Hyundai 32" HD-Ready LCD-TV til ca. 9000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om jag har förstått det hela rätt Joey1313 så klarar den alltså
    HDCP på DVI ingången, men har inte HD - READY märket. Ett krav för
    HD- Ready är HDCP, component ingångar + 720p och 1080i.

Men den kör helt klart 720p via din dator. Huvudsaken för mig är att
    den har HDCP för då kan man ta emot hdtv framöver via dvi ingången.
    funderar ändå på att skaffa ny dvdspelare med dvi-hdmi utgång

Det lät ju otroligt positivt att den har 8ms panel och kontrast 1000:-

Är fortfarande intresserad av denna apparat Hyundai låter mer
    förtroendeingivande än Ivision.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Tror du missforstod meg litt. HLT-3290 har IKKE HDCP på DVI inngangen, den har heller IKKE component inngang. Altså kan den ikke smykke seg med HD-Ready logoen. Komplett.no oppgir denne TV'en som HD-Ready selv om den altså ikke er det. Jeg er stygt redd du må se deg om etter en annen TV dersom HDCP er viktig for deg. All denne feilinformasjonen gjør at jeg også hadde vært meget kritisk til "klonene". Jeg vil tippe 32" ViewPia'en blir vanskelig å omgå sett i dette nye lyset. Jeg vurderer den sterkt selv nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Joey!

Tack för all din information, får nog se mig om efter någon annan
    kanske viewpia som du nämnde!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg har ikke fått testet noe ordentlig, finner ingen filer på nettet, trodde det skulle ligge noe HD materiale inne hos microsoft, men jeg finner ikke annet enn XBOX360 filene, og de sier jo ikke så mye.
    Hvis du leter litt rundt og er fleksibel i forhold til lovverk så finner du de fleste pågående amerikanske tvseriene i 720p format... Liten ufordel at de tar litt stor plass, men det kan en vel ofre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...

Eg har kjøpt den tv'n...
    Har fått den og sett den opp og testa den også.
    Funker jo meget bra.

Men det er nok desverre rett det at den ikkje har component inngang, sjølv om komplett.no skreiv at den hadde det.

Kva skal vi gjere da? Og kvifor vil den ikkje fungere fra dvd spelere som har dvi ut? (eg antar at den ikkje funker, men eg veit ikkje)

Vi har ein Canal Digital tuner kjøpt i år 2001 og kobler til tv'n med scart. Bildet er meget bra på den synes eg. Fornøyd så langt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er ikke bruken i dag, men om 1-2 år f.eks. Du kjøper deg en HD avspiller og leier/kjøper en HD film, setter deg ned foran TV og gleder deg til å se en film med masse ekstra detaljer. Og så får du dårligere bilde enn med en vanlig DVD fordi det ikke er HDCP støtte på DVI inngangen. Som sagt, TV'en gir bra bilde den, og vil nok funke fint med DVD spiller med DVI utgang, men den er ikke HD-Ready.

Jeg søkte om retur til komplett på grunn av at den ikke er HD-Ready slik det står i annonser og på hjemmesiden demmes og fikk det godkjent selv om jeg hadde hatt TV'en i 1mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skal jeg kjøpe denne?

hei,
    Er en relativt fattig student som har spart opp 10000kr til tv.
    ville dere anbefale meg å gå for dette aparatet eller har dere bedre tips?

har en pc som jeg har tenkt å koble til tven hvis det er mulig, men har ikke peiling på hva jeg skal se etter når det gjelder tver. :-?

jeg leser at dere sier at denne tven ikke er skikkelig hd-ready, hva betyr det?
    skal jeg heller gå for den til 9995 på elprice? er den skikkelig hd-ready, og trenger jeg at den er hd ready?

ble ganske rotete dette, men håper dere forstår:wink:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snoopg
    hei,
    Er en relativt fattig student som har spart opp 10000kr til tv.
    ville dere anbefale meg å gå for dette aparatet eller har dere bedre tips?

har en pc som jeg har tenkt å koble til tven hvis det er mulig, men har ikke peiling på hva jeg skal se etter når det gjelder tver. :-?

jeg leser at dere sier at denne tven ikke er skikkelig hd-ready, hva betyr det?
    skal jeg heller gå for den til 9995 på elprice? er den skikkelig hd-ready, og trenger jeg at den er hd ready?

ble ganske rotete dette, men håper dere forstår:wink:
    Jeg ser Viewpia leiren deler seg i to når det gjelder om de er fornøyde eller ikke, den koster bare en tusenlapp mer enn 3290 og har de inngangene som er nødvendig for å kalles HD-Ready, den har høyere kontrast, og mye større tekst-tv minne. Dersom du finner en butikk som viser den frem og du liker bildet så må du ikke tenke på 3290'en engang. Jeg leverte min 3290 tilbake med begrunnelsen at den ikke er HD-Ready. Komplett godtok returen, men de har ikke rettet produktbeskrivelsen og selger den fremdeles med produktbeskrivelsen til 3270 som HD-Ready.

For å være litt stygg kan man kanskje kjøpe denne TV'en nå og ha den i 2 år og så kreve retur fordi du "oppdaget" at den ikke hadde HDCP og component når du skulle kople til din nye PS3. Blir som å putte penga i banken med en TV på gratis hjemlån.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •