Endelig en god nok plasma til grei pris???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig en god nok plasma til grei pris???

Jeg har lenge hatt lyst på plasma men har hatt den oppfatningen at det ikke har vært nok valuta for pengene. Jeg har derimot stor tro på den generasjonen plasma som er på vei inn nå.

Er det noen som har sett denne i bruk? 10000:1 i kontrast er brukbart...samt HDTV++

http://avforum.no/avnytt/showproduct...cat/all/page/1

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hahaha

10000:1 i kontrast er ikke mulig.. panasonic har 4000:1 å det er d beste no for tiden.. blir som å samenligne eltax 6x150w vs nad 5x50w..

men når det gjelder bildekvaliteten så vet ikke jeg.. aldri sett den..

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg ikke sett den skjermen, men pioneer 43"en får du for samme pris. Den har rå bildekvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metall
    10000:1 i kontrast er ikke mulig.. panasonic har 4000:1 å det er d beste no for tiden.. blir som å samenligne eltax 6x150w vs nad 5x50w..

men når det gjelder bildekvaliteten så vet ikke jeg.. aldri sett den..

Jeg tipper det er fult mulig å komme med noe bedre enn det som er tilgjengelig i dag....jeg tror det er en ny serie fra samsung. Jeg har også sett at de nye Hynday (spelling.. )har 5000:1.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tror det er vesentlig å faktisk ha sett skjermen før en gir en dom i den ene eller annen retning... Jeg har i det minste sett den på et par messer, men da avspillende typisk HD-materiale i full belysning uten panoreringer.

Jeg deler imidlertid skepsisen til 10000:1-målingen, ettersom Samsung tidligere har vært ute med noe "what you see"-surr på LCD-tv'ene sine som var helt bak mål (de oppgir 3000:1, mens TVen max klarer gjengi 800:1)...

Her gjelder kun en regel, en må faktisk se TVen under normale omstendigheter før en kan avgi noen vurdering! ...ikke minst må en da ha hatt god tid med en annen referanse, f.eks. Panasonic PA-serie, som er min referanse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havert
    Jeg tipper det er fult mulig å komme med noe bedre enn det som er tilgjengelig i dag....jeg tror det er en ny serie fra samsung. Jeg har også sett at de nye Hynday (spelling.. )har 5000:1.
    men d jeg ville si er at det ikke er mulig med 10000:1 no.. 5000:1 er vel kansje max no for tida..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...igjen, den konklusjonen er det vanskelig å ta uten å ha sett produktet opp mot en referanse...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tv'en er meget god til prisen, en av de beste 42" på markedet. Om ikke mange månedene vil vi nok se den krype under 20k-grensen også..

Og til dem som hevder det ikke er mulig med 10 000:1 i kontrast: Det kommer helt an på måten man måler det på, og hvilke teknologier (som "dynamisk kontrast") man har "lov" til å ta beregne utifra.

LG opererer også med 5000:1 og 10 000:1 i kontrast, med disse vil nok, i likhet med samsung-skjermene, i beste fall kunne sammenlignes med 4000:1 på skjermene til Pioneer og Panasonic. Altså kan de sistnevnte sies å være mer ærlige når de oppgir spesifikasjoner

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Driver Samsung med "dynamisk kontrast" fremdeles? Trodde de skulle kutte ut det etter fadesen på LCD-TVene jeg? Pstraums, kommentar? (er ikke bare å bare å representere selv verdens største elektronikkbrand her inne skal du se...)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: vennligst ta prisjakt i egnet fora.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Driver Samsung med "dynamisk kontrast" fremdeles? Trodde de skulle kutte ut det etter fadesen på LCD-TVene jeg? Pstraums, kommentar? (er ikke bare å bare å representere selv verdens største elektronikkbrand her inne skal du se...)

Det er helt greit at jeg tar prisjakt i eget fora, men at du endrer linkene mine er noe annet. Du klarte ikke engang å gjøre det til samme skjermen...du la til denne PS42D5S, mens jeg hadde til denne PS-42S5HX

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havert
    Det er helt greit at jeg tar prisjakt i eget fora, men at du endrer linkene mine er noe annet. Du klarte ikke engang å gjøre det til samme skjermen...du la til denne PS42D5S, mens jeg hadde til denne PS-42S5HX
    Ah - er det derfor PS42D5S nå står til 27.990 under "Siste priser"?

For det er jo prisen på PS-42S5H.

Har vært utrolig mye krøll med "Siste priser" på disse Samsung skjermene her på forumet...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Havert, pris er nå slettet. Enten linkes det til produktet direkte hos produsenten, alternativt til AVnytt... Jeg roter nok litt med disse betegnelsene, men her er de to aktuelle modellene:

Samsung PS42D5S:

Samsung PS42P5H:

Legg gjerne til pris og link til forhandler under det korresponderende produktet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Havert, pris er nå slettet. Enten linkes det til produktet direkte hos produsenten, alternativt til AVnytt... Jeg roter nok litt med disse betegnelsene, men her er de to aktuelle modellene:

Samsung PS42D5S:

Samsung PS42P5H:

Legg gjerne til pris og link til forhandler under det korresponderende produktet!

ok...takker

Jeg er ny på forumet her og trenger sikkert litt innkjøring i regler...hehe

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og ikke nok med det kjære Lygren, Samsung kommer til å fortsette med det, og slik det begynner å se ut nå, kommer de andre etter. Når man får bedre kontroll over lysstyrken i panelene må man ha en alternativ måte å måle hele det totale spekteret på, og dette er hva samsung (og etterhvert flere og flere andre) nå gjør. Jeg mener riktig nok personlig at det er HELT på sin plass å samtidig oppgi den reelle kontrasten på panelet frame for frame.. for ikke føre kunder bak lyset (og når jeg selger en slik skjerm til en butikk, eller snakker med en "end-user" på telefonen, så gjør jeg altid oppmerksom på dette), og akkurat det mente vel ikke Darren i Lyd & Bilde at vi hadde gjort i de første LCD TV annonsene våre og på web. Og det er helt fair kritikk. Men å si at det med dynamisk kontrast er bare noe tull på et generelt nivå synes jeg blir litt bom. f.eks. skal LE32R51 som du har lånt av oss klare mer detaljer i mørke scener p.g.a. dette, enn de aller fleste andre LCD skjermer. Jeg sier ikke dermed at den er like god som "Captain Kirk" som du har i stua, eller for den saks skyld en Pana 42" SD eller Vår egen 42S5S/H, men prøv å sett den ved siden av en annen sammenlignbar LCD i samme prisklasse og sammenlign graderinger og detaljer i mørke scener. Den ER temmelig bra på dette! Dynamisk kontrast benyttes ikke i Plasmaene våre, men uten å vite hvordan målingene er foretatt, vil jeg heller ikke være veldig påståelig.. Den absolutt eneste referansen jeg har er (igjen) FNAC(.fr) som gir SD skjermene til Pana og Samsung de høyeste scores av alle PDP`er på kontrast. (Pana ER best i denne målingen, så jeg prøver å være litt objektiv her) HD skjermene til både Pana og Samsung er ikke "helt" hva noen av dem/oss oppgir.... (men hvis dere synes kontrasten på Pana er fin, så matcher vår den iflg. denne målingen.. Og jeg vet ikke hvor mye fact den målingen representerer, men jeg har ikke noen mindre grunn til å stole på den enn på en hvilken som helst mer eller mindre forutintatt person jeg snakker med, eller leser testen til) Jeg begynner nesten å tro at SONY er den eneste som har skjønt dette og som ikke oppgir noe som helst.. Det er lettere å la øynene til kunden bestemme da, og det blir ingen diskusjon om målinger etc... Samsung har flyttet fokus fra å være et "me too" brand til å bruke enorme ressurser på produkt og tech utvikling. Det jobber 17000 mennesker bare med R&D i Samsung. Det er flere enn totalt antall ansatte i mange av konkurrentene, og vi (eller ikke vi, men Samsung) bruker ~8% av -omsetningen- på R&D.. (og Samsung er større enn dere tror. Skal dere gå ut i aksjemarkedet å kjøpe Samsung, må dere betale mellom 2 og 3 ganger mer enn for f.eks. vår største og barskeste Japanske konkurrent, for å sette det litt i perspektiv, og samtidig uten å nevne navn) og ved å prøve å være i forkant må man "innføre" noen nye terminologier ved jevne mellomrom. Og noen av disse kan være vanskelige å svelge for de etablerte i bransjen, og det må vi selvsagt respektere ... men vi satser jo selvsagt alt på at "in the bitter end" så er det vi som har rett... (det vil jo ikke altid være sånn, det vet jo alle med en viss historisk bransje innsikt) men dette drar stort sett teknologien i riktig retning, til det beste for oss alle som er interessert i slikt.. og hvis noen prøver å fortelle meg at å justere lysintensiteten i panelet på en LCD TV er et DRAWBACK, så blir jeg nesten litt amper .. måten man måler det på er en annen sak, men å fremheve det som et problem blir jo helt feil.. så får marketing avdelingen i Samsung (og etterhvert andre) kanskje ta til etteretning hvordan man skal kommunisere ting slik at alle forstår hva det faktisk dreier seg om.. At det tar teknologien ett steg videre, og ikke tilbake, føler iallefall jeg meg rimelig sikker på

(Beklager til alle for denne enorme klumpen med ord, men det var masse ord som skulle ut på en gang og jeg hadde ikke tid til slikt tull som ... linjeskift og avsnitt og slikt)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke er "dynamisk kontrast" som blir benyttet på plasmaene til samsung, hva er det da? Ettersom det er 10 000:1 må det jo være NOE..eller har skjermene rett og slett over dobbelt så bra kontrastnivå som de nye skjermene fra Panasonic og Pioneer? :razz:

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hvis det ikke er "dynamisk kontrast" som blir benyttet på plasmaene til samsung, hva er det da? Ettersom det er 10 000:1 må det jo være NOE..eller har skjermene rett og slett over dobbelt så bra kontrastnivå som de nye skjermene fra Panasonic og Pioneer? :razz:
    Det er vel heller et spm. om hvordan man måler det tror jeg.. Hadde vært greitt om det fantes en 100% standard for slikt. Slik som det er i dag kan man jo ikke sammenligne noe som helst.. ikke ms på en lcd, ikke kontrast hverken på lcd/plasma, ikke lysstyrke.... Man må aldri se seg blinde på disse tallene så lenge man ikke er helt enige om hvordan man måler dem.. Det som man kan ANTA er jo at skjermer mellom 4-10.000 har bra kontrast... det er uansett (for øyet) mye vanskligere å se forskjellen fra 4000:1 -> 10.000:1 enn det er fra 1000:1 til 4.000:1.. (leste jeg i en artikkel på internett for noen mnd. siden )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halv pris på plasma

Panasonic ønsker å kapre markedet med plasma-TVer for halv pris.

http://www.hegnar.no/IT-Kanalen/news...191277&cat=110

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette lover bra ITavisen meldte igår om store prisfall på flatskjermer i høst. Artig for oss som skal kjøpe plasma i løpet av høstmånedene

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Artig for oss som skal kjøpe plasma i løpet av høstmånedene
    For ikke å snakke om oss som skal kjøpe etter nyttår!

(Så må bare Panasonic se til å få HDMI/DVI på TV-ene sine i mellomtiden)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •