Hyundai 32" HD-Ready LCD-TV til ca. 9000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hyundai 32" HD-Ready LCD-TV til ca. 9000

Ser at en nettbutikk har kommet med (prismessig) konkurransedyktig lcd-tv. Det er vel litt for tidlig for tilbakemeldinger på denne?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av ameiza
    Ser at komplett har kommet med (prismessig) konkurransedyktig lcd-tv. Det er vel litt for tidlig for tilbakemeldinger på denne?
    Jeg har hatt den ca. 2 uker nå. Til denne prisen kan jeg ikke utsette noe på den. Kontrastnivået er opplyst feil på Kompletts sider, det skal egentlig være 600:1. Jeg hadde regnet med at denne skulle vært bedre enn forgjengeren sin på kontrast, men det er altså ikke tilfelle. Eneste forskjellen jeg har funnet på denne og HLT-3270 er at 3270 har 3D Kamfilter mens 3290 altså har 4D uten at jeg vet om dette hjelper på bildet. Ser det er mange som klager på IR mottak på VideoSeven skjermene, dette er ikke tilfellet for hyundai, den reagerer på fjernkontrollen på 5m avstand som om du skulle stå rett foran den. Det er en del gjennomslag av baklyset på helt svart skjerm, men jeg pleier ikke å sitte å se på en helt svart skjerm så jeg tar mere hensyn til hvordan skjermen oppfører seg med levende bilde på. Og det må jeg innrømme var en positiv overraskelse, Det er skikkelig smell i fargene og svart oppleves som svart i mine øyne, har for det meste kikket på AnimalPlanet, Discovery og NatGeo. TV-Tuneren gjør en veldig god jobb selv på kanaler med noe dårlig signal, panoreringer og scroll tekster oppfører seg helt fint.

Ellers har jeg en HTPC som jeg kjører FFDShow og PowerDVD på, gledet meg nå stort, men gleden var kortvarig for den kombinasjonen. Fargene ville liksom ikke holde seg på plass, lurte på om det var prosessoren min som ikke klarte å følge med etter at jeg gikk fra Plasma med 852x480 til LCD'ens 1366x720. Så jeg satte ned oppløsningen til bånn for å sjekke, men problemet vedvarte og siden jeg hadde fått slike vannvittig bra bilder på Plasmaen med denne kombinasjonen så gikk jeg ut fra at det var responstiden til panelet som var for dårlig. Jeg tenkte som så at man får det man betaler for og at denne skjermen jo bare er ment å være midlertidig uansett. Jeg innstallerte så den medfølgende programvaren til mitt Radeon X800VE AIW skjermkort, her følger med DVD Dekoderen til ATI, det hadde jeg ikke trodd siden produsenten av kortet mitt er Powercolor, kastet inn den samme DVD'en en gang til og du verden! Bildet var bare helt fantastisk, plutselig begynte jeg faktisk å leke med tanken om å beholde denne skjermen i god tid fremover. Jeg tror på pris det bare er VideoSeven som kan måle seg med denne skjermen fra Hyundai, men har forstått at det er et betydelig grønnstikk på VideoSeven skjermene. Jeg kan ikke utsette noenting på bildet til Hyundai skjermen utover at det er litt mye gjennomslag på helt svart, men det har som sagt ikke sjenert meg, jeg har ikke engang registrert det under bruk.

Helt til sist må jeg nevne at det følger med en liten stålplate til å henge skjermen opp på veggen, veggfestet er ikke tiltbart men gjør jobben sin.

Edit: Fikk netopp PIP til å funke, viser seg at det er 2 tunere på denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joey1313 vet du om DVI utgången är HDCP kompatibel? och hur
    snabb är panelen 12 eller 16ms? :???:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vassago
    Joey1313 vet du om DVI utgången är HDCP kompatibel? och hur
    snabb är panelen 12 eller 16ms? :???:
    Det har vært nesten umulig å finne teknisk info på denne skjermen, responstiden aner jeg ikke. Men den er HD Ready, så det betyr at det er støtte for HDCP. Nå vet jeg ikke hva slags pris du kan få den for, men jeg fikk min for 8000,- Det syntes jeg var et godt kjøp, om det er komplett sine 9000,- ville jeg heller lagt i en tusenlapp til for en 32" viewpia. Hyundai'en er skikkelig "plastic".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tack för infon Joey!

Skönt att den är HD - ready. Det bästa pris jag kan få för den i Sverige
    är på komplett 9995:- Blir nog så att jag kommer att beställa den. Det lät positivt att du inte upplevt problem med panoreringar eller eftersläpningar!

Har du testat något HD matrial med den än?

Mvh

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tack för infon Joey!

Skönt att den är HD - ready. Det bästa pris jag kan få för den i Sverige
    är på komplett 9995:- Blir nog så att jag kommer att beställa den. Det lät positivt att du inte upplevt problem med panoreringar eller eftersläpningar!

Har du testat något HD matrial med den än?

Mvh

Jeg har ikke fått testet noe ordentlig, finner ingen filer på nettet, trodde det skulle ligge noe HD materiale inne hos microsoft, men jeg finner ikke annet enn XBOX360 filene, og de sier jo ikke så mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, jeg fant dem tilslutt selv. Ingen vits i å prøve på 1080i med min prosessor, skjermen har jo bare 768 linjer uansett så det ble 720p filmene jeg prøvde. Og bevares, det ble veldig bra. I tillegg var jeg inne på Divx og hentet DivX-HD trailerene der. Det er litt lettere å bedømme kvalitet på tegnefilmer synes jeg siden du nesten alltid kan være sikker på at det som ser ut som støy faktisk er nettopp det. Nå har ikke jeg sett HD materiale på LCD skjerm i 20.000,- segmentet så jeg vet ikke hva jeg eventuelt går glipp av. Men denne skjermen viser seg for meg å bare bli et bedre og bedre kjøp.

Det eneste jeg har å utsette på den er altså at den har veldig kjip plastikk utførelse, og dette med at baklyset skinner en del igjenom når hele skjermen er svart. Men dette er altså den aller billigste 32" LCD skjermen jeg kunne finne når jeg kjøpte den. Jeg bør kanskje ta med at grunnen til at jeg ikke selv valgte viewpia til 2000,- mer var at Netshop solgte HLT-3270 til 13.995NOK. Jeg bestilte altså en HLT-3270 når den var ukens tilbud på komplett for 7995NOK altså 6000,- mindre enn hos Netshop, jeg trodde derfor at jeg gjorde et røverkjøp. Men med en gang komplett hadde tømt lageret sitt for HLT-3270 så sluttet de helt å selge den og introduserte HLT-3290 for 8995NOK. Jeg klagde til komplett med henvisning til markedsføringslovens §2&3 og fikk dermed HLT-3290 istedenfor HLT-3270 til samme pris. Når det nå i Norge hvertfall bare skiller 1000,- mellom HLT-3290 og viewpia sin 32" så må jeg instendig anbefale deg å kikke på noen spesifikasjoner:

viewpia 8ms / HLT-3290 ?ms
    viewpia 1200:1 Kontrast / HLT-3290 600:1 Kontrast
    viewpia txtTVminne 1000s / HLT-3290 txtTVminne 10

Jeg er ikke i tvil om hvilken jeg hadde valgt i dag når det bare skiller 1000,- Viewpia'en er jo også høyt anbefalt her inne på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hlt-3270

Kjøpte Hyundai HLT-3270 når den var på tilbud på komplett til kr.8000,-. Det er min første LCD tv og jeg er rimelig fornøyd. Selvom plastikk følelsen er ganske stor.

Er veldig imponert over bildekvaliteten når jeg spiller xbox via komponent. Spesielt spillet Fifa street som støtter 720P og motorcross spillet Mx vs ATV som er en av de få spillene som støtter 1080i. Forskjellen fra min gamle 32 CRT tv var dramatisk.

Ellers har den jo det meste av av innganger, DVI, komponent, vga, 2 scart(1 rgb)

Lurer på om denne TV`en er den samme som Woo Young WTP-32E2B som ble testet i lyd og bilde i april mot qpvision. Fjernkontrollen og TV menyene er jo prikk lik.

Lurer også på om Hyundai HLT-3290 er den samme TV`en som iVision 32LS01. http://www.inet.se/index_main.asp?re...941&pl=2201941

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tack för infon Joey!

Prisskillnaden mellan Hyundai och Viewpia i sverige är cirka 2500 kr:-
    Sedan verkar det som viewpia dras med några mjukvarufel, speciellt
    om man anväder sig av analog signal, vilket egentligen inte är någon
    katastrof då jag kör digitalt. I dagsläget lutar det ändå emot Huyndai, vi får se..

Superrune du nämnde något om Ivision och dom verkar faktiskt rätt lika, de tsom verkar skilja är att Hyundai har komponentingångar vilket kan vara en
    fördel. Sedan har Hyundai 3 års garanti Ivision 2 år men är lite billigare.

Rent prestandamässigt och utseendemässigt verkar det finns en hel del
    kopior av apparaterna, jag drar slutsatsen att hyundai har en 12 ms panel
    eftersom de flesta andra har det! Sedan är det en fråga om garantier osv.

Superrune och Joey1313 använder ni båda digital tv?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nettopp inne på expert i kristiansand sentrum og kikket på skjermer, der dukket det opp en Hitachi 26" LCD TV med nøyaktig samme fjernkontroll og nesten helt identisk design. Lurer på hva som er "original"/OEM merket og eventuelt hvilke andre skjermer som har samme panel som HLT-3270/3290? Når det gjelder Ivision TV'en så er jo den kliss lik på Hyundai, spørsmålet er om den er samme som HLT-3270 eller 3290. Jeg vet ikke om det er noen forskjell på disse 2 modellene uansett men Hitachi modellene heter hos Expert 32LD6200 og 26LD6200 det kan sees detaljer inne på www.expert.no der 32" TV'en er oppgitt til 800:1 i kontrast men bare 25ms respons så dette virker som et eldre panel samtidig som der er små detaljforskjeller i frontdeksel og bordstativ. 26" Hitachi kostet forøvrig 8995 inne i butikken.

Jeg har ikke digitaltuner til kabeltv, så hos meg er det bare analoge TV-signaler av varierende kvalitet. Borettslaget hadde et eget anlegg som de solgte til Canal Digital uten at CD har oppgradert det nevneverdig. Men som jeg tror jeg sa tidligere så gjør TV-tuneren(e) en god jobb med selv disse dårlige signalene.

Hyundai HLT-3290 har forøvrig ikke komponent inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressant det där med hitachi, det verkar vara en härva med alla paneler!
    Otroligt att det inter är någon komponentingång det står ju Spec!

x VGA-ingång ( 15 pin HD D-Sub (HD-15) )
    1 x DVI-Digital ( 24 pin digital DVI )
    1 x S-videoingång ( 4 pin mini-DIN )
    1 x ljudingång ( minihörlurskontakt, stereo 3,5 mm )
    1 x videoingång för komponenter ( RCA-hörlursingång x 3 )
    1 x SCART (RGB) ( 21 pin SCART )
    1 x SCART ( 21 pin SCART )

Eller är jag helt ute och cyklar?
    :?

Det var positivt att du tyckte att analogt var Ok! Digitalt lär ju inte bli sämre!
    och du har inga problem med eftersläpningar?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hlt-3270

Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg var nettopp inne på expert i kristiansand sentrum og kikket på skjermer, der dukket det opp en Hitachi 26" LCD TV med nøyaktig samme fjernkontroll og nesten helt identisk design. Lurer på hva som er "original"/OEM merket og eventuelt hvilke andre skjermer som har samme panel som HLT-3270/3290? Når det gjelder Ivision TV'en så er jo den kliss lik på Hyundai, spørsmålet er om den er samme som HLT-3270 eller 3290. Jeg vet ikke om det er noen forskjell på disse 2 modellene uansett men Hitachi modellene heter hos Expert 32LD6200 og 26LD6200 det kan sees detaljer inne på www.expert.no der 32" TV'en er oppgitt til 800:1 i kontrast men bare 25ms respons så dette virker som et eldre panel samtidig som der er små detaljforskjeller i frontdeksel og bordstativ. 26" Hitachi kostet forøvrig 8995 inne i butikken.

Jeg har ikke digitaltuner til kabeltv, så hos meg er det bare analoge TV-signaler av varierende kvalitet. Borettslaget hadde et eget anlegg som de solgte til Canal Digital uten at CD har oppgradert det nevneverdig. Men som jeg tror jeg sa tidligere så gjør TV-tuneren(e) en god jobb med selv disse dårlige signalene.

Hyundai HLT-3290 har forøvrig ikke komponent inngang.
    Jeg har analog kabel tv. Kvaliteten er varierende, men de norske + svenske kanalene har bra kvalitet synes jeg. HLT-3270 har komponent inngang. + alle de andre. Har ikke funnet noe noe etteslep i bildet på HLT-3270.

Har funnet frem til testen på dinside.no av lcd tvèn fra woo young hvor bildet viser at fjernkontrollen er den samme:
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=212996&bid=15
    Tv menyene er også temmelig lik:
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=212996&bid=17

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressant det där med hitachi, det verkar vara en härva med alla paneler!
    Otroligt att det inter är någon komponentingång det står ju Spec!

x VGA-ingång ( 15 pin HD D-Sub (HD-15) )
    1 x DVI-Digital ( 24 pin digital DVI )
    1 x S-videoingång ( 4 pin mini-DIN )
    1 x ljudingång ( minihörlurskontakt, stereo 3,5 mm )
    1 x videoingång för komponenter ( RCA-hörlursingång x 3 )
    1 x SCART (RGB) ( 21 pin SCART )
    1 x SCART ( 21 pin SCART )

Eller är jag helt ute och cyklar?
    :?

Det var positivt att du tyckte att analogt var Ok! Digitalt lär ju inte bli sämre!
    och du har inga problem med eftersläpningar?
    Listen din mangler videoinngangen som er på siden av skjermen (Forbanna teit plassering.) sammen med S-Video. Det er en Composite inngang pluss innganger for lyd, det blir 3 RCA plugger. Her kan man selvsagt anslutte komponenter som PS2, X-BOX, eller videokameraer f.eks. Regner med det er der missforståelsen ligger.

HLT-3290 har forøvrig støtte for RGB på begge SCART inngangene.

Jeg har ikke lagt merke til noe etterslep enda nei. Jeg er nesten sikker nå på at iVision TV'en og HLT-3290 er identiske, iVision oppgir jo responstiden til 12ms. Litt billigere enn HLT-3290 er den jo også, er det den som leder nå?

http://www.ivision.se/LCD/32LS01.html

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superrune
    Jeg har analog kabel tv. Kvaliteten er varierende, men de norske + svenske kanalene har bra kvalitet synes jeg. HLT-3270 har komponent inngang. + alle de andre. Har ikke funnet noe noe etteslep i bildet på HLT-3270.

Har funnet frem til testen på dinside.no av lcd tvèn fra woo young hvor bildet viser at fjernkontrollen er den samme:
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=212996&bid=15
    Tv menyene er også temmelig lik:
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=212996&bid=17
    OK, da har vi avdekket litt av forskjellene på HLT-3270 og 3290. På HLT-3290 er det ikke den fjernkontrollen som følger med men den som kan sees på "Flere bilder" knappen inne på experts hjemmesider for 32" Hitachi. http://www.expert.no/produkter.asp?s...je=0&kamp_id=0

Menyene er heller ikke de samme som bildene i testen viser men har visst fått en liten "ansiktsløftning". HLT-3290 ga heller ikke automatisk navn til kanalene men måtte legges inn manuelt med maks 5 bokstaver. Ut fra bildene synes jeg ikke WooYoung TV'en likner så mye på HLT-3290 da er iVision TV'en du linket til tidligere mye likere, de er faktisk identiske utenom "navnelappen".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tack för all information Superrune och Joey1313!

Har någon av er testat att köra dvdfilmer via DVI porten? och hur bra blir
    det när man använder scart + dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joey1313 står det någonting i manualen att 3290 klarar
    komponentsignal via VGA? tydligen ska Ivision klara detta!
    kanske samma funktion på Hyundai?

Anledningen att jag tjatar om detta är jag skulle vilja använda
    mina komponentutgångar från min dvd. :wink:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joey1313 står det någonting i manualen att 3290 klarar
    komponentsignal via VGA? tydligen ska Ivision klara detta!
    kanske samma funktion på Hyundai?

Anledningen att jag tjatar om detta är jag skulle vilja använda
    mina komponentutgångar från min dvd. :wink:
    Jeg har nå lest manualen litt NØYERE, da fant jeg litt NY informasjon. Føler meg litt teit, men hvem er det egentlig som leser manualer? Ikke sant?

Uansett; manualen oppgir skjermens kontrast til å være 1000:1, responstiden er oppgitt til 8ms. Men det var de gode nyhetene, de dårlige nyhetene; Skjermen er IKKE HD-Ready. Den mangler støtte for HDCP på DVI inngangen. Manualen nevner ingenting om komponent via VGA, beklager.

Så er spørsmålet om man kan stole på manualen? Og hvor viktig er HDCP dersom man benytter HTPC?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låter helt otroligt Joey1313!!

Hur kan återförsäljaren gå ut med så extremt felaktiga uppgifter!!! :???:

Då är det ju nästan ingenting som stämmer i spec..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låter helt otroligt Joey1313!!

Hur kan återförsäljaren gå ut med så extremt felaktiga uppgifter!!! :???:

Då är det ju nästan ingenting som stämmer i spec..
    Jeg har tidligere konfrontert Komplett med feil i beskrivelsene, litt av unnskyldningen deres går på at de har et annet selskap til å legge inn informasjonen for seg. Komplett selger jo rundt 30-40.000 forskjellige produkter. Jeg har gjennom brukererfaring nå gjort dem oppmerksom på at TV'en ikke er HD-Ready, vi får se om de trykker den, eventuelt hvor lang tid det tar før de forandrer produktinformasjonen. Jeg tipper ca. 2 uker hvis i det hele tatt.

Så da blir det ikke HLT-3290 på deg Vassago? Jeg vurderer selv nå å forsøke å returnere min. Det kommer litt ann på dette med HDCP og hvor viktig det er, skjermen gir fra seg flotte bilder, så det er ikke det det står på. Men du er jo nesten avhengig av Component inngang uansett?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •