Panasonic TH-42PV500 og noe flimmer og hakking i panoreringer.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer web76 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-42PV500 og noe flimmer og hakking i panoreringer.....

Hei, var på elkjøp og så på Panasonic TH-42PV500 koplet opp på DVD via scart, ja jeg vet at det er bedre med hdmi og Component.... men uansett er det dette som kanskje er nærmest min Dreamboks satelitt mottaker...mulig det lønner seg mest å få tak i en scart>komponent overgang ...

Ikke misforstå meg, bildet var meget bra, selv uten HD materiale, og syns den så mye skarpere ut enn lillebror pd50....men det jeg henger meg opp i er flimringen følelsen av 50 hz, og det mest iriiterende var når bildet panorerte sidelengs så følte jeg mindre hakking og liknende.... det føltes mye smoothere på en Philips 37PF9986 LCD tv...som hadde en fantastisk jevn bevegelse, men phillips tv'en hadde litt merkelig farge sammensetting...

Er jeg vanvittig kresen?
    Bør jeg vente og se på Philips 37PF9830 med 1920x1080 oppløsning?...

Er ikke andre plaget med hakking i panoreringer på pv500?

Web76 (veldig usikker på valg av tv)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi er vel plaget av hakking på panoreringer generelt. kilden har definitivt mye av skylden her.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, regner med det, DVD filmen hadde veldig lav bitrate (Pirates of Cairabian), men som sagt blir TV'en mye brukt til Parabol titting, som også sikkert har noe lav bitrate,,,, Phillipsen så mye bedre ut på å behandle disse signalene!

Web76

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme TV n og bruker Pioneer DV-585 som akkurat har erstattet DV-565.

Kjørt begge via Component, og den gamle sleit den ille med side panorering.

Kjørte en scene fra "Heist" med Gene H. - og der er det en scene hvor man ser en bro i bakgrunnen hvor det kjører biler over, så ut som noen med epilepsi anfall dytta de over brua. Når jeg kjørte dette via Scart var det borte. På 585 n fungerer dette perfekt også over Component.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Jeg har samme TV n og bruker Pioneer DV-585 som akkurat har erstattet DV-565.

Kjørt begge via Component, og den gamle sleit den ille med side panorering.

Kjørte en scene fra "Heist" med Gene H. - og der er det en scene hvor man ser en bro i bakgrunnen hvor det kjører biler over, så ut som noen med epilepsi anfall dytta de over brua. Når jeg kjørte dette via Scart var det borte. På 585 n fungerer dette perfekt også over Component.

Denne var koplet gjennom scart, men du angrer ikke på ditt kjøp av pv500 da,, du ville ikke valgt en Philips 37PF9830 istedet?

Web76

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gar ikke an a bedommme et bilde pa en skjerm uten at man vet hvilket signal type som er i bruk. En normal Elkjop ansatt er heller ikke i stand til a kontrollere dette. Forskjellen pa RGB og kompositt er omtrent like stor pa en 42 tommer som kvalitetsforskjellen pa de beste og de darligste skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med siste taler..

Har opplevd at hyundaii skjermer vise bedre bilde enn feks pioneer og panasonic skjermer i burtikkutstillinger, men tviler på at den faktisk er bedre enn de andre av den grunn....

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Det gar ikke an a bedommme et bilde pa en skjerm uten at man vet hvilket signal type som er i bruk. En normal Elkjop ansatt er heller ikke i stand til a kontrollere dette. Forskjellen pa RGB og kompositt er omtrent like stor pa en 42 tommer som kvalitetsforskjellen pa de beste og de darligste skjermene.
    Ja jeg skjønner at det er stor forskjell, men tv'en blir mest brukt mot digital parabol (Dreamboks Dm500s) den har bare scart og kompositt ut.... Venter på en ny dreamboks som skal komme ut med Hdmi utgang og hd støtte.........

Ser DVD mest på prosjektør....

Derfor er det jo også viktig hvordan tv'en presterer med scart(rgb) inngang også!!

Og det går jo an å sammenlikne flere skjermer med en dårlig kilde inn, selv om man ikke får sett hva tven kan prestere...

Får man scart overganger til komponent?

Web76

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Derfor er det jo også viktig hvordan tv'en presterer med scart(rgb) inngang også!!"

Scart kabel betyr ikke at det er et RGB signal du ser på. Det kan like gjerne vere kompositt eller S-video.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Scart RGB til min 42PV500 og har hittil ikke merket noe til hakking ved panoreringer.
    Kan plukke frem Pirates of Caribian senere, noen spesiell scene du tenker på?

Har kabel tv, har vel ikke merket noe der heller, så kansje det er jeg som er "u-følsom" for slikt? Det ville jo vært det beste.... Ikke merker jeg noe til "50Hz" flimmer heller

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg er blitt "følsom" på diverse ting, er at jeg jobber som 3d modellerer og arbeider mye med grafikk, ble veldig følsom for hz etterhvert og hakking/tearing på bildet er også noe jeg har fra dataverdenen.......

Web76

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips er ikke det de som lager barbermaskiner ?

Har ikke hørt noe positivt om Philips plasma som har vært i nærheten av siste generasjon Panasonic og angrer ikke ett sekund på valg av modell.

Sitat Opprinnelig postet av web76
    Denne var koplet gjennom scart, men du angrer ikke på ditt kjøp av pv500 da,, du ville ikke valgt en Philips 37PF9830 istedet?

Web76

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ikke hørt noe positivt om Philips plasma som har vært i nærheten av siste generasjon Panasonic og angrer ikke ett sekund på valg av modell.
    Det er da heller ikke en Phillips plasma men en LCD......med 1920x1080 oppløsning, med pixelplus 2 HD

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok !

Men vil bare tillegge at jeg er veldig fornøyd med barbermaskinene de lager.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://www.panasonic.no/servlet/PB/m...l13/index.html

Her har du en liste over barbermaskinene til Panasonic......

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å bringe diskusjonen over fra diverse skjeggfjerningsinnretninger til det som egentlig er tema:

Det er jo en kjent sak at panasonic-plasmaene flimrer litt, og for de som er følsomme for sånt kan det jo være et potensielt irritasjonsmoment.

På den annen side er ikke akkurat phillips kjent for å være spesielt gode på flatskjermer, med 8-bits paneler, tvilsomme bildeforbedrings- (les: forverrrings) teknologier og det som værre er. Med mindre man har utstyr som gjør oppskaleringsjobben til 1080p på en overbevisende måte, eller rett og slett skal bruke TV'en til visning av ekte HD-materiale, ville jeg ikke engang ofret den kommende phillips-skjermen en tanke. Alle andre kvalitetsparametre enn oppløsningen er alt annet enn imponerende.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    For å bringe diskusjonen over fra diverse skjeggfjerningsinnretninger til det som egentlig er tema:

Det er jo en kjent sak at panasonic-plasmaene flimrer litt, og for de som er følsomme for sånt kan det jo være et potensielt irritasjonsmoment.

På den annen side er ikke akkurat phillips kjent for å være spesielt gode på flatskjermer, med 8-bits paneler, tvilsomme bildeforbedrings- (les: forverrrings) teknologier og det som værre er. Med mindre man har utstyr som gjør oppskaleringsjobben til 1080p på en overbevisende måte, eller rett og slett skal bruke TV'en til visning av ekte HD-materiale, ville jeg ikke engang ofret den kommende phillips-skjermen en tanke. Alle andre kvalitetsparametre enn oppløsningen er alt annet enn imponerende.
    Hehe, har lest diverse innlegg av deg Alex og du er alltid like bastant i dine utalelser.... men det er faktisk litt godt å høre for jeg heller mot Panasonic 42pv500.... Rart att Lyd&Bilde ikke nevner denne skjermen på kåringene sine.... Er enig i at det er div tvilsomme behandlings prosesser som foregår på Phillips, men det jeg syns så bra ut er som sagt panoreringene som føltes ultra smoot!!

Angående att Phillips ikke er kjent for gode flatskjermer så vant de jo Eisa Awards med forrige generasjons LCD....selv om den kåringen også er noe tvilsom....

Edit: Det er jo også litt rart at denne Phillipsen faktsik ikke støtter 1080p bare 1080i........ sliter de med signalbehandlingen?....
    Web76

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har lest diverse innlegg av deg Alex og du er alltid like bastant i dine utalelser....
    Må gjøre seg forstått vet du

men det er faktisk litt godt å høre for jeg heller mot Panasonic 42pv500.... Rart att Lyd&Bilde ikke nevner denne skjermen på kåringene sine.... Er enig i at det er div tvilsomme behandlings prosesser som foregår på Phillips, men det jeg syns så bra ut er som sagt panoreringene som føltes ultra smoot!!
    Jeg ville absolutt kjøpt meg en PV500 om jeg skulle kjøpt meg plasma nå. Det er rett og slett den beste plasmaen du kan få kjøpt per dags dato. Utover høsten kommer imidlertid de nye modellene til samsung og pioneer, som mest sannsynlig vil by panasonic på tøff konkurranse.

Når det gjelder de "ultra smoothe" panoreringene til philips så skyldes det "digital natural motion", en patentert philips-teknologi for å oppheve nettopp hakking ved panoreringer. Noen liker den, andre ikke. Mange hevder at den tar vekk den ekte "filmfølelsen" med sine HELT glatte panoreringer, som jeg riktignok må si meg enig i at kan fremstå som litt kunstige noen ganger.

Angående att Phillips ikke er kjent for gode flatskjermer så vant de jo Eisa Awards med forrige generasjons LCD....selv om den kåringen også er noe tvilsom....
    Det er som du insinuerer, noe jeg ikke ville lagt så altfor stor vekt på. Nå har riktignok philips vært litt innovative med ambilight og det faktum at de er tidlig ute med "små" 1080-skjermer å greier, men allikevel. La øynene bedømme!

Edit: Det er jo også litt rart at denne Phillipsen faktsik ikke støtter 1080p bare 1080i........ sliter de med signalbehandlingen?....
    Web76
    Det hørtes ytterst merkverdig ut.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Problemet mitt er jo at jeg ikke er helt sikker på plasma VS LCD enda....men skulle jeg valgt plasma hadde det blitt pana...skulle jeg valgt LCD hadde det blitt Phillips....men nå blir jeg bare enda mer usikker .....bør jeg vente på Samsung og se hva de kan diske opp med......pioneer tror jeg blir for dyr... spørs om man skal smøre seg med tolmodighet og vente litt utover høsten.....

Skal også ha meg prosjektør pe7700 for jeg er av den formening at en 42" ikke gir meg nok filmfølelse uansett kvalitet......og dette kjøpet er jeg litt sikrere på

Det er nok også mye av grunnen til at jeg gnåler om digitale parabolsignaler og likn

Web76

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er jo at jeg ikke er helt sikker på plasma VS LCD enda....men skulle jeg valgt plasma hadde det blitt pana...skulle jeg valgt LCD hadde det blitt Phillips...
    For å være helt ærlig så er nok den nye philipsen starten på en ny og bedre generasjon LCD-tv'er som sakte men sikkert vil ta over for plasma. LED-teknologien har jo gjort store framskritt hva kontrastnivå angår (ihvertfall på papiret), noe som hittil har vært det største minuset på LCD-skjermer. Det største aberet fremover blir nok derfor fargegjengivelsen. 8 og 10 bit som det for det meste opereres med på LCD-skjermer kan liksom ikke helt sammenlignes med 11 og 12 bits plasmaskjermer..

men nå blir jeg bare enda mer usikker .....bør jeg vente på Samsung og se hva de kan diske opp med......pioneer tror jeg blir for dyr... spørs om man skal smøre seg med tolmodighet og vente litt utover høsten.....
    Det kan du fort spare en del tusenlapper på, og ikke minst - få en bedre TV!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •