony Centeret skal få inn 40 " , opplever jeg den som god nok, tar jeg den ! Nok er nok :-) . (For all del, det er jo gøy å forske litt på dette for å få den ultimate skjerm til det beløp man er villig til å ofre , men før eller siden må man bare fleske til !!! ) DET KOMMER ALLTID NOE BEDRE OM 3-6 MÅNEDER, slik vil det alltid være, men drit i det :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strutsen
    Samsung sin 40" LCD, heter vel LE40R51, bør du kikke på. Laveste prisen jeg har sett er 26 000.
    Samme skjerm som jeg lurer på å kjøpe.
    Billigste er for øvrig rett under 22.000,-
    http://www.databutikken.com/no/defau...d=SAMLE40R51BX

De har/får den inn på hifiklubben også. (fredrikstad)
    De jeg snakka med der, mente de aldri hadde sett noe bedre bilde på en lcdskjerm, inkl. modeller fra loewe osv.

Den ser jo meget pen ut også. ikke noe minus det...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den samsungen så veldig stilig ut. Må sjekke den ut litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    37LD6600 til hitachi er en kongeskjerm.. koster ca 23000kroner og kommer i butikkene den 15. okt.. (forhåpentlig vis)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •