Viewpia 32" lcd vs Phillips 32" lcd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viewpia 32" lcd vs Phillips 32" lcd vs Hyundai 32"

Var på Elkjøp i går og kjøpte Phillips 32PF4320, er meget fornøyd med bildet på den, men... så kom jeg til å sjekke bakpå, den har ikke DVI inngang, kun VGA..
    Derfor lurer jeg på om jeg bør levere den tilbake, og kjøpe meg en Viewpia, eller er dette en like god/bedre tv jeg har? Prisen er jo den samme.. Tittet hos komplett også, de har en som er 1000kr billigere... er den kansje det beste kjøpet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En LCD TV uten DVI inngang er ihvertfall ikke noe å satse på.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel ikke gå så langt som å si at en skjerm uten dvi ikke er noe å satse på, for det må vel være bildet som avgjør det...

Jeg var ikke fornøyd med bildet til viewpia, men er jo mange som er det, så hvis du har mulighet for å teste, så bør du gjøre det, også velger du den som har det beste bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Diablito, bilder må telle mer enn utstyr. Viewpia har ett altfor lilla bilde til at jeg kunne levd med den tv'en. Aldri blitt mer skuffa på bildet på noen tv enn på Viewpia modellene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viper73
    Enig med Diablito, bilder må telle mer enn utstyr. Viewpia har ett altfor lilla bilde til at jeg kunne levd med den tv'en. Aldri blitt mer skuffa på bildet på noen tv enn på Viewpia modellene..
    Du må ha en noe spesiell seerposisjon...... ;-)
    Lillasløret kommer ikke (på min Viewpia LCD 32 ihvertfall) før jeg beveger meg mer enn rundt 30 grader vertikalt og/eller 40 grader horisontalt fra et utgangspunkt rett foran TV'en (90 grader).
    I "normal" seerposisjon har jeg et veldig bra bilde uten dette lillasløret...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men... hvor viktig er DVI-inngangen? er Phillips skjermen utdatert når HD-tv kommer, eller kan jeg bruke RGB kabelen, og fortsatt ha HD-TV? Når jeg først betaler 10.000,- for en tv, så ønsker jeg at den ikke er helt utdatert i løpet av en 3-5års periode..

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Philips PF324320 i mai. Etter omtale av Viewpia bestilte jeg denne hjem for å få en HD-ready TV til OK pris. Det endte med at jeg sendte Viewpia'en tilbake og beholdt Philips'en etter å ha sammenlignet de to. Se ellers Viewpia-tråden...

Må du ha HD-ready TV, så kjøp Viewpia. RGB inngangen på Philips kan godt brukes til å koble til PC, det blir OK bilde, men den ikke vise ordinære HD-sendinger.

Hvis du kan vente litt med HD-ready TV, synes jeg Philips'en er bedre til vanlige TV-sendinger og DVD. Om 3-5 år er flatskjermteknologien blitt så mye bedre at begge disse TV'ene er utdaterte uansett... :-)

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ventura
    Du må ha en noe spesiell seerposisjon...... ;-)
    Lillasløret kommer ikke (på min Viewpia LCD 32 ihvertfall) før jeg beveger meg mer enn rundt 30 grader vertikalt og/eller 40 grader horisontalt fra et utgangspunkt rett foran TV'en (90 grader).
    I "normal" seerposisjon har jeg et veldig bra bilde uten dette lillasløret...
    Kjekt å høre at mange er fornøyd med Viewpia modellene... Selv har jeg testet alle modellene, samt alle side om side med Pana PA50 og andre merker, må bare si det, bildet på Viewpia er helt latterlig dårlig i forhold...

Og lilla skjæret som mange snakker er der og blir der. Sitter en ikke akkurat i akkurat rettforan og i rett høyde så har man lilla skjæret.. Har sett mange LCD skjermer, men INGEN av de har noe som ligner så ligner på dette.

Husker første gangen jeg var å så på disse skjermene. Gledet meg i flere uker i forveien!! Da jeg kom inn døra på butikken så jeg en lilla spotlight som strålte bak i butikken (nei kan det være viewpian det tenkte jeg?).. Jeg gikk nærmere, og fortsatt like gale... (Jepp det var nok det) Jeg måtte sette meg rett foran tv'en for at det skulle forsvinne... Det skal ikke mye til i vinkel før en har fall i lysstyrke.

En annen ting er skarpheten i bilde, igjen i forhold til panasonicen var det bare å riste på hodet..

Iallefall, fint noen synes den er bra nok, jeg gjør det ikke... Og jeg er ikke verdens mest kresne heller..!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurer...: Er det flere serier Viewpia ute på markedet?
    Jeg kan bare ikke skjønne at den skulle selge så godt hvis den var så dårlig som enkelte vil ha det til....
    Mener å huske at de første som kom på markedet hadde et eldre panel enn de nye nå. KAn det være disse som er så dårlige?
    Ellers bør man ta prisen med i en evt. sammenligning...
    Jeg synes det blir litt feil å sammenligne Viewpia'n med LCD'er som koster 4-5-6 tusen mer....
    Ingen kan vel bestride at det finnes LCD-tv'er med bedre bilde.
    Men til samme pris....? Kanskje nå etterhvert, men Viewpia har vel vært på markedet et par måneder og det kommer hele tiden nyere og bedre hardware... :wink:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lilla farge på Viewpia ?

Jeg for står heller ikke hvor de får det lilla skjæret i Viewpia'n fra ? Selv har jeg hatt min 37" nå en tre ukers tid. Jeg må bevege meg mer en 45 grader til siden og se litt ovenfra eller underifra for å få et et lilla skjær i bildet. Det er vel ingen som sitter så skrått på TV'n ?

Helt klart at det finnes TV'er som har kostet på seg mye mer avanserte kretser for å gi et godt TV bilde men som også koster 5-10' mer. Dette er et stort problem for store TV'r da de skal interpolere en masse punkter i et TV signal som ble lager for analoge 25" i 4:3 format. Hvis du derimot mater TV'n med et 1080p signal over DVI inngangen får du kjempebilde.

Selv bruker jeg TV'n mest til film i hjemmekino'n og er meget godt fornøyd med det jeg ser - Starwars II i 1080p format var strålende! Med dårlig UPC signal blir man bare grinete av å se på en stor skjerm så da setter jeg meg like godt foran den gamle 28" i stua. Blir vel parabol ganskje snart tror jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår at dette blir ganske subjektivt, men heller ikkje eg forstår heilt dette med lilla skjæret. Eg har også Viewpia 37, og lilla skæret er ingen problem slik eg ser det. Skulle eg ha valgt, så gå for ein HD Ready TV, og valget mellom Phillips 32PF4320 og Viewpia til omlag samme pris burde vere enkelt. Til slutt mitt valg mellom PANA PA50 og Viewpia 37???? Viewpia.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •