Burn-in på Panasonic TH-42PV500?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Burn-in på Panasonic TH-42PV500?

Hei

Leste dett på et dansk HIFI forum,er noen her som har opplevet det samme?.
    :?

Ved visning af statiske billeder i selv kortvarige perioder efterlades et permanent spøgelsesagtigt mærke, der er synligt på lyse, ensartede flader. Jeg har ellers haft plasma'et i 2½ måned, og har i den periode ikke har set skyggen af image-retention. Det er først for et par dage siden, at problemet er opstået. Jeg konstaterede problemet i lørdags på en dvd-menu, hvor tv3 logoet var synligt i øverste højre hjørne. Senere på aften efter måske 30 minutters tv-kiggeri var også tv2's logo synligt. Her i morges, havde tv'et stået på morgen tv i ca. 20 minutter. Jeg kan nu se et omrids af uret i nederste højre hjørne og lige skimte hvad klokken var på det tidspunkt (man skal anstrenge sig her, men det er der). Dvs. der skal ekstremt lidt til. Jeg tør snart ikke tænde for tv'et, da jeg jo til sidst ender op med billede, der er overskyllet med logoer, ure og andet godt. Jeg har været meget obs på image-retention og bl.a. kørt med lavt kontrast-lysstyrke niveau i begyndelsen, så det er temmelig ærgeligt, særligt med et fjernsyn til 30.000

mvh

Henrik

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var veldig dårlige nyheter, trodde Panasonics nye bilde krets skulle minimere "burn-in" problemene..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var merkelig! Jeg har hatten SamsungPS42V4S i over ett år. Har ikke antydning av "burn in". Jeg vil tro at den har stått på 8t/dag i snitt.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette hørtes litt rart ut dette. Riktignokk har plasma skjermer en svakhet for permanent innbrenning eller ujevn slitasje (lysterke logoer osv.), men jeg tor ikke at permanent innbrenning helt er riktig det fenomenet man ser med disse merkene som blir beskrevet og ved såpass kort "brennetid".

synes komentaren "og lige skimte hvad klokken var på det tidspunkt" ga en liten indikasjon på problemet, går ut i fra at klokke tallene eller viserene fremdeles var såpass tydelige rett etter at man byttet kanal, men en innbrennig ville vist mer av selve urskive og ikke de bevegelige viserene tydelig eller 88:88 banene til tallene.
    Uten å vite det sikkert, tror jeg det mer derfor er mere termiske og midlertidige "minne" effekter det er snakk om. Brigtness og kontrast justeringer er jo viktige parametere for hvordan belastningen av fosforet i disse skjermene blir, så er disse settingene satt for høyt, kan nok det forsterke synlige middlertidige merker en hel del, samt akselerere den mer permanente innbrennings problematikken også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •