Forskjell på Samsung LE32R41 og LE32R51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på Samsung LE32R41 og LE32R51

Heisann.
    Lurte på om noen har erfaring med noen av disse skjermene og vet hva som evt er forskjell på de. Kan ikke se forskjell på specen på samsung.no ....
    Ser de selger R41 til 15.995 på netshop.no. Og i nyeste bladet hjemmepc er R51 testet og kom ut som "Best i test" med en veil pris på 16500 .
    Rekalmen på tv sier jo også at skjermen er bra :-P

Lurer på om dette er noe å slå til på og om den selges flere plasser? Kanskje billigere???

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mja

Det er nok en forskjell på kvalitet mellom 41, 51 og nå også 61- serien, sistnevnte finnes kun i 40".

På 32" størrelse, ville jeg gått for 51, av de to.

Bedre pris enn netshop?

Hva med:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=30847&country=EUR

I norske kroner, ned mot 9500,- pluss norsk moms.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom expert og spurte om det samme... fikk til svar at det kun var designet som var forskjellen. de kunne velge hvilken modell de ville ta inn og expert satset på 41. fikk også en prosjyre på den og det er identiske spesifikasjoner...

har iallefall bestillt en 51 så satser på at jeg blir tilfredstillt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    var innom expert og spurte om det samme... fikk til svar at det kun var designet som var forskjellen. de kunne velge hvilken modell de ville ta inn og expert satset på 41. fikk også en prosjyre på den og det er identiske spesifikasjoner...

har iallefall bestillt en 51 så satser på at jeg blir tilfredstillt.
    Når får du vidunderet?
    Gir du en tilbakemlding på resultatet?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Det er nok en forskjell på kvalitet mellom 41, 51 og nå også 61- serien, sistnevnte finnes kun i 40".
    På 32" størrelse, ville jeg gått for 51, av de to.
    Bedre pris enn netshop?
    Hva med:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=30847&country=EUR
    I norske kroner, ned mot 9500,- pluss norsk moms.
    Det stemmer at modellene er 100% identiske. Eneste forskjellen er at på r41 går den svarte ramma helt beint rundt panelet, mens på r51 går det svarte ned i en V under panelet.. Hadde jeg visst dvd&hjemmekino og hjemmepc skulle teste disse skulle jeg bedt dem skrive i artikkelen at apparatet finnes i to design..

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Mener også jeg har sett at 61-serien også kommer i 32".

Er det noen som har knekket Samsung produktkoden? 40" finnes f.eks. i følgende versjoner:
    - LE40M51B
    - LE40R51B
    - LE40M61B

Er det kun design som skiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eberland
    Når får du vidunderet?
    Gir du en tilbakemlding på resultatet?
    får den i slutten av uken.. skal komme med mine intrykk så fort den er på plass!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nope

"Er det noen som har knekket Samsung produktkoden? 40" finnes f.eks. i følgende versjoner:
    - LE40M51B
    - LE40R51B
    - LE40M61B"

Det er forskjell på disse. 61-modellen er en del bedre, den kommer i 32" også.

Min påstand er allerede foreldet. Og min feil, 41 og 51 er visstnok ulike når det gjelder design alene.

32"M61BX tror jeg blir et meget interessant alternativ. Om den så må kjøpes fra utlandet, som det ble antydet til meg nylig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, folkens. Er det noen av dere som har ett av disse tv'ene?

Jeg har LE32R51, og bildet er ypperlig. Med komponent tilkobling på dvd fungerer skjermen veldig bra, har ikke fått testet hdmi inngangen ennå. Det eneste negative jeg har funnet til nå er at skjermen avtgir en "brumme" lyd i visse situasjoner. Etter mye justeringer har jeg funnet ut at lyden kommer ved kontrast mellom 70 og 95. Jeg setter kontrast til 96, og skrur av dynamisk kontrast, så unngår jeg lyden.

Noen andre som har erfaring med dette? Eller noen tips? Vil dette endre seg over tid?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Mener også jeg har sett at 61-serien også kommer i 32".

Er det noen som har knekket Samsung produktkoden? 40" finnes f.eks. i følgende versjoner:
    - LE40M51B
    - LE40R51B
    - LE40M61B

Er det kun design som skiller?
    M51 og R51 er samme... forskjellig design. (3000:1/500cdm2/8-10 ms/3,2Milliard farger/hdmi/vga/MCC/DNIE siste gen etc) M61 har enda mer avansert bildebehandling og samsungs "top of the line" panel.. (m51 har skjulte høyttalere) m61 har 178 graders synsvinkel (ny tech) mot r & m51's 170. m61 har også 5000:1 dynamisk kontrast og 6,4 Milliarder farger.

M61 og 51 er designmessig forskjellige på samme måte som PS42S5H og P5H, samme design, men den billigste av dem har sølv høyttalerlist og den dyreste svart.

R51 & M51 blir nå mid/high end, og M61 blir en ren high-end skjerm. Det kommer en low-end serie i løpet av høsten (veldig bra specs på den også) men det ser ut som at den vil stoppe på 32" (tregere panel, enklere bildebehandling) f.eks.
    http://av.samsung.de/article.asp?art...EED&show=specs

EDIT: Det ser ut som at M51 serien har et bedre panel, og vil legge seg prismessig mellom R og M serien.. 170 kontra 178 graders synsvinkel.. men kan ellers ikke se noen andre forskjeller teknisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eberland
    Heisann.
    Lurte på om noen har erfaring med noen av disse skjermene og vet hva som evt er forskjell på de. Kan ikke se forskjell på specen på samsung.no ....
    Ser de selger R41 til 15.995 på netshop.no. Og i nyeste bladet hjemmepc er R51 testet og kom ut som "Best i test" med en veil pris på 16500 .
    Rekalmen på tv sier jo også at skjermen er bra :-P

Lurer på om dette er noe å slå til på og om den selges flere plasser? Kanskje billigere???
    Den(R51) selges nå på shg.no for 12.500kr! Vurderer den skjermen jeg og!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •