Erfaring med LG RZ42PX3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med LG RZ42PX3

Har nettopp skaffet meg en LG RZ42PX3 og førsteinntrykket er meget bra. Utseendet er sleek og elegant, og bildet jeg har fått frem via scart og komponent er bra.

Siden jeg ikke er noen erfaren plasmabruker ennå, lurer jeg på om noen kjenner til denne modellen og hvilke vurderinger man gjør seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg Px3

Hei!

Hvordan er denne på analogt kabel tv signal?
    Tenker å anskaffe meg PX4. Noen som har noe kjennskap til denne?

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX4 har intelligent Eye, og motsatt farge med svart og sølv, og ca. en tusenlapp dyrere:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vurdert denne lg tven, så lurer litt på om det er noen kanaler som skiller seg kraftig ut ved analog signal? bedre/dårligere? Bor i blokk med kabeltvsignal inn.

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja altså, når det gjelder tv signalet så er det vel smaken som baken delt. det er godt nok for meg, jeg har kabelutgang her, og når jeg sitter i orntlig sitteavstand fra tv så er det veldig bra synes jeg. du som meg så også panasonicen på elkjøp og bildet på det i forhold til lg var dårligere.. samme gjeldte når de spilte av dvd. men som sagt, smaken er som baken. to tunere er ganske kult ja trodde først jeg måtte ha en parabolkabel eller noe for å kunne ha utbytte av det, men det var bare å sette inn kabelen fra veggutaket å vips, nrk og tv2 halvt om halvt på tvskjermen snopt..

EDIT: Prisbiten får du ta på nytt i tråden jeg linker til under, jeg får ikke flyttet deler av en tråd.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken_Tucky
    .

Alt i alt er jeg bra fornøyd, men skulle ønske at det analoge signalet var en tanke bedre.
    Det er jo noen innstillinger for å endre bildet, men en av dem, den 'NR' greia, står dårlig forklart i instruksjonsboken. Gi meg gjerne noen tips og råd til brukerinnstillinger hvis du har.

Ken
    vel må selv si at nr har jeg ikke satt meg så særlig inn i... opplevde selv at signalet først var dårlig, men det ble bedre etter litt tid. d å sammenligne det med en 32 ws er kanskje ikke det beste siden plasma generelt er dårligere på tv signal.. og husk, tv er større, er kabelsignalet dårlig hos deg så vises det bedre men det var innstillingene ikke sikkert du syns noe om dem men her er de jeg har foreløpig kommet fram til:

Kontrast : 77
    Lysstyrke: 54
    Farge: 45
    Skarphet: 45

Hudtone: 1
    Grønntone: 2
    Blåtone: 1

csm: normal og 0 på alt. (har ikke satt meg noe inn der=)

thats it. kommer du fram til noe bedre så må du si ifra hvor langt unna sitter du? sitter du veldig nært? såfall skjønner jeg om du syns det er litt dårlig.. men jeg er fornøyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tatt noen bilder av denne? Med f.eks analogt signal?
    Vurderen denne selv, har analoge signaler fra UPC.
    Er det mye å hente kvalitetsmessig med digital tv fra UPC?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stone cold
    vel må selv si at nr har jeg ikke satt meg så særlig inn i... opplevde selv at signalet først var dårlig, men det ble bedre etter litt tid. d å sammenligne det med en 32 ws er kanskje ikke det beste siden plasma generelt er dårligere på tv signal.. og husk, tv er større, er kabelsignalet dårlig hos deg så vises det bedre men det var innstillingene ikke sikkert du syns noe om dem men her er de jeg har foreløpig kommet fram til:

Kontrast : 77
    Lysstyrke: 54
    Farge: 45
    Skarphet: 45

Hudtone: 1
    Grønntone: 2
    Blåtone: 1

csm: normal og 0 på alt. (har ikke satt meg noe inn der=)

thats it. kommer du fram til noe bedre så må du si ifra hvor langt unna sitter du? sitter du veldig nært? såfall skjønner jeg om du syns det er litt dårlig.. men jeg er fornøyd..
    Sitter ganske nært, ca. 2,5 meter i fra, så det er nok litt av årsaken til at jeg blir mer oppmerksom på støy o.l.
    Skulle gjerne visst hva 'NR' innstillingene gjør - 3D NR og MPEG NR. Fant ingen info om dette på LG sine nordiske sider heller. Klarer ikke å se noe spesiell forskjell på skjermen når jeg stiller på disse.
    Irriterende at de ikke kan informere bedre i instruksjonsbøkene.

Kabel-signalet her i huset er ganske bra. Har egen spenningsforsterker fordi vi har 4 uttak i huset, og som sagt var det kjempebilde på widescreen tv'en og 4:3 tv'en som kjerringa har oppe i stua (har egen tv-stue der jeg har plasma'en).
    Men for all del, bildekvaliteten er ikke dårlig, men jeg synes det så veldig klart ut på Elkjøp og ble derfor litt skuffet over at det ikke ble fullt så bra hjemme.

Forresten, vet du eller noen andre hvordan man får kjørt audio ut fra tv'en og inn på hjemmekino-forsterkeren? Funka fint med den forrige tv'en, men fra LG'en får jeg ingen lyd ut av audio out - utgangene på baksiden. Står at det er 'variabel' audio ut, men ingen forklaring i boka om hva 'variabel' står for.
    Ellers er det jo nok av audio INN (2 bak og en på siden)...

Ken

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Denne tråden er et typisk ekspempel på hvorfor pris og teknisk diskusjon må separeres. Her ble det bare rot etterhvert, og to helt uavhengige diskusjoner foregitt parallelt, til irritasjon både for de som ønsker teknisk info/diskusjon og de som er opptatt av pris/forhandler. Pris/forhandlerdelen er flyttet HIT, så da anmoder jeg om at dere fortsetter diskusjonen i sin passende tråd. På forhånd takk!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en scart som jeg setter inn i den øverste scart inngangen, som igjen går videre til annlegge, på audio inn.. helt enkelt. sånn bruker jeg det.. har funne ut at det er bare øverste scart som virker på lyden. nederste scart er derimot inngangen når det gjelder dvd. sinnsyk forskjell på de tre inngangene. hvor får du tak i spenningsforsterker? dyr? virker den?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Denne tråden er et typisk ekspempel på hvorfor pris og teknisk diskusjon må separeres. Her ble det bare rot etterhvert, og to helt uavhengige diskusjoner foregitt parallelt, til irritasjon både for de som ønsker teknisk info/diskusjon og de som er opptatt av pris/forhandler. Pris/forhandlerdelen er flyttet HIT, så da anmoder jeg om at dere fortsetter diskusjonen i sin passende tråd. På forhånd takk!
    Tja, jeg personlig synes det er helt greit at all diskusjon om en spesiell plasma modell foregår i samme tråd. Synes ikke det var noe spesielt rot, og ikke følte jeg irritasjon heller :?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en scart som jeg setter inn i den øverste scart inngangen, som igjen går videre til annlegge, på audio inn.. helt enkelt. sånn bruker jeg det.. har funne ut at det er bare øverste scart som virker på lyden. nederste scart er derimot inngangen når det gjelder dvd. sinnsyk forskjell på de tre inngangene. hvor får du tak i spenningsforsterker? dyr? virker den?
    Skal prøve som du foreslår med scart til audio inn. Spenningsforsterkeren ble installert av montøren som koblet kabel-tv til huset. Han sa det var nødvendig siden vi hadde så mange uttak i huset. Tror vi betalte rundt 1500 kroner for den. Den fungerer bra. Merker med en gang at billedkvaliteten blir dårligere om man slår den av.

Så forresten på 'NYPD Blue' på TV2 nå i kveld, og da var billedkvaliteten overraskende bra på LG'en. Eneste merkelige var at tv'en insisterte på å kjøre 16:9 format på dette programmet. Hvis jeg skiftet til 'spectacle' eller 'full skjerm' så drev den å switchet fram og tilbake mellom widescreen (med sorte striper oppe og nede) og full skjerm. Meget merkelig og veldig forvirrende!
    Virket nesten som en bug i softwaren til tv'et.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja nei det gjør den hos meg å. fryktelig irriterende faktisk. ikke godt å si hvorfor. og så har jeg lagt merke til at bildet flytter litt fram og tilbake på skjermen. men da må jeg se godt etter. men tror det har med kabeltv signalene.. ok, så signalforsterkeren må altså innstaleres av en montør? hmm.. kanskje jeg skulle skaffe meg noe digital tuner eller noe til den kabeln.. vet ikke helt hvordan det der fungerer. må vel høre på elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja nei det gjør den hos meg å. fryktelig irriterende faktisk. ikke godt å si hvorfor. og så har jeg lagt merke til at bildet flytter litt fram og tilbake på skjermen. men da må jeg se godt etter. men tror det har med kabeltv signalene.. ok, så signalforsterkeren må altså innstaleres av en montør? hmm.. kanskje jeg skulle skaffe meg noe digital tuner eller noe til den kabeln.. vet ikke helt hvordan det der fungerer. må vel høre på elkjøp
    Ja, det er irriterende. Den gjør det jo ikke hele tiden, virker som det er bare på enkelte program/bildeformat at den flipper ut. Jeg har også lagt merke til at bildet flytter seg litt frem og tilbake. Den ene skjermrenseren som heter Orbiter har vel sånn funksjon, men jeg har den avslått så det kan ikke være den som gjør det. Får klage til Elkjøp.

Når det gjelder signalforsterkeren så tror jeg ikke den MÅ installeres av en montør, men han gjorde det hos oss siden han holdt på med å installere kontaktene for kabel-tv.
    Det er bare en liten sak med en inngang og en utgang + strømkontakt (så vidt jeg husker), så det er nok rimelig enkelt å montere den.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det at bildet flytter seg fram å tilbake, er det på alle kanalene dine? det er bare på enkelte hos meg. så hvis det hadde vært feil med tv så hadde vel meny skjermene også flyttet seg fram og tilbake..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med hvitbalansen? Hos meg er denne alt for sterk. Noen som vet hvordan denne kan justeres ned? Merker det spesielt når på reklamefilmer som det er mye hvitt i. Har justert kontrast og brightnes, men det påvirker ingenting.

Ellers er jeg litt forundret over at kvaliteten mellom scart og komponent (med progressiv) ikke er store forskjellen. Har riktignok bare noen komponent kabler fra Clas Ohlson, men likevel trodde jeg det skulle være en merkbar forskjell.

Totalt sett er jeg veldig fornøyd med denne skjermen. Bruker digitalt over UPC.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det at bildet flytter seg fram å tilbake, er det på alle kanalene dine? det er bare på enkelte hos meg. så hvis det hadde vært feil med tv så hadde vel meny skjermene også flyttet seg fram og tilbake..
    Nei, det er bare på noen av kanalene. Sjekket både i ettermiddag og nå i kveld, og bildet flytter seg (ser ut som det hakker mot venstre) på TV2, NRK2, Svensk TV1, TV2, TV4 m. flere. Men NRK, TV3 og TVNorge har jeg ikke merket problem på.
    Vurderer sterkt å levere tv'en tilbake til Elkjøp og skaffe meg Panasonic i stedet. Bare synd de ikke får den på lager før i neste måned :-(

Mulig vi har fått modeller fra en produksjon med en eller annen feil? Har jo ikke sett noen tidligere som har slitt med disse problemene, hverken hakkingen eller at den switcher mellom 16:9 og spectacle / fullskjerm på enkelte program.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funkypapa
    Hva med hvitbalansen? Hos meg er denne alt for sterk. Noen som vet hvordan denne kan justeres ned? Merker det spesielt når på reklamefilmer som det er mye hvitt i. Har justert kontrast og brightnes, men det påvirker ingenting.

Ellers er jeg litt forundret over at kvaliteten mellom scart og komponent (med progressiv) ikke er store forskjellen. Har riktignok bare noen komponent kabler fra Clas Ohlson, men likevel trodde jeg det skulle være en merkbar forskjell.

Totalt sett er jeg veldig fornøyd med denne skjermen. Bruker digitalt over UPC.
    Har ikke merket noe spesielt med hvitbalansen. Har du noe problem med svar rykking i bildet på enkelte kanaler? Ses veldig godt på logoer og tekst - akkurat som bildet gradvis drar mot venstre i små rykk. Ser det godt på f.eks. NRK2, TV2 og svensk tv.

Jeg så faktisk ingen forskjell mellom component og scart RGB, selv om mange sier at det skal være bedre med component.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har heldigvis ikke merket noe til rykk som du nevner. Sliter bare med den nevnte hvitbalansen, som av og til er svært fremtredende. Men ikke mer enn at jeg klarer å leve med det. Ønsker vel bare som de fleste her inne å fin-tune skjermen til det optimale :O)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken_Tucky
    Har ikke merket noe spesielt med hvitbalansen. Har du noe problem med svar rykking i bildet på enkelte kanaler? Ses veldig godt på logoer og tekst - akkurat som bildet gradvis drar mot venstre i små rykk. Ser det godt på f.eks. NRK2, TV2 og svensk tv.

Jeg så faktisk ingen forskjell mellom component og scart RGB, selv om mange sier at det skal være bedre med component.
    Hvilket kabel-tv nett er du tilkoplet?
    Har sett dette fenomenet på en px4 tilkoplet Canal Digitals kabel-tv nett.
    Ved bruk av digital tuner på samme nett er problemet med rykkinga borte.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •