Kjøp av 32" LCD-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av 32" LCD-TV

Har gått lenge nå og siklet på en LCD/Plasma TV. Vært innom de fleste butikker for å kikke på tver og bladd igjennom mange blad. Leser mye forskjellig overalt, men siden jeg skal flytte på hybel velger jeg å gå for en 32" LCD TV.

DVI inngang er et viktig argument og jeg har sett meg ut noen virkelig flotte skjermer. Det eneste som holder meg igjen for å kjøpe en av de, er at jeg gjerne vil vite hva noen av dere eksperter mener om de

Første skjerm ut er:

Panasonic TX-32LX50 - Skarpt bilde, etterslep?

http://www.hjemmekino.no/database/tv...?katalognr=147

Nummer to:

LG RZ-32LX2 - Flott design, noe kornete?

http://www.hjemmekino.no/database/tv...?katalognr=144

Tredjemann ut:

Samsung LE32R41B - Utrolig pent bilde, noe etterslep?

http://www.hjemmekino.no/database/tv...?katalognr=115

Og sistemann:

Thomson 32LB220B4 - Pent bilde, men litt dårlige farger?

http://www.hjemmekino.no/database/tv...x?katalognr=88

Kom med kommentarer, evt. erfaringer eller tester av skjermene, alt taes imot med åpne armer

TVen skal kjøpes til neste helg, gleder meg stort

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veit ikke helt jeg,men lg har bra bilde.

hilsen edrufanten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tidlig å håpe på svar, men ser ikke ut som Panasonicen har DVI inngang. Det er jo et veldig stort minus, noen som har erfaringer med denne skjermen eller 26" av noen av disse skjermene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke tenkt på tx32lx50, den mangler dvi/hdmi inngang og bildet imponerte meg aldri. Når det gjelder 32lb220 så har den mange innganger og gir ett mer enn grit bilde, men plata de har i fronten kan gi uønskede reflekser. rz32lx2 er en kjempe tv med gode tilkoblingsmuligheter og gir ett veldig godt bilde til å være lcd. Samsungen har jeg desverre ikke sett og kan ikke si noe om den.

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Thomson 32LB220B4 - ikke dårlige farger...

Returnerte en Viewpia 32" LCD hvor bildet var fryktelig dårlig, og har etter nøye overveielser nettopp kjøpt Thomson LCD TV'en på Elkjøp.
    Har "lusket" rundt i lokalene og sjekket mange LCD'er men falt til slutt for Thomson. I den prisklassen (16"-18") var det egentlig bare Philips som var en konkurrent. Thomson ble valget mitt også pga. bedre tilkoblingsmuligheter.

Er veldig fornøyd med denne, både når det gjelder bildepresentasjon fra dårlige signaler og generelt, også fargegjengivelse som jeg faktisk synes er meget bra.

Det er lett å se seg blind på spesifikasjoner slik jeg gjorde. Det som teller til slutt er hvordan du synes bildet på TV'en ser ut med de signalene video-enhetene har mulighet å gi til TV'en. Lyd er etter min mening, egentlig uinteressant for TV, da lyd blir kjørt gjennom suroound anlegg allikevel.

Bruk Elkjøp's/evnt. andre butikkers (30 dagers) returrett som en "hjemme-demo" og prøv TV'en. Det er det eneste som funker. Signalene hos leverandørene vil alltid være optimalisert, naturlig nok, kanskje de ikke vil være det hjemme hos deg...

Oppdatering:
    Thomson'en er herved returnert. Fremdeles bra bilde, men en stygg bakgrunnnstøy fra poweret/panelet som midlt sagt var irriterende i stille partier i filmer osv. Byttet til en Toshiba 32WL58p som ikke var tilgjengelig da jeg kjøpte Thomson'en. Er faktisk mer imponert over bildet på Toshiba'en; mer naturlig og viser hudtoner på en mer riktig måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synst LG`en er eit kanon tv med tanke på pris, absolutt eit bedre kjøp enn TX32LX50. Men visst du er villig til å spytte i nokon 1000 lapper til så har du jo TX32LX500, som nok er noko av det bedre du får i 32" klassen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eter mye om og men funnet ut av jeg skal ha meg 32" LCD i stedet for 37"... Jeg kommer ikke til å få sittet langtnok i fra en 37" på LENGE for å få utnyttet dette. Så en 32" er mer enn nok, men det er jo en jungel der ute av tv'er.

Legger vekt på:

Gode farger
    MInimalt med etterslep
    Sort er sort
    HD-ready (og alt det medfølger)

Skal primært brukes til film og xbox 360 =)

Noen gode råd da? Har sett at Panasonic TX32LX500 har fått bra kritikk, men den koster jo littegranne også da. Så kommer jo philips med noen nye skjemer nå hvert øyeblikk med pixel plus 2 og slike ting...

Hva burde en stakkars mann gå for egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener Viewpia 32" har samme panel som LG tv'en du har der. Jeg har nettopp bestilt meg en Viewpia, hvor du egentlig får utrolig mye for pengene, mange tilkoblings muligheter er det også, penger spart. Så kost heller på deg litt på kablene du kjøper til den

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke panelet avgjørende for hvor godt bilde du får. Det er elektronikken som tilpasser signalet på en god eller dårlig måte, for det panelet som sitter i tvet. Liten vits i å bruke påkostede kabler mellom komponenter, når innholdet i disse består av dårligere kvalitet....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AudoriN
    jeg mener Viewpia 32" har samme panel som LG tv'en du har der. Jeg har nettopp bestilt meg en Viewpia, hvor du egentlig får utrolig mye for pengene, mange tilkoblings muligheter er det også, penger spart. Så kost heller på deg litt på kablene du kjøper til den
    det er jo bare å sjekke om du finner EEFL panelet i viewpia skjermene det. Har på følelsen at de hadde reklamert godt for det i såfall. Lystyrken stemmer ikke overens med hva som står på LG sine sider for LX2.

viewpia er etter min mening også ett godt eksempel på at spesifikasjoner sier lite om bildekvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake med min oppdatering.

Jeg følte at jeg måtte bare gå for magefølelsen og det ble en 26" Samsung LE26R41B LCD-TV.

Har hatt den nå i snart halvannen uke og jeg er ikke annet enn strålende fornøyd. Pene bilder på vanlig analog tvsignal, god svartfarge, glimrende med widescreen laptop ( :P ), dvi til hdmi.

Hvis jeg skal være pirkete, så kunne dynamikken i bildet vært enda bedre. Men for meg som ikke ser så forskjell på det, funker den helt glimrende. Nesten ikke merkbart, men hvis du går inn for det så får du nok øye på det iblant.

Etter min mening en av de beste LCD skjermene i denne prisklassen og er HD-klar med gode tilkoblingsmuligheter.

P.S. Et par dager etter jeg kjøpte tven fikk jeg HjemmePC i posten. De hadde stortest av LCD tver i bladet og gjett hvilken skjerm som vant testen? Samsung selvfølgelig

Anbefalt kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også siklet på Samsung skjermen, men vet du hva forskjellen er mellom 26R51B og 26R41B ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •