To 37" or not to 37", that is the question.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips PF4320 eller 5320,håper på hjelp.

Første posten, postet i rådvillhetens fortvilelse.
    Ja, beklager så mye, men enda en tråd om dette spørsmålet, valget står mellom disse to:
    Philips PF 4320 ca 10k.
    Philips PF 5320 ca 14k.

I utgangspunktet har jeg ikke råd til denne "investeringen", men må kjøpe ny TV siden min gamle 22" (fra slutten av 80 tallet) driver å bukker og takker for seg mens den sakte men sikkert blir mer og mer lilla for hver dag som går.

WAF og lommebok er i favør 32", men personlig synes jeg 37" gav et bedre bilde (vanskelig å si med sikkerhet pga. mulig triksing med signaler i butikken etc.)
    Ser også at 32" ikke kommer med bordstativ, noe som jeg mener fort koster nesten en tusenlapp?, dermed er spranget opp til 37" kun 3k, og ikke 4k.(uten at jeg har sjekket prisen på bordstativ)
    Dessforuten har man jo HD-ready klistrelappen, 8ms mot 32"'s 18ms, ny bildeforbedringteknologi...
    Jeg håper på innspill fra dere på om det er verdt de ekstra kronene.. og muligens månedene med avbetaling slik at jeg kan sove uten at kaldsvetten pipler fram i nattens klamme favntak.
    Fryktelig bittert om jeg ikke kan ta inn HDTV signaler på 32" om to års tid, eller hvor lang tid det tar for å få råd til parabol pakke, og dermed må inn med nye tusenlapper og bruke 32" som PC monitor(ingen FPS, kun sakte strategi-spill grunnet 18ms..)
    Takker for alle innspill da jeg må bestille 37" veldig snart for å få den til annonsert pris og jeg rett og slett ikke vet hva jeg skal gjøre.

Kjærkerotta amfamf ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det høres ut som om du allerede har fattet din beslutning og selv funnet de argumenter som taler for den dyreste av de to... Jeg mener jo at du bør legge de 3000 ekstra på bordet å sikre deg den dyrere varianten, argumentene er jo veldig mange når alternativet er den urgamle 32"-eren du sammenligner mot! Det finnes selvsagt andre alternativ også, men hvis det stemmer at du får en 37" hd-ready Philips med 8 ms og 800:1 til 14k synes jeg absolutt ikke det var en dårlig deal i dagens marked.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takk takk

Tusen takk for litt oppbacking hr.Lygren. 37 tommeren er nå bestilt og kommer 5 september. Glad og fonøyd over å endelig å ha tatt en besluttning klarer "Frode" på Elkjøp, Lørenskog å si: "Skal du bytte fra 32pf4320 til 37pf5420!!?" 32" har jo et myye bedre bilde!.
    Jeg mener selv at dette ikke stemmer utifra det jeg har sett av disse TV'ne, men stod og vippet på tvilens rand atter en gang..., det ble 37" lell.
    På elkjøp ser man ikke så store forskjellen på de to. Men på Lefdal (strømmen) kom ulikhetene ganske godt frem når man brukte et dårlig analogt signal.(muligens litt bedre signal til 37" for alt jeg vet). Værmeldingen sto på når jeg stod og grublet og det som var merkelig var at HELE øvre del av skjermen ble mørkere når metrologen peivet med en arm over Nordland etc. Dette skjedde ikke med 37". Men 32" hadde dog nyydelig bilde (for mine fattigmanns øyne) under avspilling av DVD, 37" ble ikke sjekket under DVD avspilling.
    Er det mulig å få forandret på tittelen fra den nåværende til "32pf4320/37pf5320" slik jeg nå ser normen er her for slike spørsmål?
    Uansett, takk for støtte, og jeg kommer tilbake med hvor fornøyd jeg er med kjøpet en gang i begynnelsen av September.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •