Plasma til 10.000 + DVDO iScan HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma til 10.000 + DVDO iScan HD

Heisann

Har dere noen formening om åssen bilde på en plasma til 10-15.000,- + DVDO iScan HD til 11.999,- ??
    Dette vil jo feks blir rimeligere enn pv500 og pioneer sin.
    Men åssen blir bildet i forhold??

Marius

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet blir mye bedre og mye skarpere, med bedre farger enn uten iScan HD, men det vil fortsatt være noen begrensninger i selve panelet i forhold til de andre du nevner. Bl.a. vil sortnivået, kontrast og lysstyrke i selve panelet antagelig være en del dårligere enn de dyrere panelene, og dette gjør ikke iScan mye med.

I tillegg er det vel vanskelig å få tak i en HDReady skjerm til 10.000 - 15.000,- ?

Dersom du kjøper en billigskjerm og en DVDO, vil du få mye bedre bilde enn det skjermen alene kan lage, men om dette da vil konkurrere med f.eks. Panasonic PV500 er jeg usikker på.

Dersom du ikke er så gira på HD, kan du nok allikevel få et veldig bra bilde på denne måten. Men om det lønner seg, er en vurderingssak.

Jeg har DVDO iScan HD koblet på en gammel plasma, og den sliter med sortnivået og detaljer i mørke scener, samt noe fargeoppspaltinger i jevne overganger.
    MEN - den ble MYE bedre med DVDO enn uten. Men det er allikevel noen begrensninger i selve panelet som man ikke blir kvitt.

Men en ting jeg la merke til spesiellt, var at bildet ble mye skarpere med DVDOen koblet til enn med den originale plasma-tuneren. F.eks. ble bildet nærmest uleselig da jeg koblet PCen til TVen før, selvom det var via DVI.

Når jeg nå gjør det samme, men kobler om DVDOen istedet, er bildet sylskarpt, og f.eks. teksten under ikonene på Skrivebordet er lett å lese. Dette var nærmest umulig før.

Så - bildet vil bli mye bedre enn plasmaen klarer alene, men det er ikke sikkert det lønner seg allikevel.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt poenget her?? 12000,- for en slik boks...

Da burde en ha råd til en skikkelig plasma i utgangspunktet.... Mitt råd; selg din gamle plasma, og legg til de 12000 og kjøp en ny!!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av age

Da burde en ha råd til en skikkelig plasma i utgangspunktet.... Mitt råd; selg din gamle plasma, og legg til de 12000 og kjøp en ny!!
    Poenget med en slik boks er vel at den utnytter plasma panelet helt maks, noe en vanlig plasmaskjerm ikke klarer å gjøre alene.
    Men man må jo ha en HD skjerm med bra sortnivå og kontrastforhold i utgangspunktet. Den oppskalerer alt til 720p eller 1080i.
    Men dette her burde vel testes ordentlig før man satser på noe slik.
    Man kan jo diskutere hva som blir best av feks pv500 til 30k eller denne boksen her og en plasmatv til 18.000.
    Marius

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av age

Hvis det var meg du snakket til her: Jeg kjøpte min DVDO pent brukt til halv pris av nypris. I tillegg ville jeg ikke fått mer enn kanskje åtte tusen for min gamle plasma på det tidspunktet jeg kjøpte DVDOen. Og jo - penger er et problem for meg. Jeg har ikke råd til å "kaste" en plasma som kostet 30.000,- for litt over to år siden (åtte tusen igjen for den er omtrent som å 'kaste' den).

Hadde jeg ikke kjøpt DVDOen, og i tillegg solgt plasmaen, ville jeg hatt ca. 15.000,- å kjøpe ny plasma for, og for et par måneder siden var det ikke stort man fikk for den prisen. Ikke i dag heller, for den saks skyld.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •