panasonic TH37PA50. lipsynk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

panasonic TH37PA50. lipsynk

er det noen som har problemer med lipsynkfeil på denne modellen??
    personlig så får jeg voldsomt med ekko når jeg kjører lyd på stereoen og tven samtidig, det er forsåvidt synlig også når jeg bare har lyd på tven. andre som har opplevd det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt vanlig at du får ekko når du kjører tv og stereoannlegg samtidig. Det lureste er å slå av tv å kun bruke stereo annlegget!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt en god del forskjellige surround anlegg og fjernsyn de siste 10 åra , men det er første gang jeg har opplevd dette så om dette problemet er så vanlig tviler jeg på. kjenner flere som faktisk bruker fjernsyn som center. vet om flere såkalte experter som også har anbefalt å bruke tv som center istedet for å kjøpe en dårlig center høytaler...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid lyden på TV'en av når jeg bruker surround-anlegget, ellers blir det en ekko-effekt som jeg ikke synes noe om. Tror nå dette er et vanlig "problem".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lip sync

Hei

Jeg vurderer flatskjerm 40" ++ og er også bekymret for dette med lip sync.
    Har nettopp kjøpt Pioneer VSX 1015 forsterker og tror ikke denne har mulighet for delay av lyden.

Slik jeg har forstått dette, blir det forskjell i lyd vs bilde pga skalering av bilde i flatskjermer ?? slik at lyden (når det går direkte fra kilde) kommer ut før bilde er klart på skjermen.

Noen spørsmål (ikke skyt meg hvis det står i andre tråder, har søkt litt

1. Problemer med lip sync gjelder kun når det er snakk om andre kilder som DVD, Xbox og (digital)tuner koblet direkte til forsterker?

2. Vil jeg løse problemet med å kun kjøre lyden fra tv? Og eventuelt vil lyden bli mye dårligere enn når den går direkte?

3. Er det noe man bør tenke på ved valg av tv eller er dette likt på alle skjermene? Kanskje noen skjermer skalerer kjappere el. l. Har oppløsning noe med dette å gjøre?

Q

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic TH42PA50 + Pioneer VSX1015

Hei!

Jeg kjører TV-lyd kun fra plasmaen (ikke via forsterker).

Når jeg benytter DVD/XBOX merker jeg ingen ekko (eller lip sync problemer), selv om lyden kommer både fra Plasmaen og forsterkeren samtidig.
    Jeg har koblet bilde fra DVD/XBOX'en til Plasma med Component(DVD)/SCART(XBOX) kabler direkte, ikke via forsterkeren. Lydkablene er henholdsvis Coax(DVD)/Optisk(XBOX).

Lips sync på VSX-1015:

Det er ingen direkte justering, men det er jo muligheter for å overstyre innstillingene for høyttaler avstandene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg bedømmer det; er det faktisk reciveren min som forsinker lyden! Det virker som om at alle lydkretsene forsinker slik at det blir ekko!. Kobler jeg til Electrocompaniet direkte er det ikke ekko....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •