42PV500.Neste versjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42PV500.Neste versjon?

Har bestillt nyeste versjon Pioneer tv,men jo mere jeg ser 42PV500 lurer jeg på om jeg har valgt feil merke og heller skal vente til neste versjon av panny kommer.Noen som vet når den ventes.Kjenner lite til når PV500 kom og må beklage hvis det er diskutert tidligere,men fant ikke noe i farten.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har bestilt PDP436 som jeg tror vil bli bedre enn dagnes PV500 så ville jeg beholdt Pioneeren.
    Neste generansjon PV500 har jeg ikke hørdt noe om men den kommmer mest sannsynlig til neste sommer. Kommer alltid noe bedre men kan ikke vente i evig tid da blir det ingen ting av noe:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig.Det var det svaret jeg håpte på.Lurte nemlig på om de kom ut ca samtidig.Da er det bare å la bestillingen stå og sove godt i natt.Takk for raskt svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter beslutninger av denne typen er det aldri lett å sove godt, og spesielt etter at du har bestilt en skjerm usett. Pioneer var lenge alene om å tilby HD skjermer på det norske markedet. Det er de ikke lenger og derfor er det uvirkelig for meg hvordan det er mulig å oprettholde statusen sin med paneler med så dårlige ytelser. Gult i stedet for hvitt er ingen god erstatning, og det du ser når du ser PV500, det ser du nå. Du trenger ikke vente på neste modell.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Etter beslutninger av denne typen er det aldri lett å sove godt, og spesielt etter at du har bestilt en skjerm usett. Pioneer var lenge alene om å tilby HD skjermer på det norske markedet. Det er de ikke lenger og derfor er det uvirkelig for meg hvordan det er mulig å oprettholde statusen sin med paneler med så dårlige ytelser. Gult i stedet for hvitt er ingen god erstatning, og det du ser når du ser PV500, det ser du nå. Du trenger ikke vente på neste modell.
    "Gult i stedet for hvitt"?
    Har du hatt en Pioneer hjemme selv(som man må sette opp og kalibrere selv selfølgelig)?
    Har selv hatt en Pio 435 det siste året, har solgt den nå, men har da aldri sett at den har vært gul der det skal være hvitt. Sortnivået har ikke vært noe å skryte av, men fargegjengivelsen har vel ikke vært noen stor svakhet hos denne i forhold til andre, og ihvertfall ikke på godt kildemateriale(heller det motsatte). Synes Pio 435 står seg godt i forhold til PV500 jeg til å være ett år gammel, og da særlig på godt kildemateriale.
    På Pio 436/506 skal fargene være enda bedre, kontrastnivået på 506 bedre enn enn Panasonic, og bildebehandlingen skal ha forbedret seg betraktelig. Med bedre kontrast/sortnivå og bildebehandling kan jeg ikke se annet enn at dette må bli en plasma- fullt på høyde- og antagelig bedre enn Panasonic med Pioneers andre kvaliteter.

Greit at PV500 er en fin TV, men at det ikke finnes annet enn denne er jo bare tull. På f.eks AV forums hvor de fleste medlemmene har Panasonic er PV500 langt fra så populær som f.eks. her på forumet. Fler og fler panasonic-tilhengere vegrer seg fra å kjøpe den pga. div. problemer som ser ut å dukke opp. Enkelte forhandlere tar den ikke inn fordi de har hatt - og ser problemer med denne plasmaen (f.eks. autokontrast som "hopper", mangel på div. inntillingsmuligheter fra servicemenyen, støy, horisontal linje i bildet m.m.).
    Sier ikke at alle PV500 lider av dette, men etter hvert som folk har hatt den en en stund har problemene begynt å dukke opp...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hatt en skjerm hjemme en stund som du liker, sa vil du egentlig ikke se noen svakheter med den fordi du ikke har noe a sammenligne med. Pioneer skjermene som er utstilt rundt om kring sammen med andre merker som LG og Panasonic faller lett igjennom pa grunn av manglende kontrast, sort og hvit farge. Hva den kommende modellen har av spesifikasjoner synes jeg er uinteresangt inntil jeg har sett den.

(Mest av alt synes jeg at en del av "gleden" med a vente pa skjermen sin er a ikke sove serlig godt om natten. Dette ut av egen erfaring. Her er mitt bidrag)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side by side

Jeg så nettopp Panasonics PV500 ved siden av Pioneers 435, og må si PV500 matcher den og kanskje går forbi ørlittegrann. Jeg synes også det er mer lys i bildet, uten at det blir blast. Den var skarp og flott.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Har du hatt en skjerm hjemme en stund som du liker, sa vil du egentlig ikke se noen svakheter med den fordi du ikke har noe a sammenligne med. Pioneer skjermene som er utstilt rundt om kring sammen med andre merker som LG og Panasonic faller lett igjennom pa grunn av manglende kontrast, sort og hvit farge. Hva den kommende modellen har av spesifikasjoner synes jeg er uinteresangt inntil jeg har sett den.
    (
    Det er jo akkurat det Panasonic-eierne på dette forumet og fler har gjort. De har hatt skjermen hjemme en stund og vært fornøyd med den.
    Etter en stund har de lagt merke til at etterhvert som bildematerialet skifter i lystyrke så skifter også sort- og kontrastnivå etter. Noen klarer ikke se på dette og angrer bittert på kjøpet sitt, mens andre derigjen er ikke så plaget av det.
    Når det gjelder Pioneers hvitfarge i butikkene er vel kanskje ikke det så rart at den er dårlig, for i fabrikkinnstillingene her er fargetemperaturen satt til varm(etter hva jeg kan huske) og kontrast rundt 50-60%. Med denne innstillingen vil selfølgelig hvit se dårligere ut i forhold til en skjerm som har den på normal/medium eller kald og kontrast satt til 100%...
    Det er også flere parametre du kan stille på Pioneeren for å bedre på dette.
    Ikke bare det, men hvis en skjerm ser 100% hvit ut når du ser på den hjemme hos deg selv så er vel ikke det noe å gå og irritere seg over:-).
    EDIT:
    En ting som er sikkert er at å gå og sammenligne TV'er i butikker er veldig lite givende, da de som regel ikke er kalibrert og satt opp likt, og heller ikke har kvalitet på hverken kabler eller signal. Man får dermed ikke mulighet til å se og sammenligne de under samme forutsetninger.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ta debatten om hva som kom først av høna og egget i samme slengen ?

Jeg har akkurat kjøpt 42PV500 og er strålende fornøyd.

Har ingenting imot Pioneer, alle DVD spillerne jeg har vært borti har vært derfra og stort sett vært strålende fornøyd.

Det vil alltid være smak og behag som avgjør hva folk kjøper, hadde vært ganske nistrist om alle satt med samme anlegg, likte samme filmene og hørte på samme musikken...

ps!

De som levde på 80 tallet husker sikkert Stock, Aitken og Waterman, som en gang hadde 10 prosent ! av låtene på singel lista i UK, da han ene ble spurt om hvordan det hadde vært om de hadde ALLE låtene på singel lista, svarte han at det hadde blitt jævlige kjedelig å høre på radio...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

[QUOTE=Frøy]Har selv hatt en Pio 435 det siste året, har solgt den nå, /QUOTE]

Litt off topic, men hva har du kjøpt nå? Har selv 435. Vurderer å selge for å kjøpe 436.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Litt off topic, men hva har du kjøpt nå? Har selv 435. Vurderer å selge for å kjøpe 436.
    Har ikke kjøpt noen ny enda. Venter litt og ser fram mot høsten. Etter IFA messen til helgen - 02 - 07 sept. - kommer nok tilbakemeldinger/rapporter om f.eks. PDP 436/506 og andre nye plasmaer m.m. Intil da får jeg "klare" meg med min projektor og en 36" crt:-). Må si 506 frister etter specs'en da;-).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •