Philips 37''9830 oppløsnings vs graderinger og sortnivå

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 37''9830 oppløsnings vs graderinger og sortnivå

Fått et tilbud på en 9830 philips lcd tv med utrolige 1920x XXX oppløsning. Noen som har sett denne i levende live? Kan slå til på en slik nå til en meget god pris, og ble lovt at den nå var lagervare.

Trodde ikke den var kommet i salg enda..

Noen som har sett den? et godt kjøp`? Hvordan er bildet i forhold til f.eks pioneer når det gjelder graderinger og sortnivå

Newcomer web76 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke lekke prisen du fikk på denne LCD'en da?
    Og hvor?

Web76

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...blir vel vanskelig å vurdere godt kjøp når du ikke forteller hva den skal koste;-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått den enda. Usikker på om jeg skal bestille den eller pioneer 436 når den kommer. Dritt lei å vente da...

Lurte bare på om noen hadde sett bildet på den.

Lovte å ikke gå ut med pris, men er ikke noe snusk.....

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder graderinger og sortnivå er det to parametre denne philipsen er alt annet en god på. 8 bit panel kontra 11, 12 og 13 bit som mange andre nå kjører med, er vel nærmest en garanti for graderinger på steinaldernivå. Sort er som på LCD'er flest ikke sort, men blått.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vært svært overrasket hvis noen her i landet har sett en 37pf9830 live. Ryktene sier at den skal komme i handelen i midten av september. 32pf9830 ble derimote lansert i dag. Har ikke samme oppløsning som 37", men har ellers mye av det samme spesielt i forhold til kontrast og responstid.

A|ex, vi får se når vi ser skjermen live :-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Ville vært svært overrasket hvis noen her i landet har sett en 37pf9830 live. Ryktene sier at den skal komme i handelen i midten av september. 32pf9830 ble derimote lansert i dag. Har ikke samme oppløsning som 37", men har ellers mye av det samme spesielt i forhold til kontrast og responstid.

A|ex, vi får se når vi ser skjermen live :-)
    Ja jeg gleder meg svært

Spennende å se LED-teknologien på en såpass stor skjerm med den oppløsningen. Har dog sett noen mindre LED-skjermer fra LG, som bruker samme panelene som philips om jeg ikke tar helt feil, og der var det blåskjær som bare det

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke at 37pf9830 er basert på LED-LCD. Er nok en ren LCD skjerm, men av nyeste type med høy kontrast og bedre responstid. I tillegg har den Pixelplus2HD som skal være bra.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Når det gjelder graderinger og sortnivå er det to parametre denne philipsen er alt annet en god på. 8 bit panel kontra 11, 12 og 13 bit som mange andre nå kjører med, er vel nærmest en garanti for graderinger på steinaldernivå. Sort er som på LCD'er flest ikke sort, men blått.
    Jeg trodde graderinger var et plasma-fenomen? Jeg har sett mye rart på LCD skjermer. Men jeg kan faktisk ikke huske å ha sett graderinger. En kan vel heller ikke tilskrive 8 bit paneler skylden for dette. Tenk på alle projene med 8-bit fargedybde som absolutt ikke viser graderinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Såg den i dag

NSE i Oslo fikk 37PF9830 inn i går, så jeg tok en tur opp og såg på den i dag. Jeg er temmelig ny på dette her, så jeg kan nok ikke beskrive hvordan den var kvalitetsmessig. Men jeg syns den såg veldig bra ut, reagerte bare litt på at det var litt dårlig sortnivå. Prisen var ca 34'-35'.

NSE hadde ikke 32" inne, den visste de heller ikke når den kom,

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ligger NSE?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    NSE holder til på Ryen, Oslo. Du bør nok ringe på forhånd hvis du ønsker se skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du trenger å ringe for å sjekke opp TV'n. De hadde satt den opp med andre nye Philipsprodukter i et showroom, så det er nok bare å stikke innom.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en tur til Ryen i nærmeste fremtid. Takk for tipset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...med fare for å kommer litt utenfor det opprinnelige tema i denne tråden, slenger jeg ut spørsmålet om man kan forvente de samme kommentarer som PF9986 modellene fikk angående at "Pixel Plus" og "Digital Natural Motion" funksjonenen forringer filmopplevelsen (at det gir studiolignende opplevelse av film og at kinofilm-følelsen blir redusert) ?? Eller har Philips modifisert (forbedret) disse funksjonene for PF9830 modellene ?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått vært innom NSE og kikket på TV'en.

Må virkelig anbefale NSE. Hyggelig karer, som virkelig lot deg kikke og se i fred og ro. Så først 9986 briljerte på lefdal med HD signaler. Ble litt nedtur og se på 9830 med DVD via HDMI etter det, så mulig det må være litt med å ta skylden.

Det sto en 32''9830 ved siden av 37''. Den lille kjørte via scart og hadde derfor på natural motion. Synes jeg så kunstig ut, og er noe jeg selv ikke ville brukt.

Ellers var 37'' en meg god tv. Fint med nye amblight 2, og ikke noe graderinger og se i mine øyne. Så på troy og day after tomorrow. Må si jeg likevel ikke er helt overbevist. Fargene briljerte ikke så mye som jeg hadde håpet, og sortnivå kunne vært bedre.

Jeg er ikke så veldig god på instillinger så mulig det ikke var helt optimalt innstilt. Selv om det ikke har noe å si for min bruk av tv'en så var det heller ikke nettverkskort i tv'en. Kun minnekort inngang og 2 x USB

Konklusjon; Er like usikker som før jeg så den. Tror nok jeg venter noen uker til på den nye til Pionner

Off topic. Så også den nye til JVC s60bu et eller annet og var ikke imponert over den eller. Så plastik ut, og hadde et meget billig utsende med et helt greit bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Haugalandet
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har litt mer info om den pioneer tven som er nevnt her, søk etter 436 gav resultat på flere tver hos pioneer.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, to klikk fra www.pioneer.no viser kun to versjoner av 436. Skjermene er helt like og det er kun mediaboksen som er forskjellig. Det finnes også masse informasjon om både 436 og 506 på avforum.no i tillegg til spekker på avnytt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •