Panasonic PA50/PA30 - ny teknologi dårligere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PA50/PA30 - ny teknologi dårligere?

Var en kar som påstod at PA50 hadde "dårligere elektronikk" som medførte "For mye gradering og etterslep ved raske sports sendinger, særlig synlig ved fotball."

Stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rookieav
    Var en kar som påstod at PA50 hadde "dårligere elektronikk" som medførte "For mye gradering og etterslep ved raske sports sendinger, særlig synlig ved fotball."

Stemmer det?
    Har vondt for å tro at PA50 er dårligere enn andre plasmaer.
    Min erfaring er snarere tvertimot. Tror det er en av de bedre skjermene til å vise tv signaler ikke minst fra analoge kabelnett (som upc ol.)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at jeg kanskje formulerte meg noe dårlig. Fyren påstod at forrige modell (PA30) var bedre enn de nye (PA50). Ikke at PA50 var generelt dårligere enn andre plasma TV'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes selv ikke at PA50 er dåligere enn PA30 på fotball sendinger av det jeg har sett på den. Nye produkter er som regel i 9.8/10 tilfeller bedre enn det utgående produktet er min erfaring.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett begge og synes personlig PA50 sliter litt med raske sportssendinger. Nyere tekonlogi skal vel ha bedere elektronikk, men i dette tilfelle tror jeg PA30 er enn noe bedere TV. Hvis man ser på pa50 er den bygget med tanke på å møte forbrukere som ikke vil betale mye for en tv. Dette ser man igjen på antall innganger, 1 komopnent og 3 scart. PA30 var panasonic sitt gamle flaggskip, som nå er erstatet av den HD klare PV500. Tror vel ikke PA50 er noe dårlig kjøp, men tenk igjernnom hva du skal bruke TV'en til. Lykke til.

Hilsen lykkelig eier av PV500

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Simen:"Jeg har sett begge og synes personlig PA50 sliter litt med raske sportssendinger". Det var første inntrykket mitt også etter at jeg fikk 42PA50 i hus denne uken. Jeg gjorde ingen justeringer av bilde og satte på landskampen om onsdagen- det ble en skikkelig nedtur masse etterslep osv så å si ubrukelig. I pausen byttet jeg til Cinema modus og da skal jeg si deg det ble noe helt annet, så det er tydelig det må jobbes litt med innstillingen på tv får å få bra bilder. Til opplysning bruker jeg dreambox som signalkilde

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv PA50 og har ingen problemer med etterslep, men kan være enig med at det virker som Panasonic har "spart" på innganger og slikt for å lage en plasma for "folket". Den gamle hadde jo også en mer påkostet finish med glassplaten og slikt. Men uansett er jeg meget fornøyd med bildet og hadde ikke byttet den med noen annen. Selv om instillingene på contrast, farge etc er lik på de ulike modusene (normal, cinema..) så er ikke bildet likt.. Jeg vet ikke hva som ellers skiller.. Noen som vet noe om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skauen
    Simen:"Jeg har sett begge og synes personlig PA50 sliter litt med raske sportssendinger". Det var første inntrykket mitt også etter at jeg fikk 42PA50 i hus denne uken. Jeg gjorde ingen justeringer av bilde og satte på landskampen om onsdagen- det ble en skikkelig nedtur masse etterslep osv så å si ubrukelig. I pausen byttet jeg til Cinema modus og da skal jeg si deg det ble noe helt annet, så det er tydelig det må jobbes litt med innstillingen på tv får å få bra bilder. Til opplysning bruker jeg dreambox som signalkilde

Dersom Panasonicen sliter med etterslep tør jeg ikke tenke på hvor mye mange av de andre skjermene til feks philips og LG sliter med samme problem....

Fabrikkinnstillingene har en tendens til å være litt "overkill" så litt justering må nok påregnes ja.
    Kjøpte forøvrig dVE kalibrerings dvd, og må si at dette hjalp betraktelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan lagrer folket instillingene på fjernsynet?
    Trykker på N knappen så blir alt tilbake til fabrikkinstillinger.
    Fant ingenting i bruksanvisningen.
    Er det noen servicemenyer på Panasonic 42" PA50?
    Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt å se at det ikke bare er jeg som lurer på det. Fjernkontrollen kan jo ikke være laget så latterlig at hver gang min lille datter er borti N tasten, så må jeg gjøre alle instillingene på nytt????

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •