PC bilde passer ikke Philips 9830 skjermen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC bilde passer ikke Philips 9830 skjermen.

Vi sitter å monterer en del komponenter,men har problemer med å få bildet fra PC'en til å passe Philips 37fPF830.Bildet er for stort.Har prøvd alle oppløsninger på ATI kortet.Alt utstyr er helt nytt,men har ikke oppdatert noen drivere/software.Er det noen som kjenner til problemet?Fant noe på nettet om Nivida kort ventet på en oppdatering for lignende problem.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Meridian
    Vi sitter å monterer en del komponenter,men har problemer med å få bildet fra PC'en til å passe Philips 37fPF830.Bildet er for stort.Har prøvd alle oppløsninger på ATI kortet.Alt utstyr er helt nytt,men har ikke oppdatert noen drivere/software.Er det noen som kjenner til problemet?Fant noe på nettet om Nivida kort ventet på en oppdatering for lignende problem.
    Får du kjøre skjermens native-oppløsning ut fra skjermkortet? Last ned nye catalyst-drivere til ditt ATI kort fra www.ati.com. Prøv dessuten å få tak i drivere til skjermen fra philips dersom det eksisterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.Det hjalp,nå fikk jeg frem hvilken tv som blir brukt som display mm.Det eneste problemet vi har nå er at vi ikke får noe bra bilde.Etter å ha holt på i ca 10-15 timer må jeg ha en dags pause.Det er merkelig,den gamle versjonen får vi bra bilde med kabel,DVD og pc,men ikke med den nye.Må ha et pusterom så finner vi vel en enkel feil,men vi har prøvd alle signaltyper,men får det ikke til.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kabel bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI som hovedkabel,men har prøvd RGB og s-video også.Holdt på til kl 05 i natt med å sette opp anlegget,kanskje problemet er at jeg begynner å se dobbelt.Prøver med noe andre komponenter i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jau

selv har eg brukkt vga kabel på mitt 42" dantax plasma tv og det fungeret utmerket, ble fint og klart. testet med svideo og men da ble det uklart.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned Powerstrip fra http://www.entechtaiwan.net/util/ps.shtm det gir deg masse innstillings muligheter utover de levert i standard drivere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan tolke dette?:
    "Den Philips TV´en er totalt ubrukelig. Her er svaret fra Philips når vi spurte om TV`en ikke hadde hukommelse for senest brukte oppløsning fra MediaCenter PC`en.:

37PF9830 är inte tillverkad för att komma ihåg önskad upplösniong vid
    koppling av PC. TV:n har heller inga möjligheter att komma ihåg vilken
    som datorn senast använde. Den visar endast vad som blir skickad till
    den.

TV`en går tilbake til 720x576 hvis du slår av TV og MediaCenter PC´en helt.
    Veldig festlig å måtte sette opp skjermoppløsning på PC´en hver gang.
    Vi leverer ikke fler av denne TV´en til våre kunder!
    "

sakset fra:
    http://www.digi.no/php/debatt.php?iid=262369

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Det er ingen gøy oppgave å vise kona og ungene at en må inn å mekke i menyene hver gang den har blitt avslått.Serlig når de er redd for alt med tv og pc. :-x

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    "Den Philips TV´en er totalt ubrukelig. Her er svaret fra Philips når vi spurte om TV`en ikke hadde hukommelse for senest brukte oppløsning fra MediaCenter PC`en.:

den.

"

sakset fra:

mvh
    Knut
    Men denne TV'en er veldig lett å oppdatere. Så da er det jo bare å håpe på at Philips lager en fix for dette.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh

den.

"

sakset fra:

mvh
    Knut
    Høres nå mere ut som han har problemer med Mediacenter PC'en ikke TV'en. Det er jo slik med dataskjermer at de viser det som blir sendt til dem, de låser seg ikke fast i en oppløsning og tvinger skjermkortet til å sende den. Jeg vet ikke hvordan det er med Mediacenter, men WinXP sender flere forskjellige oppløsninger til skjermen hos meg under oppstart. Når man har OSD på i menyen på TV'en så viser den hvilken oppløsning som blir mottatt i øyeblikket under booting. Høres ut som de har problmer med skjermkort driverene eller noe sånt de som har skrevet innlegget på Digi.

Forøvrig leste jeg nettopp på et annet forum noen som har prøvd å bruke HTPC med 37PF9830 over DVI, gikk som ei klokka det, 1920x1080p.

Seiler opp som en sterk kandidat til å bli min neste TV, tror jeg får fiksa noen prosenter avslag på den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare si at denne tv'en er helt enorm når man kobler den riktig.Problemet jeg hadde var at jeg kom på besøk til en som hadde kjøpt en ferdigpakke ferdig montert med pc,force tuner og komplett lydanlegg.Jeg var på besøk en dag og holdt på til jeg ble gal.Da jeg kom tilbake senere med mine egne kabler, røsket ut alt og satt det opp slik jeg er vant med.Jeg ble da sittende å bare måpe.Har selv Pioneer 436,men må bare bøye meg i støvet.Den svelget alt jeg ga den med stor overbevisning så jeg tror nok jeg bytter ut min.Jeg har liten erfaring med XP mediacenter,men tar det som min neste oppgave.Det jeg ikke forstår hvordan et seriøst firma kan montere et anlegg for 100000 kr,holde på i en uke for så å la en mann tro at han har et bra bilde med Dolby Digital.For hele feilen lå jo i att verken stereoen eller pc'en fikk digital signal i det heletatt.Å kople opp et anlegg i dag med lyd og bilde analogt med composit kabler forstår ikke jeg.Da jeg snakket med de sa de at det var helt normalt og at det ikke var noen annen mulighet med xp mediacenter.Jeg ser problemet med kablingen,men dette må det da være noen som har løst.Jeg har nå koblet det så han får et supert bilde og Dolby Digital fra satelitt og dvd.Problemet er jo at pc'en ikke får utnyttet det den var beregnet for.Han kunne like gjerne kjøpt en dvd opptaker.Han får kjøpe en tuner med ordentlige digitale utganger og med et fjernkontroll som andre komponenter kan lære.Nå sitter han med 5 fjernkontroller,100000 kr fattigere stakkar,og et system som ikke fungerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •