Jeg trenger da vel ingen flat TV - i hjørnet ;)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg trenger da vel ingen flat TV - i hjørnet ;)

Jeg har jo TV'n i et hjørne - det er jo all verdens med plass bak der TV'n skal stå. Men jeg må ha en ny TV av ett eller annet slag - jeg har nemlig en 28" 4:3 i dag ops: Mange her inne sier at plasma og LCD ikke gir like gode bilder som CRT, så hvorfor skal jeg da kjøpe en dyr TV bare fordi den er flat - hvis den har dårligere bilde? Men så er det jo dette med oppløsning da. Skulle så gjerne klart å lese navnet på MP3-filene mine når jeg kobler PC'n på skjermen. Kanskje lest litt mail og surfet litt fra go'stolen også. Snart får jeg optisk fiber fra NTEBB i veggen (samme tjeneste som Lyse Tele) og de skal begynne å sende HDTV allerede før jul.

- Enn om det fantes en CRT med VGA (eller HDMI) inngang som kunne kjøre f.eks 1024x768 fra PC'n - og som støtter HDTV - altså en vanlig TV som den jeg har i dag, men med 16:9 format og mange flere pixler??

Spiller ingen rolle om den er en meter dyp - skal ikke henge den på veggen allikevel :smile: Kanskje det finnes? Noen som vet? PS: jeg leste i denne tråden om disse nye Samsung CRT'ne som skulle støtte HDTV, men finner ingenting om oppløsning og PC-støtte. Takk på forhånd for alle vise svar.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert DLP-TV? Sagem f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Har du vurdert DLP-TV? Sagem f.eks?
    Tja - har jo kikka på de på nett - men er ikke DLP-TVer sånne med scvæære skap under - jeg har jo plass i hjørnet, men ikke gulvplass - TV'n skal stå på et hjørnemøbel. Så hvis DLP har "underskap" blir dette for stort.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, bakprojeksjon er ikke det det en gang var.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda - den så jo fancy ut den. Men er det ingen som vet om en CRT med høy oppløsning da? Eller er jeg helt på bærtur her? Jeg orker bare ikke tanken på hakkete panoreringer, dårlige graderinger og andre flatskjerm-barnesykdommer :-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett PC bilde vil se bedre ut på noe annet enn CRT. Tror bakprojeksjon er tingen for deg gitt

Det vil gi ett bedre bilde enn flat-tv'ene også (kanskje også CRT? Det får noen andre svare på.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •