Når blir ALLE sendinger i hd format??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når blir ALLE sendinger i hd format??

For å ta opp tråden til trådstarter under lurer jeg også på dette.
    Tenkte meg grubdig om før jeg handlet ikke hd klar tv (pana PA50)
    Av den enkle grunn at jeg ikke vil betale for og sitte med en tv som takler de heftigste signaler, men så er det ingen kanaler som sender i hd.
    La også til grunn 4/3 vs 16/9 argumentet og ser hvor lang tid dette har tatt.
    Mener å huske at nrk nå kommer til å legge om til 16/9 sendinger utover høsten, men det er som sagt tidligere 5 - 6 år siden alle butikkene hypet opp dette formatet.
    Nå snakker jeg om tv sendinger, holder dvd og spillkonsoller utenom.

Noen som tør tippe når hd tv blir tilgjenglig for "Alle" via kabel ???
    Da mener jeg alle tv kanalene, ikke en og annen kanal som sender sprangridning og reiseprogrammer (som hd-1)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ihvertfall ikke noe på at de som kjøper SD skjerm nå kjøper katta i sekken. Om fem - seks år kommer du vel til å kjøpe ny TV uansett kan jeg tenke meg, for da er det sikkert blitt ganske vanlig med over 40" flatskjermer med ekte HD oppløsning (1920x1080) i helt nye teknologier med bedre bildekvalitet enn man kan få nå.

De som kjøper SD skjerm får et meget bra bilde nå, og også på fremtidige HD sendinger (så lenge skjermen er HD kompatibel). Og sitter man på normal avstand, ser man heller ikke pikslene på en SD skjerm. Og når man da sitter på den avstanden, ville man vel ikke sett porene i huden på trommisen i U2 om man hadde hatt en HD TV uansett.

Men en gang må man jo starte å selge HD skjermer, og det har altså skjedd nå.
    For all del, jeg er ikke imot HDTV, det er noe som kommer og må komme. Det er en naturlig utvikling av mediet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok ta nokon år før alle kanalane sender i HD, er nok ikkje på denne siden av 2011 visst eg ikkje tar heilt feil. Men du har jo HD DVD`er/Blue Ray og forskjellige HD kanaler som vil komme i nærmeste fremtid.

Når det gjelder PA50 så har eg ein kompis som har sett HD signal på den ved siden av PV500. Han blei mektigt imponert øve kor gode bilder på PA50. Så med tanke på at PA50 er eit av dei tv`ene som gir best bilde med dagens signal så er det eit godt kjøp. Begynner og å bli fine priser på PA50. Det som er dumt med PA50, er at den mangler DVI og HDMI( finner nok noko meir og

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tror jeg det tar veldig lang tid før ALLE kanaler kommer i HD oppløsning. Kanskje skjer det aldri, det vil alltids være en eller annen budsjett-kanal som begrenser båndbredden.

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •