Hvilke video-kabler anbefales fra reciever til Panasonic TH-42PA50E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke video-kabler anbefales fra reciever til Panasonic TH-42PA50E

Fikk i dag min Panasonic TH-42PA50E, og må si at jeg ble utrolig overrasket over bildet på denne. Koblet den bare kjapt opp mot min Panasonic DVD-RA61 og Motorola STC fra UPC via scart inn på inngangene som støtter RGB. Har brukt litt tid nå på å stille den inn siden fabrikkinstillingene ikke var helt bra.

Venter på å motta Pioneer DV-668AV DVD spilleren som jeg har tenkt å koble til Pioneer VSX-2014I over i-Link med firewire-kabel. Da er i alle fall signalet inn fra DVD spilleren løst siden jeg skal bruke komponent fra monitor out og inn på PA50. Men Set Top Computer'en har kun scart ut (med støtte for RGB) så da lurer jeg på om det finnes fullverdige overganger fra scart til komponent som jeg kan bruke?

Komponent-kabelen jeg har vurdert fra monitor out på 2014I og inn på PA50 er enten IXOS eller Monster Cable, det bør vel være det samme hvilken av disse produsentene jeg velger siden begge er solide merker..?!

Når det gjelder lyden vil det vel ikke være behov for noe ekstra fra DVD-spilleren og inn på recieveren siden det går via i-Link, men fra STC er det kun en utgang (utenom de to vanlig standard audio-kontaktene) og det er digital coax, noe som bør fungere greit, eller?

Dette er i alle fall oppsettet jeg har planlagt per i dag og ønsker gjerne innspill og ikke minst tips på hvilke kabler jeg bør satse på. Både når det gjelder i-Link kabelen og scart til komponent fra STC til recieveren. (det største problemet å få tak i for min del)
    Recieveren og DVD spilleren er bestilt for snart 2 uker siden og jeg bør vel få dem levert om ikke alt for lenge, men kablene har jeg enda ikke handlet inn.

Geir-Magne

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interconnect har en Cypress scart til component konverter. Bruker den fra dreambox til 1015 og component fra 1015 til PW7. Fungerer perfekt, ikke tap av bildekvalitet.

Cypress

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk arntos, den så ikke så dum ut -men jeg fant nettopp en og en halv meter IXOS Scart til RCA, vil denne kabelen gi mye tap av bildekvaliteten? I så fall er nok Cypress CSY-2100 det rette for meg. Til konas store fortvilelse har jeg svidd av så mye på lyd og bilde de siste ukene nå at jeg hadde håpet å slippe unna så billig som mulig med denne overgangen fra scart til komponent. Men ikke så billig at det forringer bildekvaliteten.

Angående i-Link kabelen jeg trenger fra DVD til reciever, holder det da med en 4 pins firewire kabel da? Jeg så på tilkoblingspanelet til 2014 (pdf fil) og der var i-Link inngangene markert med 4 pins.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hva du mener. Er det mellom en PC og PA50 du trenger en RGB -> Component overgang? TVen har vel to RGB-innganger, men dersom du har brukt opp begge så ok.. Den kabelen du linker til er en komposittvideo + lyd -> SCART kabel. Med andre ord ikke det du trenger. Du slipper nok heller ikke unna en konverter, ettersom RGB og komponent er to vidt forskjellige signaler. Prisen for disse konverterne er rundt 1000 kr og du får dem i alle bedre AV-forrentninger.

Angående i-Link så fungerer den kabelen du linket til helt sikkert greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg beskrev i første innlegget mitt skal jeg bruke en komponent-kabel fra recieveren og opp til plasmaen. Plasmaen har 3 scartkontakter (som jeg ikke skal bruke) og en komponent inngang.

Problemet mitt er at Set top Computeren (STC) som er den digitale kabel-tv tuneren har kun scart ut.

Recieveren støtter ikke scart inn men kompositt (som utgår) s-video (vil helst slippe å bruke dette alternativet) i-Link (som jeg vil overføre signal via fra DVD spilleren) og komponent.

Ergo trenger jeg å omgjøre scartkabelen som går ut fra STC til en komponentkabel som passer inn på resieveren. Siden den kabelen jeg linket til fra MPX ikke er komponent blir det Cypress CSY-2100 som arntos tipset meg om.

Merkelig at ingen har tenkt på å lage en kabel med scart i ene enden og komponent i andre..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir-Magne
    Merkelig at ingen har tenkt på å lage en kabel med scart i ene enden og komponent i andre..
    Slike kabler finnes. De kan bla. brukes i Loewes TVer til å koble komponent fra dvd-spiller el. til scart-inngangen på TVen. Grunnen til at det fungerer i dette tilfellet er at Loewe har omgått scart-standarden og tillatt komponentsignaler inn. Via denne spesielle kabelen. I ditt tilfelle vil en som sagt trenge en aktiv konverter som gjør om komponentsignalet til RGB.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    (...) og en trenger en aktiv konverter som gjør om komponentsignalet til RGB.
    Og det bør vel denne som heter CSY-2100 greie? I så fall er jeg dypt takknemlig for gode svar fra dere begge.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CSY-2100 er akkurat det du trenger ja!

Enkelte tunere har forøvrig mulighet til å sende ut komponent via scart, du kan jo sjekke dette i bruksanvisningen først. I så fall vi en scart -> komponent kabel fungere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom på en ting Scirocco.. den kabelen jeg mente som er Scart til Komponent skal jo ikke gå direkte til PA50, men til recieveren.

Fra recieveren går det en egen komponent-kabel fra monitor out og inn på komponentinngangen til PA50.

Behøver jeg fortsatt den omformeren da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en slik omformer i dette tilfellet også ja. Reciveren har nok ingen mulighet til å konvertere signalet selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg det, men da blir det telefon til Interconnect på mandag. Takk for hjelpen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •