Lg Mz-42pm12x

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Lg Mz-42pm12x

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg Mz-42pm12x

Har en LG MZ-42PM12X. Noen andre som har den samme som har tips til gode innstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker innstillingene funnet på denne siden:

http://www.bigscreen.se/tester/ovriga/LG_RZ42PY10x.htm

Newcomer Alfak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellboy1981
    Har en LG MZ-42PM12X.
    Er du fornøyd med den? Har lurt litt på den selv. Den er jo forholdsvis rimelig. Har hørt den er topp på HD signaler men hvordan klarer den litt dårligere signaler som vanlig(Digital) TV o.l?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre vet jeg ikke noe på det. Har nemlig bare skrøpelig dårlig kabel-tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alfak
    Er du fornøyd med den? Har lurt litt på den selv. Den er jo forholdsvis rimelig. Har hørt den er topp på HD signaler men hvordan klarer den litt dårligere signaler som vanlig(Digital) TV o.l?
    Jeg er meget fornøyd med min! Har utrolig bra bilde fra digital satelitt. Synes mitt tv-bilde er mye bedre enn hva jeg har sett av plasma-tver utstilt hos lefdal og elkjøp i trondheim.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette et veldig godt alternativ til meste av plasmaer på markedet i dag, spesielt dersom man ikke føler noe behov for tuner? Funker det bra med denne skjermen med UPC sin digital-tuner (Motorola-dritten)? Har i tillegg en Arcam DV-88plus som DVD-kilde, samt ønsker å koble til PC nå og da. Noen synspunkter?

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oeyvind
    Er ikke dette et veldig godt alternativ til meste av plasmaer på markedet i dag, spesielt dersom man ikke føler noe behov for tuner? Funker det bra med denne skjermen med UPC sin digital-tuner (Motorola-dritten)? Har i tillegg en Arcam DV-88plus som DVD-kilde, samt ønsker å koble til PC nå og da. Noen synspunkter?

Øyvind
    Absolutt! Var derfor jeg kjøpte den. Får uansett ikke inn noe på vanlig antenne her jeg bor. Jeg har den tilkoblet en Force satelitt tuner som gir et meget meget bra tv-bilde. UPC sin digital-tuner og kabelnett har jeg ingen erfaringer med, men vil anta at det også vil fungere bra.

Å koble til PC fungerer også fett! Jeg har foreløpig min HTPC tilkoblet vga inngangen og min Denon 1910 tilkoblet dvi, men skal ha ALT på dvi så snart receivere med hdmi-switching blir billigere. Eneste man må passe på ved pc-bruk er å deaktivere XD bildebehandlingskretsen (denne gjør tekst mindre lesbart pga skarphetsfilter), samtidig er det en viss innbrenningsfare ved langtidig pc-bruk...

Eneste negative jeg kan si om denne skjermen er at det er noe lipsync problematikk. Men dette fikser du lett med en receiver som støtter audio delay. Er også noe graderinger, men langt i fra så fremtredende som på mange andre 8bits skjermer...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for inspill, kjekt å høre hvordan noe fungerer før man evnt. går til innkjøp. At den i tillegg selges for bare SEK 18569 (=NOK 15555) virker jo også veldig gunstig. Skal vel ikke være prisdiskusjon her, men det er jo interessant i forhold til hva som er teknisk best i samme klassen. Andre som har noen erfaringer? Er det dumt å kjøpe denne når det vel allerede har kommet en ny generasjon? Ikke meningen å kuppe tråden, men er kanskje allment interessant?

Øyvind

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte LG 42pm12x for et par mnd siden, og betalte vel 19k for den. Nå får du den for like under 17k her til lands!
    Er kjempefornøyd med skjermen! Har digital tv, og mater dvd fra en Philips dvp9000.
    Antydninger til litt graderinger enkelte ganger, men er ingenting iforhold til andre billigere skjermer jeg har sett. Eneste problemet som også mbeat er inne på, er lip-sync! Reciver med justering for dette er et "må-ha!"

Når det gjelder dette med å vente på neste generasjons plasma, så bør du sannelig ha god tålmodighet, fordi nye modeller kommer jo hele tiden!

Har absolutt INGEN problemer med å anbefale denne skjermen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •